Gå til innhold

Parkeringsregler...


Puny

Anbefalte innlegg

Er det hjul, eller rumpen og nesen på bilen som må være innenfor? Hvis jeg skal parkere rett bak et parkering forbudt skillt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele bilen.

Anonymous poster hash: 026be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdøra

Anonymous poster hash: b6599...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Gjelder det samme på oppmerkrede parkeringsplasser? Altså hele bilen, og ikke bare hjulene må være innenfor firkanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Gjelder det samme på oppmerkrede parkeringsplasser? Altså hele bilen, og ikke bare hjulene må være innenfor firkanten?

Er dette tullespørmål?

Hvordan hsr du fått førerkort når du kommer med slike spørsmål?

Bilen og hele bilen skal være innenfor enhver oppmerking. Står et hjul opp på den hvite linjen eller utenfor så får du bot.

Anonymous poster hash: 6a79d...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette tullespørmål?

Hvordan hsr du fått førerkort når du kommer med slike spørsmål?

Bilen og hele bilen skal være innenfor enhver oppmerking. Står et hjul opp på den hvite linjen eller utenfor så får du bot.

Anonymous poster hash: 6a79d...2a2

Hvorfor skulle det være tull, jeg spør fordi jeg lurer. Har hatt lappen i mange år, men er en relativt fersk bileier, så masse sånne småting har gått i glemmeboken etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle det være tull, jeg spør fordi jeg lurer. Har hatt lappen i mange år, men er en relativt fersk bileier, så masse sånne småting har gått i glemmeboken etterhvert...

Da anbefaler jeg deg å lese igjennom teoriboka, minst en gsng fra perm til perm. Evt. Låne den på biblioteket om du ikke har den hjemme, eller kjøpe en ny!

Anonymous poster hash: 6a79d...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anbefaler jeg deg å lese igjennom teoriboka, minst en gsng fra perm til perm. Evt. Låne den på biblioteket om du ikke har den hjemme, eller kjøpe en ny!

Anonymous poster hash: 6a79d...2a2

evt. learning by doing, nei teori er jeg ferdig med, spør om jeg lurer på noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal ikke godta bot for parkering utenfor oppstreket felt dersom hjulene har fysisk kontakt med streken eller om bakenden på for eksempel en campingbil dekker over streken. Det er hjulene som teller."

http://m.db.no/2013/08/25/nyheter/innenriks/parkeringsbransjen/q-park/parkeringsboter/28877094/?www=1

Men gjelder det bak et parkering forbudt-skilt så ville jeg holdt meg fysisk bak skiltet fordi de ofte markerer utkjøringer, vareleveringsporter og lignende, og er du i veien for en lastebil som skal levere varer så er det rimelig garantert å få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 68b47...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Gjelder det samme på oppmerkrede parkeringsplasser? Altså hele bilen, og ikke bare hjulene må være innenfor firkanten?

Lær deg å parker midt i. Særlig på plasser ved siden av hverandre. Folk skal ut og inn av bilene og. Er plassene etter hverandre, skal du selvfølgelig stå innenfor din rute med hele bilen slik at det blit plass til en bil i andre ruta og. Usikker om man får bot for alt slik tullete parkering, men lov å tenke på andre og.

Anonymous poster hash: 026be...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å parker midt i. Særlig på plasser ved siden av hverandre. Folk skal ut og inn av bilene og. Er plassene etter hverandre, skal du selvfølgelig stå innenfor din rute med hele bilen slik at det blit plass til en bil i andre ruta og. Usikker om man får bot for alt slik tullete parkering, men lov å tenke på andre og.

Anonymous poster hash: 026be...a89

grunnen til at jeg spurte er jo nettopp dette. folk parkerer midt mellom to ruter, jeg har liten bil og kunne presset meg inn på en halv rute, men da har jeg for eksempel litt av bakdelen på min bil hengende over streken... Veldig iriterende det der. Da kan jo jeg få bot for andres idiotiske parkering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal ikke godta bot for parkering utenfor oppstreket felt dersom hjulene har fysisk kontakt med streken eller om bakenden på for eksempel en campingbil dekker over streken. Det er hjulene som teller."

http://m.db.no/2013/08/25/nyheter/innenriks/parkeringsbransjen/q-park/parkeringsboter/28877094/?www=1

Men gjelder det bak et parkering forbudt-skilt så ville jeg holdt meg fysisk bak skiltet fordi de ofte markerer utkjøringer, vareleveringsporter og lignende, og er du i veien for en lastebil som skal levere varer så er det rimelig garantert å få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 68b47...92b

ja det var liksom det jeg også minnes, at det er hjulene og ikke selve kroppen som teller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var liksom det jeg også minnes, at det er hjulene og ikke selve kroppen som teller...?

Hva med 5 meters regelen da? 5 meter fra fotgjengerfeltet, er det 5 meter fra hjulet eller fra kanten av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med 5 meters regelen da? 5 meter fra fotgjengerfeltet, er det 5 meter fra hjulet eller fra kanten av bilen?

Uten å være helt sikkert så måler de ifra kanten på bilen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal ikke godta bot for parkering utenfor oppstreket felt dersom hjulene har fysisk kontakt med streken eller om bakenden på for eksempel en campingbil dekker over streken. Det er hjulene som teller."

http://m.db.no/2013/08/25/nyheter/innenriks/parkeringsbransjen/q-park/parkeringsboter/28877094/?www=1

Men gjelder det bak et parkering forbudt-skilt så ville jeg holdt meg fysisk bak skiltet fordi de ofte markerer utkjøringer, vareleveringsporter og lignende, og er du i veien for en lastebil som skal levere varer så er det rimelig garantert å få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 68b47...92b

Jeg tror dette praktiseres forskjellig fra sted til sted. Der jeg bor, er det hjulene som teller. Så lenge hjulene står innenfor oppmerket rute, er det ok. I Oslo har jeg derimot hørt om at man blir bøtelagt bare speilet eller tilhengerfestet stikker ut slik at projeksjonen fra speilet/tilhengerfestet berører den hvite streken.

Anonymous poster hash: 3d509...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg spurte er jo nettopp dette. folk parkerer midt mellom to ruter, jeg har liten bil og kunne presset meg inn på en halv rute, men da har jeg for eksempel litt av bakdelen på min bil hengende over streken... Veldig iriterende det der. Da kan jo jeg få bot for andres idiotiske parkering...

Hvordan i alle verdens dager skal du kunne få bot dersom andre parkerer feil?

Dersom noen står slik at du ikke kan parkere korrekt, velger du selvfølgelig en annen plass å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan i alle verdens dager skal du kunne få bot dersom andre parkerer feil?

Dersom noen står slik at du ikke kan parkere korrekt, velger du selvfølgelig en annen plass å parkere.

Det erselvfølgelig ingen annen plass å parkere. Rutene for parkering er tegnet opp slik at det er ca en halvmeter mellomrom mellom hver rute og folk virker ikke til å ta hensyn til de oppmerkede rutene i det hele tatt, på den måten blir det plass til flere biler i veien, men flere biler står da midt oppå strøkene. Jeg har ikke sett noen andre få bot for dette, men er usikker på om jeg tørr selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...