Gå til innhold

Mensen hele tiden.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slutter ikke ha mensen når jeg bruker p-piller, prøvd 5 forskjellig typer nå. Noen som har tips til annen type prevensjon som kan fungere?

Anonymous poster hash: 04232...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg du må fortelle hvilke typer prevensjon du har forsøkt tidligere for at vi skal ha noe som helst grunnlag for å kunne gi deg et svar på dette. :)

Ellers er ikke prevensjon laget for at man ikke skal ha mensen, så det er dermed ikke noen garanti at man mister den. Ellers vet jeg at p-sprøyte, hormonspiral samt p-piller kan gjøre at man mister mensen helt. P-piller altså dersom man hopper over sukkerpillene.

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd Loette, qlaria, Yasmin , cerazette og nå loette igjen. Nei altså, gjør ikke noe å ha mensen innimellom, men blir ganske slitsomt når jeg har hatt det nesten konstant ett år.

Skrevet

Har prøvd Loette, qlaria, Yasmin , cerazette og nå loette igjen. Nei altså, gjør ikke noe å ha mensen innimellom, men blir ganske slitsomt når jeg har hatt det nesten konstant ett år.

Hvor lenge har du brukt hver pille før du har byttet?

Skrevet

Høres ikke ut som om du har gitt noen av alternativene spesielt lang tid, da du har byttet 5 ganger på 12 måneder. De fleste prevensjonstyper bruker lang tid på å stabilisere seg. Du kan kke gi opp etter et par uker med mellomblødninger.
Både Loette og Cerazette er "kjent" for å gi mellomblødninger. Har du vært i dialog med lege før du byttet så hyppig?

AnonymBruker
Skrevet

Har bytte tre ganger på 12 mnd, glemte å spesifisere, har gått på p-piller siden 2010. Har prøvd i tre måneder eller mer, før jeg har bytta etter at problemet oppstod. Nei, har vært i dialog med gynekolog. Og nå spurte ikke jeg om p-piller, men om annen type, siden gynekologen og legen min bare vil at jeg skal prøve alle mulige p-piller der ute før annen prevensjon, så får ikke så mye svar på det hos de.

AnonymBruker
Skrevet

Og det gav vinduskarmen deg sitt svar på i det første innlegget her.

Anonymous poster hash: d2ea0...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Microgynon. Ble anbefalt denne av gynekolog da jeg helst ikke skal ha mellomblødning mer enn 3-4 ganger i året. Sjelden jeg får noen blødninger utenom på disse

Anonymous poster hash: 56237...f9f
Skrevet

Mercilon 28 :) hadde samme problem selv når jeg gikk på Loette 28 :)

Skrevet

Mercilon har aldri gitt meg mellomblødninger heller. Har p-stav nå, og men den får jeg det ofte. Forsøk google etter "p-piller med god blødningskontroll"? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...