AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hei. Jeg har fått henvisning til psykolog i Oslo, og en liste med psykologer å kontakte. Jeg har også fått anbefaling om å kontakte psykologer som ikke står på listen men som har trygdeavtale. Jeg vet at det tar tid å få time, og tenker å kontakte mange v disse for raskest mulig konsultasjon. Likevel lurer jeg på om det er noen som har erfaringer fra psykologer de er fornøyde med (med trygdeavtale) og som kan anbefale? Anonymous poster hash: 7a289...a82
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 TS her igjen: Lurer også på hvor lenge dere ventet før dere fikk time? Anonymous poster hash: 7a289...a82
Gjest gjestvest Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Hei TS Her finner du oversikt over psykologer. Trykk på: Alle psykologer. http://dinpsykolog.no Her kan du søke opp etter navn, område etc. Til høyre ser du vurderinger, og profil på noen av de du kan lese. Det skal stå om de har trydeavtale eller ikke. Sjekk dette. Endret 5. mai 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Hei. Jeg har fått henvisning til psykolog i Oslo, og en liste med psykologer å kontakte. Jeg har også fått anbefaling om å kontakte psykologer som ikke står på listen men som har trygdeavtale. Jeg vet at det tar tid å få time, og tenker å kontakte mange v disse for raskest mulig konsultasjon. Likevel lurer jeg på om det er noen som har erfaringer fra psykologer de er fornøyde med (med trygdeavtale) og som kan anbefale? Anonymous poster hash: 7a289...a82 DU har fått beskjed om å kontakte psykologene? Det er ikke ditt ansvar, det er legens ansvar å kontakte psykologer/psykiatere innenfor det område som er tilknyttet legesenteret du går til. Hvis du selv sender ut brev til psykologene, vil du bare få dem i retur. Hva slags talentløs lege er det du går til? Anonymous poster hash: 0445e...6e1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 DU har fått beskjed om å kontakte psykologene? Det er ikke ditt ansvar, det er legens ansvar å kontakte psykologer/psykiatere innenfor det område som er tilknyttet legesenteret du går til. Hvis du selv sender ut brev til psykologene, vil du bare få dem i retur. Hva slags talentløs lege er det du går til? Anonymous poster hash: 0445e...6e1 Det var det jeg også trodde i første omgang. Men det er visst slik de gjør det på det legesenteret jeg går til. Så jeg tenker å prøve å ringe noen av de på listen i morgen og høre hva de har å si, så får jeg ta det derfra. Anonymous poster hash: 7a289...a82
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Hei TS Her finner du oversikt over psykologer. Trykk på: Alle psykologer. http://dinpsykolog.no Her kan du søke opp etter navn, område etc. Til høyre ser du vurderinger, og profil på noen av de du kan lese. Det skal stå om de har trydeavtale eller ikke. Sjekk dette. Hjertelig!! Jeg er litt noob da, er driftstilskudd det samme som om at de har trygdeavtale? Anonymous poster hash: 7a289...a82
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Da gjør de ikke jobben sin på legesenteret du går på. Ta kontakt med dps for å få en bekreftelse på det jeg sier. En som har psykiske problemer skal ikke måtte drive og ringe rundt for å skaffe seg time. Anonymous poster hash: 0445e...6e1
Gjest gjestvest Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Hjertelig!! Jeg er litt noob da, er driftstilskudd det samme som om at de har trygdeavtale? Anonymous poster hash: 7a289...a82 Stemmer.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Jeg fikk samme beskjed av to ulike fastleger. Det var min jobb å finne noen. Helt håpløst opplegg... Var jo ikke akkurat lett når jeg var så langt nede, og da alle med driftsavtale har dritlang ventetid. Jeg ga opp, men fant en manuellterapeut med kognitiv terapi i tillegg. Har tenkt å prøve fastlege nr 3 i morgen... Anonymous poster hash: 0971e...140
Gjest gjestvest Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Det er riktig som TS sier. Pasienten blir bedt om å kontakte psykologen selv.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 DU har fått beskjed om å kontakte psykologene? Det er ikke ditt ansvar, det er legens ansvar å kontakte psykologer/psykiatere innenfor det område som er tilknyttet legesenteret du går til. Hvis du selv sender ut brev til psykologene, vil du bare få dem i retur. Hva slags talentløs lege er det du går til? Anonymous poster hash: 0445e...6e1 Desverre helt vanlig praksis. Anonymous poster hash: 47e61...090
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Desverre helt vanlig praksis. Anonymous poster hash: 47e61...090 PS: Med mindre man er veldig dårlig. Anonymous poster hash: 47e61...090
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Da gjør de ikke jobben sin på legesenteret du går på. Ta kontakt med dps for å få en bekreftelse på det jeg sier. En som har psykiske problemer skal ikke måtte drive og ringe rundt for å skaffe seg time. Anonymous poster hash: 0445e...6e1 Hvorfor skal DPS bekrefte dette, når det er helt vanlig praksis, med mindre man er skikkelig dårlig? Jeg blir helt matt av folk som slenger om jeg med påstander som ikke er riktige. Anonymous poster hash: 47e61...090 1
Gjest gjestvest Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Det nytter ikke å bytte fastlege. Det eneste fastlegen kan gjøre, som forøvrig er det samme som Helfo, er å fortelle hvem som har kortest ventetid. Hvilket igjen er nytteløst. Jeg gjorde dette for et familiemedlem. Fikk navn på tre som i teorien skulle ha 3-6 måneders ventetid, visste seg at ingen hadde. Det beste er å ringe, høre hvem som kan ta deg imot, evt ta deg imot som avbestillingspasient. For det er såpass lang ventetid i Oslo. Vi snakker om opptil 9 måneder. Eller ta kopi av henvisningen, sende sammen med et kort brev til psykologer på lista. Endret 5. mai 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Oi, dette er håpløst. Nå har jeg ringt til alle på clusterlisten, kun en tok telefonen. Og hun sa hun vanligvis ikke tok telefonen, og det gjorde nok ikke andre heller, så det var egentlig ikke noen vits i å drive og ringe rundt. Det her tar virkelig på altså. Vil nesten gi opp. Hvordan skal folk som er sykere enn meg klare å komme seg igjennom det her? Endelig tar man motet til seg og søker hjelp, liksom. Så er det jo ikke hjelp å få engang... Anonymous poster hash: 7a289...a82
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 DU har fått beskjed om å kontakte psykologene? Det er ikke ditt ansvar, det er legens ansvar å kontakte psykologer/psykiatere innenfor det område som er tilknyttet legesenteret du går til.Hvis du selv sender ut brev til psykologene, vil du bare få dem i retur. Hva slags talentløs lege er det du går til? Anonymous poster hash: 0445e...6e1 Det der er vanlig. Fikk den beskjed selv av nåværende dps. De privatpraktiserende psykologene ønsker at man skriver en egensøknad. Har selv kommet på venteliste med den metoden. De sender kun i retur om de ikke har kapasitet.Anonymous poster hash: 91101...04f 1
Gjest gjestvest Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 (endret) Problemet med ventelister er at de er lange: Folk som har ventet flere måneder. Psykologen kan ikke vite om disse har funnet ny psykolog, eller om de fortsatt er interessert etc. Mens når de får en tlf har de en person der og da. Det var på denne måten jeg fant en psykolog til mitt familiemedlem, ved å ringe: Jeg sa veldig kort om hva slags plager vedkommende hadde, og om psykologen hadde kapasitet til å ta imot. Han sa det var mulig han hadde det om ca 3 måneder da noen kom til å slutte, ba meg sende ham henvisningen. Jeg sørget for at han husket hvem familiemedlemmet var slik at han skulle holde av plassen. Det er ikke riktig at de ikke svarer: Jeg har snakket med flere. Men ja, en del har ikke mulighet til å svare. De kan jo tross alt ikke svare på telefoner mens de har pasienter. Og ja, det er en krevende jobb, TS: Jeg vet. Det er derfor jeg har påtatt meg jobben, gang på gang, så det ikke skal gå ut over den som sliter. Endret 7. mai 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 DU har fått beskjed om å kontakte psykologene? Det er ikke ditt ansvar, det er legens ansvar å kontakte psykologer/psykiatere innenfor det område som er tilknyttet legesenteret du går til. Hvis du selv sender ut brev til psykologene, vil du bare få dem i retur. Hva slags talentløs lege er det du går til? Anonymous poster hash: 0445e...6e1 Feil. Så lenge man ikke regnes som akutt pasient (psykotisk eller suicidal, ikke i stand til å ta vare på seg selv eller er en alvorlig trussel for andre) og blir henvist til DPS, så er det ens egen oppgave å gå igjennom den tykke blokka med psykologer i bydelen/byen sin og ringe å avtale. Du må regne med minst 3 mnd vente tid for kommunal psykolog, og 3 uker for privatpsykolog. Anonymous poster hash: 0158c...40a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå