Gå til innhold

SSRI og vekt


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Citalopram i ca tre år, med god effekt. Av ulike årsaker har jeg begynt seponering. I samråd med psykiater har jeg valgt å seponere sakte og forsiktig. Merker ingen bivirkninger. Har hele tiden trent og passet ganske på hva jeg har spist, men jeg har likevel lagt på meg rundt 15 kg. Vektøkningen gikk veldig sakte, kiloene kom nærmest snikende. Jeg fikk kontroll over vektøkningen og jeg la ikke mer på meg. Jeg sliter derimot noe vanvittig med å gå ned i vekt*. Er det andre her som har opplevd det samme under behandling med SSRI? Og hva skjedde med vekten da dere seponerte og til sist sluttet helt?

På forhånd takk for svar :)

*Jeg har de siste 8 mnd hatt svært god oversikt over kcal inn og ut og ligger i et moderat underskudd


Anonymous poster hash: f4781...169



Anonymous poster hash: f4781...169
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt!



Anonymous poster hash: f4781...169
Skrevet (endret)

Jeg gikk ikke opp i vekt av SSRI såvidt jeg husker, men har gått på flere andre psykofarmaka som gjorde at jeg raste opp i vekt. Da jeg sluttet på dem, spiste jeg sunnere, og mindre (fikk veldig mye apetitt av dem), men kiloene raste av meg. Ofte er det mye vannvekt. For min del gikk det forholdsvis greit å gå ned igjen, men jeg ville uansett fokusert litt på kosthold og trening :)

Ser at jeg ikke leste godt nok og at du har oversikt over kostholdet ditt :) Prøv i hvert fall å trene litt mer enn du pleier, og kanskje se over kostholdet en gang til. Er ikke bare kaloriene som teller, men HVA du putter i munnen :)

Lykke til!

Endret av altflyter
Skrevet

Hei:) Jeg driver også i seponeringsfasen og økt vekt er også en bivirkning jeg har fått merke.

Jeg har laget en tråd litt lenger ned på siden her om mine opplevelser i perioden når jeg seponerer.

Interessant om vi kan oppdatere hverandre :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) Jeg driver også i seponeringsfasen og økt vekt er også en bivirkning jeg har fått merke.

Jeg har laget en tråd litt lenger ned på siden her om mine opplevelser i perioden når jeg seponerer.

Interessant om vi kan oppdatere hverandre :)

Har du merket noen endringer i vekten i seponeringsfasen?

Tror ikke jeg kommer til å legge ut så mye om hvordan det går, bortsett fra bra eller dårlig, kanskje, men følger med på din tråd :)

Anonymous poster hash: f4781...169

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg gikk opp noe på de 3-4 årene jeg gikk på ssri. Kanskje 3-4 kilo som følge av trening og mer normalt kosthold (hadde blant annet angst for å spise i diverse situasjoner)...

Anonymous poster hash: 29d78...d96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...