Gå til innhold

Skateboard/pennyboard og sikkerhet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har ungdommer, når føler dere at det er riktig å la dem ta ansvar for egen sikkerhet? Hva bruker barna deres av sikkerhetsutstyr og hvor gamle er de?

Anonymous poster hash: 083dc...125
Videoannonse
Annonse
Skrevet

16 og bruker hjelm. Jeg syntes det er viktigst og maser ikke om annen beskyttelse. En arm gror gjerne, men slår man hode kan det være gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Det er slik jeg tenker også. Men de fleste vennene bruker ingenting, heller ikke hjelm, noe jeg synes er litt rart (de er 16 her også). De begynner å nærme seg voksenalderen og er store nok til å bestemme mye selv, det er så, men fram til de er 18 er det vi som har ansvaret og hodeskader er virkelig ikke til å spøke med.

Ikke moro å være den kjipe mammaen, men jeg lurer på å sette hardt mot hardt her. Takk for svar!

Anonymous poster hash: 083dc...125
AnonymBruker
Skrevet

Her er det hjelm, okke som. Ingen hjelm=ingen skateboard/pennyboard.

Heldigvis så skjønner hun alvoret av det etter at kompisen til en vi kjenner slo seg stygt da han falt på pennyboard for noen år siden og fikk hodeskade. Fikk knusningsbrudd på hodeskallen.

Anonymous poster hash: 64bd9...433
AnonymBruker
Skrevet

altså, jeg er 14, og mamma sier alltid at jeg må ha på meg hjelm. så da tar jeg på meg hjelmen mens hun kan se meg utfor huset, også tar jeg den av meg når hun ikke kan se meg lengre

Anonymous poster hash: 45403...b20
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

altså, jeg er 14, og mamma sier alltid at jeg må ha på meg hjelm. så da tar jeg på meg hjelmen mens hun kan se meg utfor huset, også tar jeg den av meg når hun ikke kan se meg lengre

Tror det gjelder nesten alle, jeg møtte en drøss med unger på vei til skolen, noen på sykkel og noen gående, og samtlige av de syklende hadde sykkelhjelmen hengende på styret..

Anonymous poster hash: 690fa...eef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får vi håpe for mamma sin skyld at du ikke faller og slår hodet ditt og ender opp med en alvorlig hjerneskade fordi du ikke syns det er kult nok å bruke hjelm.

Anonymous poster hash: 8375d...4f1

• Liker 4
Skrevet

Altså de aller fleste tar den på når de går ut og så tar de den av når de har kommet utenfor mors syn.

Skrevet

sønnen min på 10 får ikke bruke pennyboard uten hjelm, så han velger å ikke bruke det siden ingen andre på skolen gjør det. Hans problem.

Når det gjelder sparkesykkel trenger han ikke bruke hjelm.

Sykkel, må han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...