Gå til innhold

Dagsrevyen om feilslått integrering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser en reportasje på Dagsrevyen nå om mislykket integrering. Bare 25% av de som fullfører introduksjonsprogrammet går ut rett i jobb. Resten foretrekker sosialstønaden framfor lavtlønt stilling.

Lurer noen på hvorfor hele Afrika vil hit?

Anonymous poster hash: 23762...b2a
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det bare var hvite norske som foretrakk nav istedenfor lavtlønnet jobb. Jeg har selv ingen relevant utdanning og har en lavtlønnet jobb og trives med det. Kunne ikke tenke meg å nave.

Anonymous poster hash: 4fd92...e0d
Skrevet

Jeg bor i Fredrikstad her er det ekstra ille, de fleste afrikanere er ikke i jobb.

http://www.f-b.no/nyheter/ferre-enn-1-av-4-er-i-arbeid-1.8378572

Nylig har kommunen (Arbeiderparti styrt) bestemt seg for å ta i mot flere, de fleste fra Afrika.

Fra før er vi plaget av overfallsvoldtekter, islamister og har Norges rekord i antall islamister som har reist til Syria. Vi har også to lokal aviser, begge pro AP og med i A-pressen, så ikke så mange reportasjer som setter fokus på problemet i lokal pressen.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Fredrikstad her er det ekstra ille, de fleste afrikanere er ikke i jobb.

Nylig har kommunen (Arbeiderparti styrt) bestemt seg for å ta i mot flere, de fleste fra Afrika.

Fra før er vi plaget av overfallsvoldtekter, islamister og har Norges rekord i antall islamister som har reist til Syria. Vi har også to lokal aviser, begge pro AP og med i A-pressen, så ikke så mange reportasjer som setter fokus på problemet i lokal pressen.

Så hvorfor i alle dager får AP flest stemmer under kommunevalget i Fredrikstad?

Anonymous poster hash: 6c6e4...15f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi forrige kommunevalg var i 2011... sympatistemmer. Det er kanskje veldig slemt å si, men det er sant. Om folk er litt mer vettuge i år, så stemmer de ikke AP.

Anonymous poster hash: 2dd0f...ec9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer de sosialistisk så får de som fortjent :fnise:

Anonymous poster hash: 0ee4b...2ab
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi forrige kommunevalg var i 2011... sympatistemmer. Det er kanskje veldig slemt å si, men det er sant. Om folk er litt mer vettuge i år, så stemmer de ikke AP.

Anonymous poster hash: 2dd0f...ec9

Da er det håp for Fredrikstad ved neste kommunevalg. Men de rekker vel å ødelegge en del før det høres det ut som.

• Liker 5
Skrevet (endret)

De stemmer AP fordi det føles som det sikre valget. Det gjøres ofte siden de alltid har gjort det. Blir som tradisjon. AP har fra gammelt av et rykte som et... arbeiderparti, men har gått vekk fra dette, og rettet sitt fokus mot resten av verden, på bekostning av den klassiske arbeideren vel og merke.

Finner ikke et reellt klassisk arbeiderparti lenger. Tilsvarende er det i resten av Europa, for eksempel Labour i England. Ikke uten grunn at politikere blir oppfattet som elitiske og at avstand mellom velgerne og politikerne er blitt større.

AP = AutoPilot

Endret av Snof
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Vet ikke, men avisene og spesielt Fredrikstad Blad har hatt et hardkjør i mot Høyre og Frp som styrte for 4 år siden. På valg dagen 2011 stod det med store overskrifter : Trakassert av ordføreren ! (ordføreren var da fra Frp) det viste seg senere at dette var en personalsak og bare tull.

LO har også hatt en sverte kampanje i mot de som da styrte Fredrikstad :

http://avd023.fagforbundet.no/forsida/?article_id=37779

Avisen hadde flere reportasjer fordi ordføreren fra Frp, hadde en genser som kunne tolkes som support for en MC gjeng. Avisen sluttet med dette da selveste Per Edgar Kokkvold ba avisen roe seg ned.

Ellers er romfolk-leiren som ordføren (ap) opprettet en stor suksess i følge avisen.

Tydlig at de har glemt denne.

Eller denne

og denne

Avisen og AP hevder også at byen er god på integrering.

til tross for dette.

Endret av kat-e
  • Liker 8
Skrevet

Stakkars deg. Så synd å lide på grunn av andres dumhet. Jeg håper ting blir bedre etter neste valg, men skaden er nok gjort. At folk gidder bo der ... Jeg ville flyttet på flekken.

Jeg er faktisk overrasket at NRK kaller spaden for en spade for en gangs skyld. Bare 25%, herremin så mye bortkastet penger ...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er likedan i Horten, 90% av alle somaliske menn der er uføre

Anonymous poster hash: 21ca6...f98

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som i fullt alvor tror man tar inn flyktninger for å gå i pluss økonomisk? Det er ingen bombe for noen at flyktninger vil gå på bekostning av statskassa, men så var det jo dette med medmenneskelighet da. Som et land med stor velstand kan vi ta oss råd til å få flyktninger, innen rimelighetens grenser selvsagt, og med fult fokus på å integrere disse menneskene inn i samfunnet forøvrig.

Anonymous poster hash: 52e12...663
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som i fullt alvor tror man tar inn flyktninger for å gå i pluss økonomisk? Det er ingen bombe for noen at flyktninger vil gå på bekostning av statskassa, men så var det jo dette med medmenneskelighet da. Som et land med stor velstand kan vi ta oss råd til å få flyktninger, innen rimelighetens grenser selvsagt, og med fult fokus på å integrere disse menneskene inn i samfunnet forøvrig.

Anonymous poster hash: 52e12...663

Joda, 75%+ uten jobb er jo "noen" som går på bekostning av "statskassa". Eller oss andre som går ute og sliter for å gi de gratis penger.

Anonymous poster hash: 1d000...71f

• Liker 4
Skrevet

Stakkars deg. Så synd å lide på grunn av andres dumhet. Jeg håper ting blir bedre etter neste valg, men skaden er nok gjort. At folk gidder bo der ... Jeg ville flyttet på flekken.

Jeg er faktisk overrasket at NRK kaller spaden for en spade for en gangs skyld. Bare 25%, herremin så mye bortkastet penger ...

Det er fortsatt en fin by, mye fint å se på. Ta en tur ut på Hvaler eller besøk Gamlebyen, jeg kommer aldri til å flytte.

Skrevet

Stemmer de sosialistisk så får de som fortjent :fnise:

Anonymous poster hash: 0ee4b...2ab

Velgerne får alltid som fortjent. Det er selve poenget med demokrati.

Skrevet

Det er fortsatt en fin by, mye fint å se på. Ta en tur ut på Hvaler eller besøk Gamlebyen, jeg kommer aldri til å flytte.

Jeg har vært der på besøk et par ganger for noen år siden. Da så ting ikke så ille ut, men jeg var der totalt 2 uker, så kunne ikke gå veldig i byens 'dybde'.

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir neppe noe bedre i tiden som kommer.

Anonymous poster hash: c1fb8...dfb
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde man var strenge på å innvilge uføretrygd, men tydligvis ikke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...