Gå til innhold

Tips til gave til "nettfkørt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff for litt siden en fantastisk jente på nett som jeg har fått god kontakt med. Hun er dessverre alvorlig syk og jeg sitter på en helt annen kant av landet, så å besøke er umulig.. Jeg ønsker å sende henne noe fint i posten. Tips? Noe annet enn sjokolade og et dikt. Jeg kjenner henne ikke så alt for godt så det er litt vanskelig.. Men noe som kan lyse opp en tung dag :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Undertøy.

Anonymous poster hash: 787d3...f48

Skrevet

Så snilt av deg!
Jeg ville blitt kjempeglad for en forundringspakke med masse småting, da viser du at du virkelig har tenkt på henne. Nå vet ikke jeg hva slags sykdom det gjelder, men hva med et blad/bok, noe godteri (feks kjærlighet på pinne eller lovehearts, er akkurat passe klissete og søtt), pastiller, håndkrem, øredobber/smykke (finnes enkle, billige perleøredobber som aldri slår feil), en liten bamse, duftlys, flaxlodd, ansiktsmaske (rundt 20 kroner på klesbutikker eller vita).
Bare noen forslag. Tingene trenger ikke være dyre, men dersom du for eksempel legger det i en eske ser det ganske så fint ut! Kan eventuelt pakke det inn i litt cellofan.
Med en slik pakke får du henne kanskje på andre tanker, og dersom det innebærer mye venting er det jo koselig med noe å gjøre. Lykke til!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hm.. Kanskje det kan virke mot hensikten, og skremme henne vekk? Jeg ville tenkt meg nøye om.

Anonymous poster hash: afef5...ec6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så snilt av deg!

Jeg ville blitt kjempeglad for en forundringspakke med masse småting, da viser du at du virkelig har tenkt på henne. Nå vet ikke jeg hva slags sykdom det gjelder, men hva med et blad/bok, noe godteri (feks kjærlighet på pinne eller lovehearts, er akkurat passe klissete og søtt), pastiller, håndkrem, øredobber/smykke (finnes enkle, billige perleøredobber som aldri slår feil), en liten bamse, duftlys, flaxlodd, ansiktsmaske (rundt 20 kroner på klesbutikker eller vita).

Bare noen forslag. Tingene trenger ikke være dyre, men dersom du for eksempel legger det i en eske ser det ganske så fint ut! Kan eventuelt pakke det inn i litt cellofan.

Med en slik pakke får du henne kanskje på andre tanker, og dersom det innebærer mye venting er det jo koselig med noe å gjøre. Lykke til!

Dette er kanskje gode tips om hun er 17 eller yngre. Hadde jeg som 28-åring fått dette hadde jeg blitt skuffa. Ikke fordi det er billig, men fordi det er intetsigende ting.

Hadde blitt glad for en bok eller noe musikk. Og som han mente noe personlig med.

Anonymous poster hash: 320d3...d83

• Liker 2
Skrevet

Dette er kanskje gode tips om hun er 17 eller yngre. Hadde jeg som 28-åring fått dette hadde jeg blitt skuffa. Ikke fordi det er billig, men fordi det er intetsigende ting.

Hadde blitt glad for en bok eller noe musikk. Og som han mente noe personlig med.

Anonymous poster hash: 320d3...d83

Jeg på 27 hadde blitt superglad. Får en slik liten forundringspakke av en av mine bestevenninner til bursdag hvert år og det er den gaven jeg alltid ser mest frem til 😊

• Liker 5
Skrevet

Så snilt av deg!

Takk for mange gode tips! Det er akkurat noe i den duren jeg ser for meg.

Vi har blitt godt kjent og jeg føler meg trygg på at dette vil slå an. Vi er veldig åpne og direkte, og jeg tenker at har jeg ikke skremt henne vekk til nå, så tviler jeg på at en søt, uskyldig pakke i posten gjør det heller :) Jeg selv ville blitt veldig glad for disse tingene :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også veldig glad i å lage ting for hånd, så et hjemmelaget kort av noe slag blir det nok, og sikkert masse små lapper med sitater fra samtaler, bilder, dikt, etc. Ordentlig klissete ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags type jenter det er. Er det en som aldri har vært omsvermet er det kanskje en fin ting. Har hun mange beundrere vil dette kunne sette deg i taper-båsen.

AnonymBruker
Skrevet

Undertøy.

Anonymous poster hash: 787d3...f48

Med mindre kontakten dem i mellom har vært veldig seksualisert, og han vet både a) størrelsen hennes, og b) hva hun vil like, så er dette en dårlig, dårlig ide.

Anonymous poster hash: 55ca7...65e

AnonymBruker
Skrevet

Så snilt av deg!

Stemmer også for dette! Gjorde noe lignende for en venn med influensa en gang, ble veldig godt mottatt :) Ett ukeblad/kryssordblad, favoritt sjokoladen/godteriet, en liten bamse som selskap.. f.eks Tenk litt på hva slags forhold dere har, og hvordan hun er som person :)

Ikke gjør det for romantisk/klissete hvis du tror det vil skremme henne vekk.

Anonymous poster hash: 7233f...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ihvertfall ikke undertøy, makan til noe så respektløst. De har jo ikke hatt noen seksuell relasjon, de kjenner hverandre ikke veldig godt, og hun er alvorlig syk så det å ha sex/gå i sexy undertøy må være noe av det siste hun tenker på!

Jeg tenker at hvis dere kjenner hverandre godt, har snakket i et år eller mer, så kan du sende hun en sjokolade og en kryssordsbok eller lignende om hun har gitt deg adressen sin før.
Hvis du ikke har adressen hennes så er det nok en grunn til, og da er det virkelig skremmende å få noe i posten med mindre dere har vært bestevenner på nett i mange år.
Du kan jo også kjøpe henne et spill til mobilen eller på steam (om hun bruker steam) og si at du håper det gjør at dagene i sykdommen hennes går litt fortere, det hadde vært en veldig hyggelig ting syntes jeg :) Hvis dere bare har snakket i noen uker eller par måneder så syntes jeg ikke du skal sende henne noe i posten, men du kan jo poste hun noen morsomme linker eller serier på innboks for å glede henne og hjelpe henne gjennom hverdagen foret :)

Anonymous poster hash: 8be0f...410
  • Liker 2
Skrevet

Stemmer også for dette! Gjorde noe lignende for en venn med influensa en gang, ble veldig godt mottatt :) Ett ukeblad/kryssordblad, favoritt sjokoladen/godteriet, en liten bamse som selskap.. f.eks Tenk litt på hva slags forhold dere har, og hvordan hun er som person :)

Ikke gjør det for romantisk/klissete hvis du tror det vil skremme henne vekk.

Anonymous poster hash: 7233f...862

Føler jeg er veldig der, altså :D

Skrevet

Ihvertfall ikke undertøy, makan til noe så respektløst. De har jo ikke hatt noen seksuell relasjon, de kjenner hverandre ikke veldig godt, og hun er alvorlig syk så det å ha sex/gå i sexy undertøy må være noe av det siste hun tenker på!

Jeg tenker at hvis dere kjenner hverandre godt, har snakket i et år eller mer, så kan du sende hun en sjokolade og en kryssordsbok eller lignende om hun har gitt deg adressen sin før.

Hvis du ikke har adressen hennes så er det nok en grunn til, og da er det virkelig skremmende å få noe i posten med mindre dere har vært bestevenner på nett i mange år.

Du kan jo også kjøpe henne et spill til mobilen eller på steam (om hun bruker steam) og si at du håper det gjør at dagene i sykdommen hennes går litt fortere, det hadde vært en veldig hyggelig ting syntes jeg :) Hvis dere bare har snakket i noen uker eller par måneder så syntes jeg ikke du skal sende henne noe i posten, men du kan jo poste hun noen morsomme linker eller serier på innboks for å glede henne og hjelpe henne gjennom hverdagen foret :)

Anonymous poster hash: 8be0f...410

Vi kjenner ikke hverandre spesielt godt, og har ikke hatt kontakt noe lenge. Likevel er det noe spesielt der. Hun har ikke facebook eller noe, så jeg føler det setter noen begrensninger. (sykt å faktisk si det.. :P ) Men det er mange muligheter via sosiale medier, så det gjelder å være kreativ når dette ikke er et alternativ. Og det blir liksom ikke det samme å sende masse sms :P

Skrevet

Jeg skulle bare ønske jeg slapp å spøre etter adressen hennes, da skjønner hun nok alt. Da er det liksom ikke så spennende lenger :P Men hvis jeg har pakken klar og poster den samme dag som jeg får adressen så kanskje hun slipper å spekulere for lenge :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo satse på å sende over noe nyttegreier. En sleiv, ekstra blender, vaffeljern i hjerteform etc.

Anonymous poster hash: 75dbc...747
Skrevet

Hva er galt med blomster??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle bare ønske jeg slapp å spøre etter adressen hennes, da skjønner hun nok alt. Da er det liksom ikke så spennende lenger :P Men hvis jeg har pakken klar og poster den samme dag som jeg får adressen så kanskje hun slipper å spekulere for lenge :)

Vi kjenner ikke hverandre spesielt godt, og har ikke hatt kontakt noe lenge.

Hm.. Dette lover ikke godt.

Hvorfor så gira på å sende henne noe? Virker way too much.

• Liker 1
Skrevet

Hm.. Dette lover ikke godt.

Hvorfor så gira på å sende henne noe? Virker way too much.

Men i alle dager.. Hva er det som ikke lover godt? Hvorfor er det way to much? Det er ikke noe som tilsier at hun skulle mislike det, jeg er helt sikker på at jenta kommer til å bli utrolig glad for en liten pakke i posten. Jeg vil sende henne en gave for å kunne gi henne et hyggelig og positivt øyeblikk. Ikke for å kapre henne eller sende henne en kjærlighetserklæring. Jeg ønsker å sende henne en gave fordi at dette er et menneske jeg setter pris på og har stor glede av å prate med. Og det ønsker jeg å vise henne, og jeg ønsker å vise at sykdommen ikke vil hindre meg i å opprettholde kontakten. Hun sier selv at hun har utbytte av å skrive med meg fordi hun får tankene over på noe annet. Hun har ikke mange rundt seg å prate med, nettverket er preget av omstendighetene og det blir mye negativt fokus. Sjansene er store for at vi aldri får treffes. Skjønner ikke helt hva det er som ikke er så bra med dette.. Tror du kanskje at jenta kan bli sur eller trist eller lei seg? Eller at hun kan bli redd meg eller føle seg dårlig behandlet?

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med blomster??

Vet ikke om jeg har nevnt blomster tidligere? Men jeg vil ikke sende blomster. jeg er av den typen som syns blomster ville blitt veldig pasient-preget i denne situasjonen. Blomster er fint, men jeg syns ikke det passer seg inn. Hadde det vært noe romanse og følelser inne i bildet hadde jeg kjørt på. Men der er vi ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...