AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #21 Skrevet 6. mai 2015 Da jeg var 16 flyttet jeg ut og bosatte meg for meg selv. Var aldri noe problem med det dagligdagse. Middag noen få ganger i måneden er piece of cake med mindre man er utviklingshemmed av noe slag. Anonymous poster hash: cbf11...84f
Gjest Ennasus Skrevet 7. mai 2015 #22 Skrevet 7. mai 2015 Da jeg var 18 (er 19 nå..) laget jeg middag nesten hver dag, vasket badet 1 gang i uka, rydda bort etter middagen, tok oppvasken hver dag, generelt rydda i huset når det var rotete. Gikk med søpla, henta posten... Men vaske gulvet og tørke støv gjorde mamma
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #23 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har en 16-åring på vgs som gjør følgende: 2.hver uke - ansvar for søpletømming og evt vedfylling 2.hver uke - rydder av middagsbordet, skyller, setter inn i oppvaskmaskinen og setter evt på denne. Ansvar for middagslaging 1 gang per uke (jeg handler, så det er kun kokkelering) Støvsuge den ene etasjen - 1 gang per uke Vaske det ene badet (som h*n bruker selv) - 1 gang per uke Hente posten hver dag Holde eget rom ryddig og rent Periodiske oppgaver som hjulskift, raking, bilvask, klipping av hekk, maling og småreparasjoner er en selvfølge at alle tar del i - også 16-åringen. Hos oss er det en selvfølge at oppgavene blir gjort, så jeg slipper heldigvis å mase. Har vi gjester, tar alle del i opprydding/husarbeid i forkant og etterkant. Vi hjelper hverandre for at familien skal driftes så effektivt som mulig. Men når det er sagt - eksamensperioder og lignende er unntakstilstand! Da skyfles tenåringen avgårde for å gjøre det som er viktig i livet, nemlig skolearbeid Sånne ting må bare hensyntas. seriøst ? .. Jeg er 17 og går på vgs og jeg gjør ingenting jeg Er dette vanlig ? Moren rødder til og med romet mitt :D Anonymous poster hash: f3502...23d
Gjest celine Skrevet 7. mai 2015 #24 Skrevet 7. mai 2015 seriøst ? .. Jeg er 17 og går på vgs og jeg gjør ingenting jeg Er dette vanlig ? Moren rødder til og med romet mitt :D Anonymous poster hash: f3502...23d Jupp, seriøst Nå vet jeg jo ikke hvordan moren din sin hverdag er, men jeg har i alle fall full jobb, og vel så det. Så hos oss må alle ta sin del, for at det skal gå rundt. Syns du ikke at det blir litt feil at moren din skal være nødt til å rydde dine ting? Tenker jo at en 17-åring trenger å ha tingene sine i fred - litt privatliv liksom?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå