AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 For et år siden avsluttet jeg hos min psykolog innen DPS. Jeg følte jeg ble kastet ut med en gang alt var ok.. Jeg fikk diagnosen om at jeg var deprimert, på "midterste" nivå. Til slutten av sommeren skar det seg igjen og jeg tok kontakt med fastlegen igjen for å be om å få begynne der igjen. Min psykolog på dps hadde nemlig sagt at jeg når som helst kunne komme tilbake. bullshit. Legen min sendte henvisning og denne ble avslått. Jeg fikk beskjed av DPS om at min fastlege eller kommunen kunne ta seg av meg. Kommunen har et tilbud hvor du kan dra til psykolog 5 ganger før det er ut. Og en fastlege er ingen psykolog/psyk.sykepleier.. Søkte igjen til vinter, tvang nesten fastlegen min til dette - og fikk enda et avslag. Søkte igjen forrige uke og fikk enda et nei. Fikk til svar at jeg kunne kontakte helse- og sosialkontoret. Damen på dette kontoret begynte å gråte i telefonen og sa at jeg ikke ble tatt på alvor da jeg fortalte min historie om hvor vanskelig det var å komme tilbake til DPS/psykolog. Hun henviste meg tilbake til fastlegen - dette måtte jeg ikke gi meg på!!! Legen min har ikke forelsått privat psykolog, men dette har jeg selv nå foreslått - fordi nå orker jeg ikke mer. Det har toppet seg fullstendig for meg med problemer. Ting jeg skulle ønske jeg hadde en psykolog å prate med om. Noen som har noen tips til meg? Anonymous poster hash: 67e1b...54e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Jeg gikk til privat psykolog som hadde refusjonsavtale med helsevesenet, tror det ligger lister ute på nettet så du kan google.Anonymous poster hash: 2017a...a53
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Fikk du ikke mestringstenikker av psykologen da du gikk der? Det som ble brukt som behandling den gang må du hente frem igjen nå, og bruke de samme teknikkene for å få beatbeidet situasjonen. Det er veldig press på psykologhjelp, hvis det du trenger er noen til å høre på at du snakket om drt som er vanskelig, kan du enten skrive ting ned for å få det ut, be en venninne om hjelp eller kontakte kommunen og spørrr om å få snakke med en psykiatrisk sykepleier (ofte kortere venteliste for hjelp). Alternativet er såklart privat psykolog, sjekk priser på forhånd, det varierer mye. Anonymous poster hash: 46536...48a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå