AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Jeg kjenner mange som jobber på apotekene i min by og reiser gjerne til nabobyen for og ta ut spesifikke medisiner. Det jeg lurer på er om apotekmannen\damen som expiderer meg ved disken kan se hvilket refusjonskoder legen har gitt min medisin og hvorfor jeg bruker den medisinen ? Regner nesten med at di får tilgang til og se dette når jeg tar ut medisinene mine, men hadde vært greit om noen viste. Anonymous poster hash: 707d1...e7a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Ja det vises. De har taushetsplikt og får ikke lov å snakke videre til noen om det er det du frykter. Anonymous poster hash: d07f7...d4c
Safiye Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Refusjonskoden (m. noen ord om hva det gjelder) vises. Enkelte refusjonskoder er veldig generelle og den som ekspeder vet nok ikke spesifikt hvorfor du bruker den medisinen med mindre legen skriver på etiketten eller legger med som notat (dette gjør de sjeldent).
Biloba Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Refusjonskoden står på resepten, og apotekansatte vet en del om kodene. De ringer opp legen hvis det er ført på feil refusjonskode, har også opplevd at de har foreslått andre koder til legen ved slike tilfeller.
Sandie Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Jeg ville ikke tenkt så mye over dette. De som jobber på apotek (farmasøyter og apotekteknikere) er helsepersonell og har taushetsplikt slik alle andre innen helsesektroen har.Taushetsplikten gjelder også etter at de evt.slutter i jobben,så du skal være trygg på at private opplysninger ikke kommer ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå