lillemeg93 Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hei, Jeg er 22 år gammel - og normalvektig. Har en BH-størrelse på 65J - og mye kjipt som kommer med det. Jeg sliter med vondt i nakke og skuldre, men ikke overdrevent. Vet dog at om det fortsetter sånn så vil det bare bli verre. Jeg er et aktivt menneske og liker trening og friluftsliv, men begge blir tungt og vanskelig med min byste. Jeg sliter med å finne BHer og sports-bh og bruker nå begge deler om jeg skal trene. Får ofte sår hud grunnet dette. Jeg lurer på om noen her inne har gjennomført en brystreduksjon og fått det dekket? Og hvor strengt det egentlig er. Har hørt at du må ha ganske store smerter for å få hjelp, men for meg så vil jo det komme etterhvert. De endrer seg heller ikke når jeg går ned i vekt. Eventuelt om hvor og hvordan du gikk frem setter jeg også pris på! Takker på forhånd for alle svar!
SjiraffenLaffen Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Har ikke redusert selv. Men kjenner ei ung som fikk gjort det dekt i starten av 20-åra. Det første du må gjøre er å ta kontakt med fastlegen din, og forklar/vis problemet. Mest sansynlig blir du henvist videre siden du har plager alt nå
okim Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Be om en henvisning til kirurg av fastlegen din. Dersom legen sier nei til å sende henvisning, gå til en ny lege. Jeg var hos 2 menn som ikke var interessert i å hjelpe meg en gang, før jeg bytta til en kvinnelig lege som sendte henvisninga med en gang. Det er ikke legen som bestemmer om du er egnet eller ikke :-) Det sies at man, i tillegg til å ha medisinsk grunnlag, må ha store nok bryst til at det kan fjernes 500g i hver, og dersom dette ikke går blir ikke operasjonen dekket. Dette er riktig nok opp til kirurgen å avgjøre, på konsultasjonstimen. Jeg oppfylte ikke kravet om 500g pr, men får likevel operasjonen dekket pga. fysiske plager. Det høres ut som du er innafor, så da er det bare å stå på ditt. Lykke til! Er selv 22 år og venter spent på operasjonsdatoen :-) Endret 5. mai 2015 av okim
Thorn Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Jeg søkte om reduksjon på grunnlag av store problemer med nakke og skuldre, som igjen gav meg kronisk hodepine. I tillegg hadde jeg mye problem med utslett, og selvfølgelig de samme problemene som mange andre med å finne klær som passer, vanskelig å løpe pga tyngden etc. Hadde forberedt den lange talen for hvorfor jeg burde få operasjon før konsultasjonen hos kirurgen, men da jeg endelig var der så han bare litt på puppene, konkluderte med at ja, de var litt store, og dessuten syns han at de hang for mye, så operasjonen var go. Det virket faktisk som om han baserte det mer på det estetiske enn de fysiske plagene mine, også etter operasjonen. Han fjernet godt under 500 gram per pupp, og jeg endte opp med en Change G-cup etter operasjonen. Så det virker ikke som om alle leger tar dette med de formelle kravene så nøye, og jeg har inntrykk av at de aller fleste får godkjent operasjon når de først har kommet til konsultasjon hos kirurg.
lillemeg93 Skrevet 6. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2015 Be om en henvisning til kirurg av fastlegen din. Dersom legen sier nei til å sende henvisning, gå til en ny lege. Jeg var hos 2 menn som ikke var interessert i å hjelpe meg en gang, før jeg bytta til en kvinnelig lege som sendte henvisninga med en gang. Det er ikke legen som bestemmer om du er egnet eller ikke :-) Det sies at man, i tillegg til å ha medisinsk grunnlag, må ha store nok bryst til at det kan fjernes 500g i hver, og dersom dette ikke går blir ikke operasjonen dekket. Dette er riktig nok opp til kirurgen å avgjøre, på konsultasjonstimen. Jeg oppfylte ikke kravet om 500g pr, men får likevel operasjonen dekket pga. fysiske plager. Det høres ut som du er innafor, så da er det bare å stå på ditt. Lykke til! Er selv 22 år og venter spent på operasjonsdatoen :-) Å, spennende - lykke til! Jeg er jo livredd allerede nå, og har ikke engang snakket med fastlegen! Om du bor i Oslo, kan jeg da spørre om hvor du får det gjort? Det er vel noe man kan være med på å bestemme selv?
lillemeg93 Skrevet 6. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2015 Jeg søkte om reduksjon på grunnlag av store problemer med nakke og skuldre, som igjen gav meg kronisk hodepine. I tillegg hadde jeg mye problem med utslett, og selvfølgelig de samme problemene som mange andre med å finne klær som passer, vanskelig å løpe pga tyngden etc. Hadde forberedt den lange talen for hvorfor jeg burde få operasjon før konsultasjonen hos kirurgen, men da jeg endelig var der så han bare litt på puppene, konkluderte med at ja, de var litt store, og dessuten syns han at de hang for mye, så operasjonen var go. Det virket faktisk som om han baserte det mer på det estetiske enn de fysiske plagene mine, også etter operasjonen. Han fjernet godt under 500 gram per pupp, og jeg endte opp med en Change G-cup etter operasjonen. Så det virker ikke som om alle leger tar dette med de formelle kravene så nøye, og jeg har inntrykk av at de aller fleste får godkjent operasjon når de først har kommet til konsultasjon hos kirurg. Haha, ja det er samme som jeg sitter og gjør nå det! Om jeg først bestemmer meg for å gjøre det - så er jeg ikke veldig interessert i å få avslag! Kan jeg spørre om hvor du gjorde det (om det er i nærheten av Oslo hvertfall)? Og da du gjorde det, endret han noe på brystvortene/areola? Eller om du vet om de KAN om det trengs?
Thorn Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Haha, ja det er samme som jeg sitter og gjør nå det! Om jeg først bestemmer meg for å gjøre det - så er jeg ikke veldig interessert i å få avslag! Kan jeg spørre om hvor du gjorde det (om det er i nærheten av Oslo hvertfall)? Og da du gjorde det, endret han noe på brystvortene/areola? Eller om du vet om de KAN om det trengs? Jeg er operert i Bergen De flyttet areola hos meg, og gjorde de samtidig litt mindre, så de kan i hvert fall det med ankersnitt. De andre metodene vet jeg ikke om, men jeg vil tro de kan gjøre det uansett.
okim Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Det er nok riktig det Thorn skriver, men jeg har hørt om flere som ikke har fått det dekket, tross smerter. Jeg fikk først beskjed om at jeg ikke oppfylte kravene, siden det ble for mye å fjerne 500g pr. Men kirurgen ombestemte seg ila. konsultasjonstimen, noe jeg er veldig glad for :-) Jeg skal opereres på Aleris i Oslo, med lollipoppteknikken. Tror areola endres slik at de passer til brystene både i plassering og form med denne teknikken og. Du kan velge hvor henvisningen skal sendes, eventuelt endre det på fritt sykehusvalg. Men vil anbefale Aleris, både ut i fra erfaring så langt og hva jeg har hørt av andre :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå