AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Har fått time hos gynekologen for innsett av spiral. Timen er midt på dagen så må gå fra jobb. Hvor lang tid skal jeg beregne å være borte?hvor lang tid tar en slik innsetting? Jeg må møte 15 min før timen da jeg er ny pasient hos denne gynekologenAnonymous poster hash: dbc31...665
Gjest morhjertegod Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Tar ikke lang tid, det at du skal møte opp før tiden, er for at du skal fylle ut person/pasient informasjon, som andresse, antall gravititeter,sist mens osv.. Selve innsettelsen tar maks 10-15, med ultralyd for sjekke den ligger på plass. Tips: hiv innpå et par paracet halvtimen før, så slipper du menssmerter etterpå
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Har fått time hos gynekologen for innsett av spiral. Timen er midt på dagen så må gå fra jobb. Hvor lang tid skal jeg beregne å være borte?hvor lang tid tar en slik innsetting? Jeg må møte 15 min før timen da jeg er ny pasient hos denne gynekologenAnonymous poster hash: dbc31...665 Hva slags spiral skal du sette inn? Husk at noen kan få veldig vondt etterpå, sterke menssmerter/rier. Dette varierer fra person til person, og spiral til spiral. Jeg opplevde ingenting med hormospirlen, men med kobberspiralen måtte jeg ha paralgin forte av legen og ligge i fosterstilling. Så ja, det kan være du må være borte resten av dagen, alt ettersom. Anonymous poster hash: 5cedc...06f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Jeg ble kvalm etter at min hormonspiral ble satt inn. Husker ikke hvor lenge det varte, men jeg tror ikke at jeg hadde orket å gå rett til jobben etter en slik time. Anonymous poster hash: a6555...f4f
Ciara Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Det gikk veldig fort for min del, og hadde ingen plager etter timen. (Så passet ikke kobberspiral for meg, men det er jo en annen sak. Håper det fungerer for deg! )
^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Det gikk fint for meg også, bortsett fra at jeg blødde en del en uke etterpå, samt at jeg hadde sterke menssmerter. Helt håndterlig altså. Jeg har kobberspiral.
mulberrygal Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 De brukte vell rundt 30 minutter på legekontoret og jeg begynte på jobb rett etterpå. Tok Ibux og paracetamol halvtime før innsettelsen for å minimere ubehaget.
Jolene Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Første gangen jeg satte inn hormonspiral: - Tok ca 20 min fra jeg kom inn til jeg var ferdig - Hadde intense menssmerter resten av dagen og dagen etter. - Blødde kraftig i ca 2 uker etterpå Andre gangen jeg satte inn hormonspiral: - Tok ca 30 min fra jeg kom inn til jeg var ferdig (tok også ut den gamle spiralen samme dag for så å sette inn en ny) - Småblødde litt - Hadde moderate menssmerter - Stoppet å småblø dagen etter
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Skal sette inn hormon spiral. Legen sa at det passet meg bestAnonymous poster hash: dbc31...665
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå