Gå til innhold

Sover vekk fritiden min...


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 24år som virkelig ikke har noe liv utenom jobben min.

For tiden jobber jeg 60%, i en lite stressende jobb, men siden oktober 2014 har jeg slitt med enormt energitap. Det startet så vidt vinteren 13/14, men jeg konkluderte med at det var mangel på D-vit siden jeg kom meg mot våren.

Uansett nå, det siste halve året har jeg slitt enormt med lite energi. Når jeg kommer hjem fra jobb har jeg på ingen måter mulighet for å holde meg våken. Det går ikke. Jeg sovner... Og sover gjerne tre timer før jeg står opp og lager middag, og legger meg igjen. Og det gjelder ikke bare hjemme, men f.eks hvis jeg sitter på i bil på vei hjem fra jobb. Har jeg vært på et kjøpesenter med venninner, må jeg ofte avbryte etter noen timer fordi jeg kan sovne. Jeg har sovnet ved stuebordet mens jeg kokte egg, våknet av brannalarmen...

Om kvelden sovner jeg ca 2100, sover til 0700, da er jeg opplagt på morgenen, men jeg er stuptrøtt og kraftløs etter jobb. Noen ganger får jeg en følelse av lammelse i armene, som om de ikke kan brukes.

Det er ikke slik at jeg sovner fordi jeg kunne tenke meg en lur, men fordi jeg ikke har sjangs til å holde meg våken.

Jeg har ingen fritid utenom på lørdager, søndager sover jeg som regel hele dagen.

Jeg har bestilt legetime i dag, men hva sier jeg der? Har noen opplevd det samme?

Er litt redd for at dette skal bortforklares som angst da jeg slet mye med depresjon og angst tidligere..

Anonymous poster hash: 6dd23...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være ME? Lykke til hos legen i hvert fall :)

Skrevet

Jernmangel?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn da jeg var utbrent. Kunne oppleve å bli akutt trøtt uten at jeg egentlig hadde anstrengt meg.

Få legen til å sjekke vitaminnivåene dine, evt. allergier. Jeg er kjempetrøtt nå for tiden pga pollenallergi, må sove et par timer etter jobb.

Og ikke utelukk det psykiske, uansett hva som er er årsaken er det et reelt problem for deg og legen skal ta det på alvor. Lykke til!



Anonymous poster hash: d7269...287
AnonymBruker
Skrevet

Bra du skal til legen, det der høres ganske alvorlig ut.

Får du nok frisk luft? Har du prøvd å gå en tur når du er kjempesliten? Trening hjelper mot trøtthet, men det er ikke så lett å si til seg selv når man sliter med å holde øynene oppe...

Jeg reagerer veldig på dårlig luft. Jeg blir utrolig sliten og trøtt om jeg oppholder meg i dårlig ventilerte rom. Som alle rommene på jobb... Jeg må ha luftepauser i løpet av dagen.



Anonymous poster hash: 60264...c92
  • Liker 1
Skrevet

Si det du skriver her. Mer komplisert trenger du ikke gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sov veldig mye før jeg ble behandlet for lavt stoffskifte.



Anonymous poster hash: a4218...a84
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...