Gå til innhold

Ladycomp/pearly

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er rett og slett møkk lei av hormoner som gir kviser og fjerner sexlyst (er ikke poenget da litt borte...?), og tanken på å stappe inn et fremmedlegeme i livmora er ikke særlig fristende. Så jeg sitter og leser om Ladycomp/Pearly.

Jeg må si at dette her høres veldig bra ut, særlig siden produsenten lover at den er 99,3% sikker( Pearl index 0,7) noe som bør være godt nok. Samboeren min har veldig troen, men jeg klarer ikke helt å slippe skepsisen. Hele livet har jeg jo hørt at skal man ha sikker sex, må man bruke hormoner eller kondom.

Noen som vil dele erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rett og slett møkk lei av hormoner som gir kviser og fjerner sexlyst (er ikke poenget da litt borte...?), og tanken på å stappe inn et fremmedlegeme i livmora er ikke særlig fristende. Så jeg sitter og leser om Ladycomp/Pearly.

Jeg må si at dette her høres veldig bra ut, særlig siden produsenten lover at den er 99,3% sikker( Pearl index 0,7) noe som bør være godt nok. Samboeren min har veldig troen, men jeg klarer ikke helt å slippe skepsisen. Hele livet har jeg jo hørt at skal man ha sikker sex, må man bruke hormoner eller kondom.

Noen som vil dele erfaringer? :)

lykke til, du blir gravid. Vet ingen hva kobberspiral er?

Anonymous poster hash: 64609...13c

Skrevet

Jeg vil også hjerne høre mer om dette

Skrevet

lykke til, du blir gravid. Vet ingen hva kobberspiral er?Anonymous poster hash: 64609...13c

Betyr det at du har erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Lady comp, og var kjempe fornøyd i 1,5 år.

Men pluttselig rotet kroppen det til, og maskinen klarte ikke å fange det opp...

Hadde sex den dagen både maskinen og jeg mente mensen skulle komme (ergo grønn periode) og fikk en nydelig sønn!

Så Ladycomp fungerer fint, hvis det ikke er helt krise hvis du blir gravid....

Anonymous poster hash: 234a1...c0d
Skrevet

Har brukt babycomp i noen år og er strålende fornøyd. Ingen hormoner og det føles fantastisk. Eneste ulempen er jo at man må bruke kondom på de røde dagene, men ser i grunnen ikke det som noen stor hindring. Tror også at det hjalp veldig på sjangsene for å bli gravide når vi bestemte oss for det. Traff blink på første forsøk 2 ganger (mistet dessverre første gang, så måtte prøve igjen). Blir godt kjent med kroppen og synes det er interessant å følge utviklingen. Det tar noen mnd før den lærer kroppen å kjenne, så i starten er det flere røde dager enn det blir etter hvert.

Synes også supporten er veldig god. Kommer ikke til å gå over til noen annen prevansjonsform, blir rett tilbake til babycompen etter sønnen vår blir født i august :-)

Skrevet

Takk for svar :-) Flott at det funker så bra for deg j86, det høres veldig bra ut!

Jeg sitter og leser noen anmeldelser blant annet på amazon.com, og dette virker veldig lovende. De som har gitt få stjerner klager over mange røde dager eller at de har fått en dårlig maskin, finner ingen der som har blitt gravide. Ser det også er flere der som anbefaler jeg bok jeg lurer på å kjøpe, "Taking Charge of Your Fertility" av Toni Weschler. Står visst mye bra om å lære seg å kjenne egen syklus og div. tegn :-)

Vel, da blir det nok en pearly eller ladycomp på meg :-) Dette er tross alt en tysk maskin, og er det noen som gjør ting grundig er det tyskerne! ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, da blir det nok en pearly eller ladycomp på meg :-) Dette er tross alt en tysk maskin, og er det noen som gjør ting grundig er det tyskerne! ;-)

AB #5 her

De gjør det grunndig, og maskinen er kjempe bra den. Men hvis kroppen din pluttselig hopper over en syklus, e.l kan du bli gravid, selv om du gjør alt rett.

Så bruk den bare hvis det ikke er helt krise om du blir gravid.

Skrevet

AB #5 her

De gjør det grunndig, og maskinen er kjempe bra den. Men hvis kroppen din pluttselig hopper over en syklus, e.l kan du bli gravid, selv om du gjør alt rett.

Så bruk den bare hvis det ikke er helt krise om du blir gravid.

Det er ingen kjempekrise å bli gravid selv om jeg egentlig ikke har planer om barn :)

Jeg har hittil hatt en ganske så stabil syklus når jeg ikke går på piller, så jeg tror denne kan funke bra for meg.

Uansett, jeg kjenner folk som har blitt gravide selv om de har gjort alt rett med både spiral og p-piller, så helt sikker er man aldri.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...