AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Hvorfor er alle så sinte på KG? Forstår at dette er et diskusjonsforum og at det gjerne følger med kritikk. Det jeg ikke forstår er hvorfor så mange svar skal være så ufine? Noen mennesker har. Det jeg ikke forstår er hvorfor det skal gå sport i å være frekk i kjeften. Tror ikke folk tør spørre om ting under nick i frykt for å bli hakka på. Synes atmosfæren på forumet bare blir verre og verre. Har flere aktive venninner her, og samtlige forteller at de ikke tør skrive ting fordi de veit at de blir til hakkemat. Så en liten oppfordring fra meg er å gå litt inn i seg selv før man svarer på tråder på en ubehagelig måte. Det er vår, slutt å vær så fitte. God onsdag.Anonymous poster hash: 3f19d...e7d 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Vi hadde trengt en skikkelig "Trolljeger" ala Robert Aschberg i sverige. Da hadde stemningen her inne blitt bedre. Anonymous poster hash: 90aec...3ac 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Det er ingen som hører på deg om du skriver fint og diplomatisk Anonymous poster hash: 73356...49e 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Jeg synes det er mange fine kjerringer her inne, jeg. Anonymous poster hash: e2539...6f1 3
Tirkes Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Jeg tror ikke folk alltid er så sinte, men dersom vi skriver noe personlig, og noen er uenige så er det menneskelig av oss å oppfatte uenigheten litt fiendtlig. Det er nok mye krangel som blir blåst like mye opp av følsomme mottakere som sinte avsendere. Og uten utropstegn, smileys eller vitsing så kan man lese min post som om jeg er irritert, sint, føler meg truffet eller saklig informativt. .. Og er man emosjonelt engasjert så er det ikke alltid like lett å forholde seg objektivt. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Hvorfor er alle så sinte på KG? Forstår at dette er et diskusjonsforum og at det gjerne følger med kritikk.Det jeg ikke forstår er hvorfor så mange svar skal være så ufine? Noen mennesker har. Det jeg ikke forstår er hvorfor det skal gå sport i å være frekk i kjeften. Så en liten oppfordring fra meg er å gå litt inn i seg selv før man svarer på tråder på en ubehagelig måte. Det er vår, slutt å vær så fitte.Anonymous poster hash: 3f19d...e7d Ja, noen og enhver bør tenke på hva man f.eks. kaller folk. Anonymous poster hash: bb5a6...c5c 20
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Det er ingen som hører på deg om du skriver fint og diplomatisk Anonymous poster hash: 73356...49e Nei, se bare hvilke innlegg som får mest "liker". De er de aller ekleste og frekkeste. Anonymous poster hash: 66e68...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Det er forskjell på de ulike temaene på KG. Gravide- prøvere- og familie og barn forumene holder jeg meg laaaangt unna, for der er det krigstilstander til tider. Og fryktelig mange "medisinske ekspeeter" som råder grunnen. Anonymous poster hash: dd231...ab5 1
Gjest Raindrops Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 (endret) Jeg tror en del sliter med mange negative følelser på innsiden, som gjør at de på en eller annen måte klarer å rettferdiggjøre hvordan de møter andre mennesker på. En annen ting er at jeg tror mange har vanskeligheter med å forstå at det å ytre seg på internett i bunn og grunn er det samme som å ytre seg i offentlighet, at de rett og slett ikke tenker seg om og ikke tar det så veldig seriøst. Det til tross for at folk har blitt drevet til å begå selvmord gjennom oppfordringer og mobbing på nett. Fascinerende hvordan ting som empati og normal folkeskikk forsvinner så snart man sitter foran en skjerm. Trøsten er at aggresjon og sinne bare skaper mer aggresjon og sinne for de det gjelder, og jeg synes det hjelper å tenke på dem som de triste og patetiske menneskene sannsynligvis er, som nesten fortjener sympati og mest sannsynlig trenger en god klem, og forståelse for at ikke alle helt har forstått sammenhengen mellom det virkelige og det virtuelle. Endret 6. mai 2015 av Raindrops 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Jeg tror en del sliter med mange negative følelser på innsiden, som gjør at de på en eller annen måte klarer å rettferdiggjøre hvordan de møter andre mennesker på. En annen ting er at jeg tror mange har vanskeligheter med å forstå at det å ytre seg på internett i bunn og grunn er det samme som å ytre seg i offentlighet, at de rett og slett ikke tenker seg om og ikke tar det så veldig seriøst. Nei, det er ikke det, det er en ny arena som er noe i mellom den private og den offentlige sfære. Denne arenaen er såpass ny så kotymen for oppførsel har ikke etablert seg ennå. Anonymous poster hash: e2539...6f1
Gjest Raindrops Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Nei, det er ikke det, det er en ny arena som er noe i mellom den private og den offentlige sfære. Denne arenaen er såpass ny så kotymen for oppførsel har ikke etablert seg ennå. Anonymous poster hash: e2539...6f1 Noen steder er offentlig, noen steder er private, det er mer kontekstavhengig. Jeg kan være med på at internett er med på å gjøre grensene mellom det offentlige og det private mer utydelige, det er klart. Men skriver man et innlegg på kvinneguiden eller kommenterer en artikkel i VG, så ytrer man seg i praksis i offentlighet.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Jeg tror en del sliter med mange negative følelser på innsiden, som gjør at de på en eller annen måte klarer å rettferdiggjøre hvordan de møter andre mennesker på. En annen ting er at jeg tror mange har vanskeligheter med å forstå at det å ytre seg på internett i bunn og grunn er det samme som å ytre seg i offentlighet, at de rett og slett ikke tenker seg om og ikke tar det så veldig seriøst. Det til tross for at folk har blitt drevet til å begå selvmord gjennom oppfordringer og mobbing på nett. Fascinerende hvordan ting som empati og normal folkeskikk forsvinner så snart man sitter foran en skjerm. Trøsten er at aggresjon og sinne bare skaper mer aggresjon og sinne for de det gjelder, og jeg synes det hjelper å tenke på dem som de triste og patetiske menneskene sannsynligvis er, som nesten fortjener sympati og mest sannsynlig trenger en god klem, og forståelse for at ikke alle helt har forstått sammenhengen mellom det virkelige og det virtuelle. Nei, det er ikke det, det er en ny arena som er noe i mellom den private og den offentlige sfære. Denne arenaen er såpass ny så kotymen for oppførsel har ikke etablert seg ennå. Anonymous poster hash: e2539...6f1 Tull. KG (eller bryllupsguiden som det het først) har eksistert siden 1999. I år 2000 ble det utvidet. Det vil si at arenaen har eksistert i over 15 (!!) år. Kotymen for oppførsel har etablert seg, og det er som en AB skriver over her; de styggeste og ofte minst konstruktive kommentarene får flest plusser. Virker som om folk sitter på "ubesvarte" for å være først til å skrive noe dritt for å få flest mulige plusser. Anonymous poster hash: e1d19...3e0
Gjest Kili Skrevet 6. mai 2015 #14 Skrevet 6. mai 2015 Lurer jeg også på. Har aldri sett så mange sinte og negative mennesker som på kg. Heldigvis er de fleste positive og blide 1
Gjest Eurodice Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Så en liten oppfordring fra meg er å gå litt inn i seg selv før man svarer på tråder på en ubehagelig måte. Det er vår, slutt å vær så fitte. God onsdag.Anonymous poster hash: 3f19d...e7d Hvorfor bruker du dette ordet som et skjellsord? 1
Gjest gjestvest Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Hvorfor gikk du automatisk ut fra at det var kjerringer som svarte deg ufint. Når det er et stort antall menn som også vanker her. Og: Når de ufine svarene som oftest kommer fra anonymbrukere. Hvordan kan du vite at disse er kjerringer?
Gjest Kili Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 Hvorfor gikk du automatisk ut fra at det var kjerringer som svarte deg ufint. Når det er et stort antall menn som også vanker her. Og: Når de ufine svarene som oftest kommer fra anonymbrukere. Hvordan kan du vite at disse er kjerringer? Har sett sure folk av begge kjønn jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 Har inntrykk av at det er de samme hver gang. En av dem har til og med svart i denne tråden. Er bare å ignorere dem.Anonymous poster hash: 5ef64...bf6 2
Gjest morhjertegod Skrevet 6. mai 2015 #19 Skrevet 6. mai 2015 De innleggene / kommentarene som gir meg vondt i magen, det er de som får flest likes. Hvilken glede har folk av drittslenging om politikere, kjendiser, til andre brukere i debatten osv . Tror ikke dette er kun " kjerringer " , en uting er det uansett. Herske/ debatt teknikk kortet, som blir kastet ut her titt og ofte er også en KG greie. Men stort sett hyggelige brukere, som fint kan diskutere, uten å måtte vinne diskusjoner for hver en pris😀Det er lov å være blid.
Gjest Sukkerbit Skrevet 6. mai 2015 #20 Skrevet 6. mai 2015 Dette er igrunn ikke noe som gjelder kvinner (tenker da på overskriften din), men begge kjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå