Gå til innhold

Røde prikker nedentil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen har noen gode tips. Jeg plages så veldig med røde prikker etter barbering nedentil. Altså, jeg er fin og glatt i noen timer og plutselig kommer det masse røde prikker som klør masse. De dukker særlig opp akkurat der trusekanten går, sikkert fordi den irriterer huden enda mer.

Jeg har prøvd å bare barbere i én retning, gå uten undertøy i noen timer etterpå, jeg har prøvd det grønne middelet fra Kondomeriet som skal hjelpe - men alt uten effekt. Føler meg ikke særlig fin når jeg skal vise meg for kjæresten eller gå på stranden med masse prikker.

Så har noen gode tips og råd til hvordan jeg kan unngå det? Pleier å vokse til sommeren, men opplever prikker etter noen dager da også..

Jeg lurer også på hvor ofte dere barberer dere - for jeg opplever at huden blir så fort irritert om jeg barberer to dager på rad, men samtidig klør det så fælt dagen etter jeg har barbert.



Anonymous poster hash: cb7de...53e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kan det hjelpe med en krem for rehydrering av sensitiv hud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde same problem i årevis. Så begynte eg med kokosolje under og etter barbering.

Skrubb med handkledet etter kvar dusj så er det bærre lækkert 👍🏻

Får ingen raude prikker, og arrene etter dei er borte vekk :)

Endret av Kjibba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv helosan. Det er en mildt antibakteriell krem du får kjøpt til en relativt billig penge på apoteket. Den både fukter, demper irritasjon, og hindrer betente hårsekker.

Jeg har funnet ut at det oppstår minst irritasjon om jeg barberer to-tre ganger i uken. Om hårene blir for lange må jeg gå over med høvelen flere ganger for å få dem vekk, noe som lager irritasjon. Så to-tre dager mellom hver gang er ideellt for meg.

Sørg også for at du har gode nok barberblad. Skift ofte, og ikke bruk engangshøvel. Jeg bruker intimsåpe som barberkrem, i rikelige mengder. Tørrbarbering må man holde seg langt unna, og barberkremene er ikke milde nok der nede for meg.



Anonymous poster hash: 981e4...50a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...