AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Vi skal i selskap, og har fått spørsmål av kokken om hva han skal lage. Synes dette er veldig vanskelig å svare på når vi ikke vet hva han kan lage eller har tilgjengelig av ingredienser. Noen som har forslag til vegansk mat å lage for "nybegynnere". Har sjekket steder som har catering, men det står ikke oppskrifter, bare hva de har av alternativer, som f.eks. vegansk gryte, grønnsakskaker med tilbehør osv. Aner jo ikke om han greier å lage grønnsakskaker liksom. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Kanskje du kan tilby deg å møte opp og lage mat sammen med han? Når det er sagt syns jeg tacobønner er ganske enkelt å lage. Da kan de som vil lage kjøttdeig og resten kan spise bønnegryte. Så er det salat og dressinger til alle. Man kan lage egne salsaer og guacemole-aer Her er et eksempel på bønnemos til taco 1 ts kumin 0,25 ts chilipulver 1 ts paprikapulver 1 fedd hvitløk (eller mer) 5 dl brune bønner 1 dl vann salt og pepper fant her http://www.nrk.no/mat/taco-i-salatblad-med-bonnemos-og-mango-1.12301565 Ganske enkelt. Men det kan være mye styr å skjære opp alle salatingrediensene. Anonymous poster hash: e7fbb...cdf
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Vegansk risotto(hvis kokken har tilgang på plantemargarin) med ovnsbakte grønnsaker? Har selv opplevd å få dette servert på resturant(når jeg har bestilt bord og spurt om noe vegansk) og det er utrolig godt! Serveres med en slags sort eddik som drysses på toppen og noen sprø greier som ser ut som bacon(ikke bacon!!) som pynt Anonymous poster hash: e6a66...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Hei, Det er snakk om en fin restaurant/lokale, så jeg tror ikke jeg får delta i matlagingen. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Vegansk risotto(hvis kokken har tilgang på plantemargarin) med ovnsbakte grønnsaker? Har selv opplevd å få dette servert på resturant(når jeg har bestilt bord og spurt om noe vegansk) og det er utrolig godt! Serveres med en slags sort eddik som drysses på toppen og noen sprø greier som ser ut som bacon(ikke bacon!!) som pynt Anonymous poster hash: e6a66...c7e Oisann haha trodde du skulle ut på resturant og kokken trengte hjelp angående veganermat. Går sikkert an å lage dette hjemme og ta med på besøket, lage maten sammen med verten, eller ganske verten er så koselig og tilbyr seg å prøve ut retten selv? Anonymous poster hash: e6a66...c7e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Vegansk risotto(hvis kokken har tilgang på plantemargarin) med ovnsbakte grønnsaker? Har selv opplevd å få dette servert på resturant(når jeg har bestilt bord og spurt om noe vegansk) og det er utrolig godt! Serveres med en slags sort eddik som drysses på toppen og noen sprø greier som ser ut som bacon(ikke bacon!!) som pynt Anonymous poster hash: e6a66...c7e Godt tips! De andre skal ha kalvestek eller noe, så jeg synes liksom ikke taco passer seg. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Oisann haha trodde du skulle ut på resturant og kokken trengte hjelp angående veganermat. Går sikkert an å lage dette hjemme og ta med på besøket, lage maten sammen med verten, eller ganske verten er så koselig og tilbyr seg å prøve ut retten selv? Anonymous poster hash: e6a66...c7e Det er ute, ja. Men tror ikke de slipper noen inn på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Så det er snakk om en "profesjonell kokk"? Da høres det veldig rart ut at han spør deg. Virket han sur eller? Ville det ikke vært mer vanlig at han fant noe på internett han hadde ingredienser til? Høres merkelig ut. Vet ikke om jeg hadde stolt på at denne kokken faktisk lager vegetarmat uten at noe dyrefett eller lignende forsvinner oppi. Anonymous poster hash: e7fbb...cdf
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Det er ute, ja. Men tror ikke de slipper noen inn på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e daså Sikkert mulig å be kokken om risotto, men mulig du må være ganske klar på at margarinen _skal_ være vegansk og at parmegan ikke er vegansk. http://usercontent2.hubimg.com/5404933_f520.jpg var noe slikt jeg fikk servert minus salatbladene og mye mer ovnsbakte grønnsaker. ble litt mye olje i retten, men er man på resturant så er man på resturant. Anonymous poster hash: e6a66...c7e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Så det er snakk om en "profesjonell kokk"? Da høres det veldig rart ut at han spør deg. Virket han sur eller? Ville det ikke vært mer vanlig at han fant noe på internett han hadde ingredienser til? Høres merkelig ut. Vet ikke om jeg hadde stolt på at denne kokken faktisk lager vegetarmat uten at noe dyrefett eller lignende forsvinner oppi. Anonymous poster hash: e7fbb...cdf Ja, det er en profesjonell kokk. Jeg har aldri fått spørsmålet før, og derfor ble jeg litt perpleks. De fleste kokker har jo greid å lage noe, og det har alltid vært godt. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Ja, det er en profesjonell kokk. Jeg har aldri fått spørsmålet før, og derfor ble jeg litt perpleks. De fleste kokker har jo greid å lage noe, og det har alltid vært godt. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e Ja, jeg ville tro det er mer normalt. Derfor høres dette mer ut som trass "viss jeg må lage vegetarmat, får du finne oppskrift" type holdning. Men dersom han var i godt humør og virket genuint nysgjerrig, så er det mulig han bare vil være sikker på at du får noe du liker. Anonymous poster hash: e7fbb...cdf
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Så det er snakk om en "profesjonell kokk"? Da høres det veldig rart ut at han spør deg. Virket han sur eller? Ville det ikke vært mer vanlig at han fant noe på internett han hadde ingredienser til? Høres merkelig ut. Vet ikke om jeg hadde stolt på at denne kokken faktisk lager vegetarmat uten at noe dyrefett eller lignende forsvinner oppi. Anonymous poster hash: e7fbb...cdf Herregud, snakk om å være paranoid! Det har ikke slått dere at han prøver å være litt serviceinnstilt? Tydeligvis kan man bare drite i det når man har med veganere å gjøre. Anonymous poster hash: f9d78...f54 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Herregud, snakk om å være paranoid! Det har ikke slått dere at han prøver å være litt serviceinnstilt? Tydeligvis kan man bare drite i det når man har med veganere å gjøre. Anonymous poster hash: f9d78...f54 Man har vel brent seg litt før. Har sittet og gnafset på en grønn salat før og var kjempesulten hele selskapet. Anonymous poster hash: 1fbc9...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Herregud, snakk om å være paranoid! Det har ikke slått dere at han prøver å være litt serviceinnstilt? Tydeligvis kan man bare drite i det når man har med veganere å gjøre. Anonymous poster hash: f9d78...f54 Jeg er ikke veganer/ vegetarianer og det var jeg som skrev det. Anonymous poster hash: e7fbb...cdf
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 Herregud, snakk om å være paranoid! Det har ikke slått dere at han prøver å være litt serviceinnstilt? Tydeligvis kan man bare drite i det når man har med veganere å gjøre. Anonymous poster hash: f9d78...f54 Ja, det er dette jeg også tenker. Han vil vel sikre seg at TS får noe hun liker. Jeg regner med at kokken har spurt personen som har arrangert dette og heller sagt at kokken burde ta kontakt med deg. Kokken bestemmer jo ikke selv hva han skal lage. Anonymous poster hash: 1f967...fa4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 Men det er fint at du går veldig hardt inn for å tro at veganere er verre å tilfredsstille enn andre. Kanskje du burde ta deg en tur over til "dumme ting kundene har sagt" så ser du at hva man spiser ikke har så mye å gjøre med hvor vrang man er. Når det er sagt så skrev jeg også at det kom an på holdningen til kokken. Så det måtte ses i sammenheng. Anonymous poster hash: e7fbb...cdf
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Hva med en pastarett (pasta laget uten egg, da), eller, som flere nevner, risotto? Anonymous poster hash: b742f...285
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå