Gå til innhold

Glutenfri mat til lang reise

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fly i ca 12 timer om kort tid, og stoler ikke helt på at jeg får trygg glutenfri mat på flyet. Og det er ikke stedet jeg vil bli dårlig.....

Kan man stole på at glutenfri flymat faktisk ER glutenfri, og ikke håndtert med vanlige redskaper, fjøler osv?

Kommer uansett til å ta med nok mat til å klare meg uansett, da de fint kan glemme det osv.

Ønsker tips til hva :)

Nøtter, bananer, Rundstykker med pålegg, kokte egg (ok så lenge i romtemperatur? Vond lukt for andre kanskje?), kjeks, andre ting?

Magen min er ikke så glad i for mye brød, så gjerne andre ting.

Anonymous poster hash: cfddf...892

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Er ganske strenge regler og rutiner på det storkjøkkenet som lager maten til flyselskapene, at jeg ville ikke bekymret meg for slikt

Gjest Ennasus
Skrevet

Kan du ikke lage hjemmelagde energibarer? :-)

AnonymBruker
Skrevet

Stol på innpakket mat, men ikke på rundstykker som ligger åpent.

Ta med kylling- og pastasalat, omelett, kald wok eller andre middagsrester, havregrøt.

Anonymous poster hash: 0b702...e3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nøtter syns jeg du burde la være å spise på flyet, av hensyn til at det kan være folk som er allergisk mot nøtter og det kan bli temmelig "tett" luft ombord et fly.

Anonymous poster hash: 42e22...e43
  • Liker 1
Skrevet

Hadde droppet kokt egg i alle fall, lukter jo død og fordervelse for alle rundt og luften på fly er jo dårlig nok fra før.

Skrevet

Akkurat nøtter syns jeg du burde la være å spise på flyet, av hensyn til at det kan være folk som er allergisk mot nøtter og det kan bli temmelig "tett" luft ombord et fly.

Anonymous poster hash: 42e22...e43

De gir beskjed hvis det er noen som er alvorlig allergiske og blir syke av det, det har jeg opplevd flere ganger på flyturer. Jeg nyter nøtter med god samvittighet så lenge ingen har gitt beskjed :)

TS: Hva med pastasalat eller pasta med pølsebiter? Funker kaldt også etter min mening :) Piroger er også godt.

Stort sett er nok flymaten uansett til å stole på, rutinene skal være 100% på kjøkkenet. Man kan vel nærmest saksøke flyselskapet hvis ferien blir ødelagt pga noe sånt i disse dager :P Det jeg sjekker er at maten er innpakket og merket! Skjer det feil, vil jeg tro det er hos mellomledd/personell og ikke på kjøkkenet. Jeg gikk på en smell med KLM - innpakket rundstykke, men uten glutenfritt merke på. Men rutinene deres virket gode ellers, vi med spesialmat fikk mat først hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...