Gå til innhold

tar alt personlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

uansett hva som skjer, så blir min reaksjon at jeg tar det personlig. jeg får skyldfølelse for alt som skjer.

dette kan være alt i fra at køen på matbutikken ikke går fort nok, til at en kollega svarer en annen kollega uhøflig. jeg tenker at mitt ansvar ligger i å forebygge at negative situasjoner oppstår. logisk nok er det utrolig slitsomt å ha det slik. dette gjør også at jeg ofte sovner seint, og blir liggende med hjertebank og en haug av tanker over ting jeg kunne ha gjort bedre, eller forhindret. for å sette det på spissen kan jeg gråte over at det er tomt for brød på butikken. i mitt hode burde jeg da ha handlet før på dagen.

noen som vet hvorfor noen tenker slik, eller har en metode for hvordan jeg kan slutte å tenke slik?



Anonymous poster hash: 4c519...e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg sliter med å koble ut hjernen så har jeg en mental trenings cd jeg hører.

Mental trening har iaf gjort meg tøffere.

Jeg legger ikke ting på meg som før.

Jeg konkurrere mye og da må kunne roe helt ned og kvitte meg med alle forstyrrende tanker før jeg skal prestere :)

Jeg bruker faktisk mye av de samme teknikkene på jobb også.

Så kanskje du bør prøve avspenning og mental trening.

Slutt å legg på deg ting du ikke kan noe for :) Konsentrer deg heller om ting du kan gjøre noe med :) Ta ting litt som de kommer.

Er det tomt for brød på butikken, ja vel, værste som skjer er at du må spise rundstykker og på butikken neste dag :)

Hadde det litt sånn at hvis alt gikk shit i en konkurranse så ble jeg helt nedbrutt. Nå har jeg insett at det er ingen katastrofe. Får da alltids en ny mulighet.

Prøver heller å se positivt på ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sliter med å koble ut hjernen så har jeg en mental trenings cd jeg hører.

Mental trening har iaf gjort meg tøffere.

Jeg legger ikke ting på meg som før.

Jeg konkurrere mye og da må kunne roe helt ned og kvitte meg med alle forstyrrende tanker før jeg skal prestere :)

Jeg bruker faktisk mye av de samme teknikkene på jobb også.

Så kanskje du bør prøve avspenning og mental trening.

Slutt å legg på deg ting du ikke kan noe for :) Konsentrer deg heller om ting du kan gjøre noe med :) Ta ting litt som de kommer.

Er det tomt for brød på butikken, ja vel, værste som skjer er at du må spise rundstykker og på butikken neste dag :)

Hadde det litt sånn at hvis alt gikk shit i en konkurranse så ble jeg helt nedbrutt. Nå har jeg insett at det er ingen katastrofe. Får da alltids en ny mulighet.

Prøver heller å se positivt på ting :)

TS her.

Det går mer på at jeg føler at det er min feil at andre da ikke heller får kjøpt brød/melk ect på butikken.

Dersom jeg prøver å styre tankene over i noe annet, blir det uansett automatisk negativt. Uansett hvor mange ganger jeg forteller meg selv at jeg ikke kan styre det. Når jeg endelig sovner har jeg mareritt om de samme episodene. ..

Anonymous poster hash: 4c519...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare snu tankegangen.

Hvis du ikke klarer det selv kanskje trenger litt hjelp.

Tror du de som ikke får kjøpt brød klandrer deg? Mesteparten tenker vel, da får jeg kjøpe det i morgen og er ferdig med det.

Mens du bruker masse tid og energi på å føle at det er din feil. Hva har du igjen for det?

Masse undøvendige bekymringer og problem som er ikke-eksisterende.

Du lar en bitterliten ting bli et kjempeproblem.

Du må snu om på måten du tenker på eller leve med det.

Men livet blir rimelig kjipt skal du gå å ta alt personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...