Gjest Sleeve Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Kan man bruke canesten samtidig som man går på antibiotika? Skjønner at det ikke er farlig, men kan det holde unna sopp? Må gå på en sterk antibiotikakur i 6 dager nå, og har tidligere alltid fått sopp. Noen tips for å forebygge mot sopp samtidig som man bruker antibiotika?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Kan man bruke canesten samtidig som man går på antibiotika? Skjønner at det ikke er farlig, men kan det holde unna sopp? Må gå på en sterk antibiotikakur i 6 dager nå, og har tidligere alltid fått sopp. Noen tips for å forebygge mot sopp samtidig som man bruker antibiotika? Soppmidler skal ikke brukes forebyggende, men til behandling når sopp oppstår. Canesten eller andre soppmidler har ingen som helst effekt på å unngå soppoppvekst samtidig med antibiotikabehandling. Anonymous poster hash: 69d47...ab3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Spis masse yoghurt.Anonymous poster hash: 05bea...832
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Spis masse yoghurt ( naturell ), bruk en doseringssprøyte og sprut litt yoghurt opp i skjeden eller kjøp deg Vivag. Anonymous poster hash: f4dc6...cba
Gjest Sleeve Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Soppmidler skal ikke brukes forebyggende, men til behandling når sopp oppstår. Canesten eller andre soppmidler har ingen som helst effekt på å unngå soppoppvekst samtidig med antibiotikabehandling. Anonymous poster hash: 69d47...ab3 Huff, vet det egentlig, men hater den soppen så mye. Greit å kjøpe inn og ha til etter antibiotikakuren da.
Gjest Sleeve Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Spis masse yoghurt ( naturell ), bruk en doseringssprøyte og sprut litt yoghurt opp i skjeden eller kjøp deg Vivag.Anonymous poster hash: f4dc6...cba Takk for tips Høres klissete ut med yoghurt, men bedre enn sopp!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Ta 1/2 liter lunkent vann. Ha i 4 ss eddik og 1 ts salt. Bland det og sprøyt det opp i skjeden med en sprøyte el. Det fungerer veldig bra både forebyggende og mot soppinfeksjon når den først har kommet. Gjør det morgen og kveld. Høres rart ut, men det fungerer! Anonymous poster hash: be355...313
Gjest Sleeve Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Ta 1/2 liter lunkent vann. Ha i 4 ss eddik og 1 ts salt. Bland det og sprøyt det opp i skjeden med en sprøyte el. Det fungerer veldig bra både forebyggende og mot soppinfeksjon når den først har kommet. Gjør det morgen og kveld. Høres rart ut, men det fungerer!Anonymous poster hash: be355...313 Det hørtes skummelt ut å putte inn i skjeden..? Eddik og salt inni der ? Prøver alt for å knekke eventuell sopp da, så fint med råd
Diafragma Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Ta 1/2 liter lunkent vann. Ha i 4 ss eddik og 1 ts salt. Bland det og sprøyt det opp i skjeden med en sprøyte el.Det fungerer veldig bra både forebyggende og mot soppinfeksjon når den først har kommet. Gjør det morgen og kveld. Høres rart ut, men det fungerer! Anonymous poster hash: be355...313 Dette tipset håper jeg ikke TS hører på. Det kan virke mot sin hensikt og i tillegg skade skjedeveggen.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Gå heller for vivag capsler, det gjorde jeg og unngikk da soppinfeksjon. Slet mye med det på grunn av ørebetennelse (gikk da på flere antibiotikakurer i året).. Anonymous poster hash: 94b0e...946
skruf Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Du kan gjøre det enkelt og kjøpe inn vaginale melkesyrebakteriekapsler på apoteket. Jeg bruker alltid å forebygge ved hjelp av disse når jeg må gå på antibiotika. Yoghurt fungerer også bra, men det blir mindre kliss med kapslene. 1
Minya Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Kjøp inn melkesyrevagitorier og Biola eller annen drikkeyoghurt. Stapp en kapsel i skjeden i henhold til pakningsvedlegget og drikk et glass Biola/drikkeyoghurt hver dag gjennom hele kuren.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Takk for tips Høres klissete ut med yoghurt, men bedre enn sopp! Det blir jo en del kliss, men det funker Og det er mye billigere enn Vivag o.l Sprøyt inn før du legger deg om natta og sov med nattbind. Synes det blir en del kliss med disse melkesyrevagitoriene også egentlig. Anonymous poster hash: f4dc6...cba
Gjest Sleeve Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Det blir jo en del kliss, men det funker Og det er mye billigere enn Vivag o.l Sprøyt inn før du legger deg om natta og sov med nattbind. Synes det blir en del kliss med disse melkesyrevagitoriene også egentlig.Anonymous poster hash: f4dc6...cba Får prøve det hvis jeg får sopp etter kuren;) Men hvor får jeg kjøpt sånne sprøyter? Finnes de på apoteket?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Ja, du får sånne sprøyter på apoteket hvis du spør Koster vel en 5'er eller noe. Anonymous poster hash: f4dc6...cba
Gjest Sleeve Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Ja, du får sånne sprøyter på apoteket hvis du spør Koster vel en 5'er eller noe.Anonymous poster hash: f4dc6...cba Flott! Takk
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Dette tipset håper jeg ikke TS hører på. Det kan virke mot sin hensikt og i tillegg skade skjedeveggen. Så absolutt ikke. Jeg har spurt legen min om dette, for jeg har slitt mye med soppinfeksjoner gjennom flere år. Jeg har prøvd alt av medisinske medikamenter. Gikk på Diflucan i 6 mnd, så fort jeg sluttet var soppen tilbake. Jeg har også prøvd naturell yoghurt uten noe som helst effekt. Etter å ha prøvd eddik vann så ble soppen borte på få dager. Et mirakel for min del. Men for alle del, man velger selv. Anonymous poster hash: be355...313
Gjest Sleeve Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Så absolutt ikke. Jeg har spurt legen min om dette, for jeg har slitt mye med soppinfeksjoner gjennom flere år. Jeg har prøvd alt av medisinske medikamenter. Gikk på Diflucan i 6 mnd, så fort jeg sluttet var soppen tilbake. Jeg har også prøvd naturell yoghurt uten noe som helst effekt. Etter å ha prøvd eddik vann så ble soppen borte på få dager. Et mirakel for min del. Men for alle del, man velger selv.Anonymous poster hash: be355...313 Tviler på at det kan skade, så er villig til å prøve uansett om soppen kommer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå