AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Jeg sliter med migrene og har skjønt det sånn at p-piller kan trigge migrene. Jeg går på Yasmin og den kan trigge, har blitt tipset om Cerazette fordi den er bedre for de med migrene. Noen med migrene som bruker Cerazette? Eller andre p-piller? Anonymous poster hash: c2c54...fa7
venus_ Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Har du migrene med eller uten aura? Hvis du har migrene med aura så burde ikke du gå på p-piller pga høyere risiko for blodpropp. Jeg gikk fra p-piller til Cerazette (minipille) og hadde mindre migrene mens jeg gikk på dem enn på p-piller. Men mye annet som også endret seg i livet mitt da så er vanskelig å si om det var det som gjorde utslaget. Nå er jeg tilbake på p-piller (utskrevet av gynekolog) og er veldig spent på om migrenen kommer tilbake.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har gått på Yasmin i ca 4 år og byttet til Cerazette en liten periode i samarbeid med legen min. Migrenen ble mye verre. Når jeg begynte på Yasmin igjen stabiliserte det seg. Anonymous poster hash: 65fcb...b5d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Har du migrene med eller uten aura? Hvis du har migrene med aura så burde ikke du gå på p-piller pga høyere risiko for blodpropp. Jeg gikk fra p-piller til Cerazette (minipille) og hadde mindre migrene mens jeg gikk på dem enn på p-piller. Men mye annet som også endret seg i livet mitt da så er vanskelig å si om det var det som gjorde utslaget. Nå er jeg tilbake på p-piller (utskrevet av gynekolog) og er veldig spent på om migrenen kommer tilbake. Rart jeg ikke har fått beskjed om det da Har aura ja. Kan jeg ikke ta minipille heller da? Takk for tipset.Anonymous poster hash: c2c54...fa7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har gått på Yasmin i ca 4 år og byttet til Cerazette en liten periode i samarbeid med legen min. Migrenen ble mye verre. Når jeg begynte på Yasmin igjen stabiliserte det seg. Anonymous poster hash: 65fcb...b5d Jeg har gått på yasmin i ca 10 år, hatt migrene de siste 4 årene. Søstra mi kan ikke bruke hormonprevensjon i det hele tatt så hun har kobberspiral. Anonymous poster hash: c2c54...fa7
Mus-Katt Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har nettopp begynt på cerazette pga migrene og har ikke hatt migrene på 4 uker. Ny rekord.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har nettopp begynt på cerazette pga migrene og har ikke hatt migrene på 4 uker. Ny rekord. Herlig! Jeg må snakke med legen om dette ja, time på mandagAnonymous poster hash: c2c54...fa7
venus_ Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Rart jeg ikke har fått beskjed om det da Har aura ja. Kan jeg ikke ta minipille heller da? Takk for tipset.Anonymous poster hash: c2c54...fa7 Jo, minipillen kan du ta. Les her: http://www.migrene.no/diagnose/prevensjon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå