AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Nå vet jeg ikke om dette er riktig plass å poste, men prøver! Jeg er student, nettopp fått meg jobb, men tenker jeg skal i sommer (juli) til hjembyen, da det er mye mulig at man uansett ikke får mye jobb i sommer da vi er mange ansatte i en liten sjappe.. Og så er det jo husleie å betale, og ingen stipend/lån. Jeg har nok til å betale i juli heldigvis, dette er spart opp. Men greia; kan man få støtte i sommermånedene fra feks NAV? Hvis jeg ikke får mange/noe vakter? Anonymous poster hash: 25772...684 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Nei, du kan ikke få støtte fordi du vil ha ferie. Anonymous poster hash: 94e73...c7b 12
Nutz Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Sommerjobb som alle andre. Man får ikke betalt for å ha sommerferie. 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Okei! Det var det jeg trodde! Har ingenting med om jeg vil ha sommerferie- det er snakk om at hvis man ikke får noe vakter i sommer slik at man klarer seg med nåværende jobb. Reise hjem var kun hvis jeg ikke fikk noe, da jeg ikke akkuratt ønsker å sitte alene hele sommeren i nåværende by Anonymous poster hash: 25772...684
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Klart du kan søke om støtte fra Nav. Gå på Nav kontoret. Anonymous poster hash: fe4c8...0bd
globalagogo Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Klart du kan søke om støtte fra Nav. Gå på Nav kontoret. Anonymous poster hash: fe4c8...0bd Hallo..? Du kan ikke bare få penger hos nav fordi det er sommer og du ikke får stipend fra lånekassen... 3
Mr.Student1992 Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Hallo..? Du kan ikke bare få penger hos nav fordi det er sommer og du ikke får stipend fra lånekassen... Det var vel heller ikke det han sa? Absolutt alle i hele verden har en teoretisk mulighet for å søke om støtte fra NAV.
globalagogo Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Det var vel heller ikke det han sa? Absolutt alle i hele verden har en teoretisk mulighet for å søke om støtte fra NAV. Joa, men da hadde vel ingen studenter giddet å jobbe om sommern 2
Mr.Student1992 Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Joa, men da hadde vel ingen studenter giddet å jobbe om sommern Hæ? Hva mener du? Mener du at studenter ikke vil gidde å jobbe om sommeren, ettersom de har en teoretisk mulighet for å søke støtte fra NAV i sommermånedene? Det er da slettes ikke sikkert en søknad vil innvilges, selv om det er mulig å søke.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Nå vet jeg ikke om dette er riktig plass å poste, men prøver! Jeg er student, nettopp fått meg jobb, men tenker jeg skal i sommer (juli) til hjembyen, da det er mye mulig at man uansett ikke får mye jobb i sommer da vi er mange ansatte i en liten sjappe.. Og så er det jo husleie å betale, og ingen stipend/lån. Jeg har nok til å betale i juli heldigvis, dette er spart opp. Men greia; kan man få støtte i sommermånedene fra feks NAV? Hvis jeg ikke får mange/noe vakter? Anonymous poster hash: 25772...684 Altså LOL. Anonymous poster hash: 450d8...f00 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Planlegging er noe dritt.Anonymous poster hash: 185cb...5b2 2
Gjest crem Skrevet 6. mai 2015 #14 Skrevet 6. mai 2015 det kommer litt an på hvor du bor tror jeg, men jo du kan få støtte av nav. du kan få dagpenger i og med at du går på et krus der for å skaffe deg jobb.. de tar ikke hensyn til at du har en jobb fra før, da du tydeligvis har veldig lav stillingsprosent. dagpengene du får er veldig lite, og vil nok ikke rekke til mat hvis du i tillegg skal betale husleie.. du skulle nok ha planlagt litt bedre, og satt at litt hver måned.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Les dette. Gjelder unge som tror det bare er å gå på nav for å få penger http://www.side2.no/3544586.html Anonymous poster hash: a1f27...41e 1
Puny Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Les dette. Gjelder unge som tror det bare er å gå på nav for å få penger http://www.side2.no/3544586.htmlAnonymous poster hash: a1f27...41e 'Foreldre har forsørgerplikt for voksne barn under 24 år, som er under utdannelse' huh? Dette har jeg aldri hørt før... 1
Gjest The damned Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 Nei, da må man jobbe eller reise hjem til foreldrene. Klart man kan i teorien søke på nav, men de har lange behandlingstider og som student kan man vel bare få støtte hvis det virkelig er nød. Vet ikke helt hva det innebærer, men jeg tror de er ganske strenge på det når du er student.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 'Foreldre har forsørgerplikt for voksne barn under 24 år, som er under utdannelse' huh? Dette har jeg aldri hørt før... Det er jo bare tull. Foresatte har forsørgerplikt også for sine myndige barn når de går på videregående, men den forsørgerplikten varer ikke evig (har ikke hørt at den for eksempel gjelder til man er 24), og det gjelder altså ikke all utdannelse. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #19 Skrevet 6. mai 2015 Nei, da må man jobbe eller reise hjem til foreldrene. Klart man kan i teorien søke på nav, men de har lange behandlingstider og som student kan man vel bare få støtte hvis det virkelig er nød. Vet ikke helt hva det innebærer, men jeg tror de er ganske strenge på det når du er student. Men verken nav eller studenten kan vite om man kommer inn på skole til sommeren, så i mellomtiden er man vel ikke student? Så lenge man ikke er i en grad og det går litt på atuomatikk? En venninne argumenterte med dette og mente at når man søker på master så kan man få dagpenger om sommeren (om man har jobbet selvsagt), siden man ikke er student da og dermed har krav på lik linje med andre. Anonymous poster hash: 63f77...c61
Gjest The damned Skrevet 6. mai 2015 #20 Skrevet 6. mai 2015 Men verken nav eller studenten kan vite om man kommer inn på skole til sommeren, så i mellomtiden er man vel ikke student? Så lenge man ikke er i en grad og det går litt på atuomatikk? En venninne argumenterte med dette og mente at når man søker på master så kan man få dagpenger om sommeren (om man har jobbet selvsagt), siden man ikke er student da og dermed har krav på lik linje med andre.Anonymous poster hash: 63f77...c61 Ja, det er jo litt annerledes. Det er jo ikke slik når man har en studieplass på en skole, men har sommerferie og skal studere videre til høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå