AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Er snart tom for p-piller og innser at jeg faktisk ikke har peiling på hvordan det gjøres med resept for å hente nye! Har tidligere bare brukt medisiner hvor jeg kun hentet dem ut en gang... Må jeg ringe til legen for å få ny resept, eller ligger det i resepten jeg alt har slik at jeg bare kan dra på apoteket? Hva gjør jeg!? Anonymous poster hash: 0d511...cc7
frøkna Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Om du kan hente ut flere p piller på resepten du allerede har kan da ikke vi vite Du kan sjekke ved å gå til apoteket med den. Hvis den er tom ville jeg prøvd å spørre legen om e- resept som du kan sende på nettet. Jeg er litt usikker på om det går, men siden du skal fylle på en resept du allerede har fått skrevet ut vil jeg tro det går fint.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 P-piler får man utskrevet for et år i gangen. Dvs at man kan hente ut 4 ganger på resepten. Faktsik litt usikker på hvordan det gjøres, da jeg har brukt å fornye resepten hvis jeg har time for noe annet kort tid før resepten går ut. Og på mitt legekontor har de nå kommet med onlinetjeneste for fornyelse av resept, så benytter meg bare av den. Bortsettt fra hvis det er første gang du får utskrevet, da må du fornye resepten etter 3 mnd og du må ha legetime for å fornye den. Ring legekotoret ditt du, så får du høre deres praksis Anonymous poster hash: 05704...a34
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Det er ikke alltid du får p-piller på resept til flere ganger. Om du ikke har fått beskjed om det kan det være at det bare var en gang. Her kan vi bare logge oss inn på nettsiden til legekontoret og sende beskjed for å fornye resept. Perfekt :-) Anonymous poster hash: 786a0...01b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 P-piler får man utskrevet for et år i gangen. Dvs at man kan hente ut 4 ganger på resepten.Faktsik litt usikker på hvordan det gjøres, da jeg har brukt å fornye resepten hvis jeg har time for noe annet kort tid før resepten går ut. Og på mitt legekontor har de nå kommet med onlinetjeneste for fornyelse av resept, så benytter meg bare av den. Bortsettt fra hvis det er første gang du får utskrevet, da må du fornye resepten etter 3 mnd og du må ha legetime for å fornye den. Ring legekotoret ditt du, så får du høre deres praksis Anonymous poster hash: 05704...a34 det varierer veldig hvor lenge legen skriver ut. Min resept varer i 3 årAnonymous poster hash: b9885...d49 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 https://www.mineresepter.no/MineResepter/velkommen.jsp Du logger deg inn på siden der med bank id eller andre løsninger, og ser hva du har av resepter. Eller går på apoteket og ber dem om å se hva du har. Det nytter ikke å ringe apoteket, de har ikke lov til å gå inn på dine erespter uten å ha sett id. Lege, helsesøster eller jordmor kan sprive resept på p-piller. Er du over 20 år må du snakke med legen. Og ja, p-piller er reseptpliktige medisiner. Anonymous poster hash: 7ddb2...2f9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 P-piller og P-plaster er en av de få medikamentene som har resept som varer i over 1 år. 3 år er vanlig. Se på resepten hvor mange "reit" det står. Du kan ta ut så mange "reit" det står i tillegg til første gangen. Anonymous poster hash: 669c1...b2c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Har ikke resepten, den var på sånn e-resept (ihvertfall ikke på papir, oppga bare navnet mitt samt legitimasjon på apoteket).. Får vel bare ringe inn til legekontoret og spørre. Takk for svar:) - TS Anonymous poster hash: 0d511...cc7
Gjest Sukkerbit Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Har ikke resepten, den var på sånn e-resept (ihvertfall ikke på papir, oppga bare navnet mitt samt legitimasjon på apoteket).. Får vel bare ringe inn til legekontoret og spørre. Takk for svar:) - TS Anonymous poster hash: 0d511...cc7 Du kan gå på apoteket å spørre. Trenger ikke ringe legekontoret.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Du kan gå på apoteket å spørre. Trenger ikke ringe legekontoret. Nå ble telefonfobien min glad! Takk Anonymous poster hash: 0d511...cc7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Om det er e-resept, som det virker, kan du sjekke om du har flere "uthentinger" på nettet selv. Eresept.no eller noe slikt, logg på med bankidAnonymous poster hash: 08e38...3ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå