AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Dere som har eller er foreldre til noen som har, kan dere fortelle litt om det? Hvordan dere fikk diagnose, når, symptomer/plager, medisiner osv.? Ble dere lett syke sånn ellers? Ørebetennelser, influensa, infeksjoner i små-sår ol? Jeg fikk diagnosen barneleddgikt som barn, men da jeg begynte å lese om sykdommen da jeg ble eldre, så syntes jeg liksom ikke helt at det stemte med plagene jeg har hatt. Noe senere ble det oppdaget at min mor hadde MSBP(Munchausen by proxy), så nå klarer jeg ikke slå meg til ro med at dette stemte. Majoriteten av det som står i journalen min kan jo være feil. Anonymous poster hash: 9c119...75e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Så du stoler mer på google enn utdannede leger? Anonymous poster hash: 4bb58...b67
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Så du tror at mora di løy om symptomene dine?Anonymous poster hash: 050cf...1e1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Dere som har eller er foreldre til noen som har, kan dere fortelle litt om det? Hvordan dere fikk diagnose, når, symptomer/plager, medisiner osv.? Ble dere lett syke sånn ellers? Ørebetennelser, influensa, infeksjoner i små-sår ol? Jeg fikk diagnosen barneleddgikt som barn, men da jeg begynte å lese om sykdommen da jeg ble eldre, så syntes jeg liksom ikke helt at det stemte med plagene jeg har hatt. Noe senere ble det oppdaget at min mor hadde MSBP(Munchausen by proxy), så nå klarer jeg ikke slå meg til ro med at dette stemte. Majoriteten av det som står i journalen min kan jo være feil. Anonymous poster hash: 9c119...75e Jeg hadde barneleddgikt på 80tallet. Det ble diagnostisert ved at jeg ble henvist til revmatologisk poliklinikk på sykehus til spesialist - og gikk på betennelsesdempende medisiner i noen år. Jeg gikk på Albyl E - men det fantes andre medisiner også(som ikke virket på meg). Symptomene var hevelser der gikten satt, og at leddene ble stivere der gikten satt. Særskilt ved aktivitet - så endel aktivitet utgikk. Det var og gunstig å følge et visst kosthold(ikke noe veldig omstendelige greier). Utover det var det ingen medisinering og ingen ekstra sykdom for meg som jeg kan huske, men hadde endel halsbetennelse og litt feber i perioder. Dog vet jeg ikke om det skyldtes leddgikten - ser dog at det nevnes som mulige symptomer. Jeg var generelt mindre utholden i fysisk aktivitet enn andre barn - selv også når jeg ikke hadde vondt. Jeg måtte bare holde meg unna endel idrett(unntatt svømming og andre idretter som ikke belaster ledd), men som barn var ikke det så lett - så jeg drev med litt belastende idrett likevel. Anonymous poster hash: 87f07...209
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Så du stoler mer på google enn utdannede leger? Anonymous poster hash: 4bb58...b67 Med bakgrunn i at legen som diagnostiserte meg mistet lisensen like etter for å ha praktisert mens vedkomne pakket seg full av piller h*n skrev ut til seg selv og blandet med alkohol: ja. Anything else? Så du tror at mora di løy om symptomene dine?Anonymous poster hash: 050cf...1e1 Kan hun godt ha gjort, evt. fabrikert dem(hun er sykepleier) for jeg vet jo at hun har gjort meg syk med vilje for å bla. få diverse stønader fra NAV og selvsagt oppmerksomhet:\ Jeg hadde barneleddgikt på 80tallet. Det ble diagnostisert ved at jeg ble henvist til revmatologisk poliklinikk på sykehus til spesialist - og gikk på betennelsesdempende medisiner i noen år. Jeg gikk på Albyl E - men det fantes andre medisiner også(som ikke virket på meg). Symptomene var hevelser der gikten satt, og at leddene ble stivere der gikten satt. Særskilt ved aktivitet - så endel aktivitet utgikk. Det var og gunstig å følge et visst kosthold(ikke noe veldig omstendelige greier). Utover det var det ingen medisinering og ingen ekstra sykdom for meg som jeg kan huske, men hadde endel halsbetennelse og litt feber i perioder. Dog vet jeg ikke om det skyldtes leddgikten - ser dog at det nevnes som mulige symptomer. Jeg var generelt mindre utholden i fysisk aktivitet enn andre barn - selv også når jeg ikke hadde vondt. Jeg måtte bare holde meg unna endel idrett(unntatt svømming og andre idretter som ikke belaster ledd), men som barn var ikke det så lett - så jeg drev med litt belastende idrett likevel. Anonymous poster hash: 87f07...209 Takk for svar! Min bestemor fortalte meg da jeg ble eldre at jeg ble diagnostert med en ulltråd rundt låret, og så var det ene tykkere enn det andre... Men jeg kan ikke huske om hun sa noe om at jeg ble testet utover det, det må jeg nesten se etter i journalen min. Kan jeg spørre hvilke ledd som ble påvirket? Merker du noe til det i dag? Jeg kan ikke huske å ha hatt vonde eller stive ledd, eller fått plager etter fysisk aktivtet. Eneste ledd-plagen jeg kan komme på var da jeg fikk vann i kneet og som ble tømt. Kan jo såklart hatt symptomer jeg ikke husker, men har ikke noen jeg kan spørre om det. Off... jeg vil vite... Anonymous poster hash: 9c119...75e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå