Gjest O.G. Skrevet 4. mai 2015 #42 Skrevet 4. mai 2015 Sånn gjør jeg også.. Å kutte spaghettien opp i mindre biter før jeg spiser den, - det faller meg ikke inn lenger. Gjorde det som lita jente, men er ikke akkurat barnet lenger nå... Du, jeg lærte det ved å kikke The Sopranos.
Gjest Nori Skrevet 4. mai 2015 #43 Skrevet 4. mai 2015 Joda.. Hvis du vil ta den norske metoden så fint for meg. Sier du U'en i baguette også? Anonymous poster hash: 3ddce...e05 Har du sett noe så uhørt, å skrive norsk på et norsk forum? Jeg forstår ikke hva uttale av ord har med grammatikk å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #44 Skrevet 4. mai 2015 Har du sett noe så uhørt, å skrive norsk på et norsk forum? Jeg forstår ikke hva uttale av ord har med grammatikk å gjøre. Men i alle dager.. Hvor har jeg nevnt grammatikk? Pasta er italiensk, ikke norsk. Deal with it. Anonymous poster hash: 3ddce...e05 1
Gjest Nori Skrevet 4. mai 2015 #45 Skrevet 4. mai 2015 Men i alle dager.. Hvor har jeg nevnt grammatikk? Pasta er italiensk, ikke norsk. Deal with it. Anonymous poster hash: 3ddce...e05 Ja, men ordet spagetti har en norsk skrivemåte og at det reageres på at man benytter denne synes jeg er mildt sagt merkelig.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #46 Skrevet 4. mai 2015 Ja, men ordet spagetti har en norsk skrivemåte og at det reageres på at man benytter denne synes jeg er mildt sagt merkelig. Muligens fordi jeg er halvt italiensk, men la gå. Igjen, hvor kom grammatikken inn igjen? Hvor har jeg nevnt den? Anonymous poster hash: 3ddce...e05 1
Gjest Nori Skrevet 4. mai 2015 #47 Skrevet 4. mai 2015 Muligens fordi jeg er halvt italiensk, men la gå. Igjen, hvor kom grammatikken inn igjen? Hvor har jeg nevnt den? Anonymous poster hash: 3ddce...e05 Du spurte meg om jeg uttalte u'en i baguette. Svaret på det er forsåvidt nei, men det er lite interessant. Rettskrivning og grammatikk er standardisert, det er ikke uttale.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #48 Skrevet 4. mai 2015 Med skje og gaffen hjemme, men når jeg spiser pasta på restaurant kan jeg fint klare meg uten skjeen. Å kutte opp imindre biter og slurpe i seg er noe treåringen gjør, ikke voksne folk. Akkurat som man ikke deler maten, knøvlet og moser den sammen på talletkenen og ber om mer saus for å få det til å henge sammen når man spiser ute. Til barnet hjemme ja, ellers nei. Voksne folk som ikke kan spise skikkelig er jo bare tragisk mangel på folkeskikk og oppdragelse. Hvis ts søler på duken hver gang hun er hos svigermor er det nok lurt å lære seg litt elementær bordskikk.Anonymous poster hash: 4e469...0aa 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #49 Skrevet 4. mai 2015 Virkelig? Spaghetti med skje(!)? Hjelpes..Anonymous poster hash: 3ddce...e05 Jeg fikk alltid gaffel og skje på resturant. Anonymous poster hash: c2af9...fec 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #50 Skrevet 4. mai 2015 Hjelpe meg, så mye tåpelige tråder det er her inne! Anonymous poster hash: 91277...90e
Pawn Hearts Skrevet 4. mai 2015 #51 Skrevet 4. mai 2015 Jeg vedder på at det finnes en elektrisk spaghettigaffel som snurrer av seg selv. Hvis ikke søker jeg patent! Det patentet er oppbrukt: http://www.amazon.co.uk/Battery-Operated-Twirling-Spaghetti-Colours/dp/B000IJ43J2 Jeg spiser med skje og gaffel, og jeg følger norsk rettskrivning når jeg skriver spagetti uten h og bagett uten u. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=bagett&bokmaal=+&ordbok=bokmaal 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 4. mai 2015 #53 Skrevet 4. mai 2015 Er så morsomt når de mest uskyldige temaene her inne ender opp i krangling. Uansett, de skje-greiene har jeg aldri skjønt meg på, så jeg bruker bare gaffel. Jeg er ikke spesielt elegant når jeg spiser spagetti, så jeg prøver å unngå å bestille det, dersom jeg skal på litt finere restaurant Altså, jeg skjønner hva en skje er, men ikke hvordan jeg skal bruke den til å spise spagetti med
FantasDick Skrevet 4. mai 2015 #54 Skrevet 4. mai 2015 Spiser med skje og gaffel. Pastaen skal være laaaang, klipping og knekking er strengt forbudt her! 3
Gjest gjestvest Skrevet 4. mai 2015 #55 Skrevet 4. mai 2015 Spiser med skje og gaffel. Pastaen skal være laaaang, klipping og knekking er strengt forbudt her! Tuller du nå? Når t.o.m hår under armen farges skal selvfølgelig spaghettien også gjennomgå frisering.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #56 Skrevet 4. mai 2015 Aldri brukt skje. Aldri vært noe problem. Lurer forresten fælt på hvorfor folk bryr seg om akkurat dette? Det er liksom ingen faux pas å droppe skjeen når man spiser spagetti. Forresten er den aller viktigste regelen hva angår høflighet og spisevaner at man aldri kommenterer andres. Kongen er vel den mest avslappa fyren å være til bords med her i Norge. Anonymous poster hash: ab994...788
Gjest Eiss Skrevet 4. mai 2015 #57 Skrevet 4. mai 2015 Jeg spiser med skje og gaffel, og jeg følger norsk rettskrivning når jeg skriver spagetti uten h og bagett uten u. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=bagett&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Og du tror jeg bryr meg fordi..?
Pawn Hearts Skrevet 4. mai 2015 #58 Skrevet 4. mai 2015 Og du tror jeg bryr meg fordi..? Det var ikke til deg, men til en annen her som kicka på at noen skrev "spagetti" uten h. Den fine, elektriske gaffelen var imidlertid til deg.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #60 Skrevet 4. mai 2015 Er så morsomt når de mest uskyldige temaene her inne ender opp i krangling. Uansett, de skje-greiene har jeg aldri skjønt meg på, så jeg bruker bare gaffel. Jeg er ikke spesielt elegant når jeg spiser spagetti, så jeg prøver å unngå å bestille det, dersom jeg skal på litt finere restaurant Altså, jeg skjønner hva en skje er, men ikke hvordan jeg skal bruke den til å spise spagetti med Du prøver å unngå å bestille det...? Er det vanskelig å la være? Sitter på en fin restaurant: FAEN, jeg bestilte spaghetti IGJEN.... Herregud... Anonymous poster hash: c2ba6...601 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå