Gå til innhold

Hvordan spiser du spaghetti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med skje og gaffel. Alt annet blir bare klin.

Gjest O.G.
Skrevet

Sånn gjør jeg også.. Å kutte spaghettien opp i mindre biter før jeg spiser den, - det faller meg ikke inn lenger. Gjorde det som lita jente, men er ikke akkurat barnet lenger nå...

Du, jeg lærte det ved å kikke The Sopranos. :fnise:

Gjest Nori
Skrevet

Joda.. Hvis du vil ta den norske metoden så fint for meg. Sier du U'en i baguette også?

Anonymous poster hash: 3ddce...e05

Har du sett noe så uhørt, å skrive norsk på et norsk forum? :sjokkert:

Jeg forstår ikke hva uttale av ord har med grammatikk å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett noe så uhørt, å skrive norsk på et norsk forum? :sjokkert:

Jeg forstår ikke hva uttale av ord har med grammatikk å gjøre.

Men i alle dager.. Hvor har jeg nevnt grammatikk? Pasta er italiensk, ikke norsk. Deal with it.

• Liker 1
Gjest Nori
Skrevet

Men i alle dager.. Hvor har jeg nevnt grammatikk? Pasta er italiensk, ikke norsk. Deal with it.

Ja, men ordet spagetti har en norsk skrivemåte og at det reageres på at man benytter denne synes jeg er mildt sagt merkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ordet spagetti har en norsk skrivemåte og at det reageres på at man benytter denne synes jeg er mildt sagt merkelig.

Muligens fordi jeg er halvt italiensk, men la gå.

Igjen, hvor kom grammatikken inn igjen? Hvor har jeg nevnt den?

• Liker 1
Gjest Nori
Skrevet

Muligens fordi jeg er halvt italiensk, men la gå.

Igjen, hvor kom grammatikken inn igjen? Hvor har jeg nevnt den?

Du spurte meg om jeg uttalte u'en i baguette. Svaret på det er forsåvidt nei, men det er lite interessant. Rettskrivning og grammatikk er standardisert, det er ikke uttale.

AnonymBruker
Skrevet

Med skje og gaffen hjemme, men når jeg spiser pasta på restaurant kan jeg fint klare meg uten skjeen. Å kutte opp imindre biter og slurpe i seg er noe treåringen gjør, ikke voksne folk. Akkurat som man ikke deler maten, knøvlet og moser den sammen på talletkenen og ber om mer saus for å få det til å henge sammen når man spiser ute. Til barnet hjemme ja, ellers nei. Voksne folk som ikke kan spise skikkelig er jo bare tragisk mangel på folkeskikk og oppdragelse. Hvis ts søler på duken hver gang hun er hos svigermor er det nok lurt å lære seg litt elementær bordskikk.

Anonymous poster hash: 4e469...0aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig? Spaghetti med skje(!)?

Hjelpes..

Jeg fikk alltid gaffel og skje på resturant.

Anonymous poster hash: c2af9...fec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg, så mye tåpelige tråder det er her inne!

Anonymous poster hash: 91277...90e

Skrevet

Jeg vedder på at det finnes en elektrisk spaghettigaffel som snurrer av seg selv.

Hvis ikke søker jeg patent!

Det patentet er oppbrukt:

http://www.amazon.co.uk/Battery-Operated-Twirling-Spaghetti-Colours/dp/B000IJ43J2

Jeg spiser med skje og gaffel, og jeg følger norsk rettskrivning når jeg skriver spagetti uten h og bagett uten u.

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=bagett&bokmaal=+&ordbok=bokmaal

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Med sugerør. lol. Neida.

Gjest Olivia Benson
Skrevet

Er så morsomt når de mest uskyldige temaene her inne ender opp i krangling. :fnise:

Uansett, de skje-greiene har jeg aldri skjønt meg på, så jeg bruker bare gaffel. Jeg er ikke spesielt elegant når jeg spiser spagetti, så jeg prøver å unngå å bestille det, dersom jeg skal på litt finere restaurant ;)

Altså, jeg skjønner hva en skje er, men ikke hvordan jeg skal bruke den til å spise spagetti med :P

Skrevet

Spiser med skje og gaffel.

Pastaen skal være laaaang, klipping og knekking er strengt forbudt her! :sjokkert:

• Liker 3
Gjest gjestvest
Skrevet

Spiser med skje og gaffel.

Pastaen skal være laaaang, klipping og knekking er strengt forbudt her! :sjokkert:

Tuller du nå? Når t.o.m hår under armen farges skal selvfølgelig spaghettien også gjennomgå frisering. :lol:

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt skje. Aldri vært noe problem.

Lurer forresten fælt på hvorfor folk bryr seg om akkurat dette? Det er liksom ingen faux pas å droppe skjeen når man spiser spagetti.

Forresten er den aller viktigste regelen hva angår høflighet og spisevaner at man aldri kommenterer andres. Kongen er vel den mest avslappa fyren å være til bords med her i Norge. :)

Anonymous poster hash: ab994...788
Skrevet

Og du tror jeg bryr meg fordi..? ;)

Det var ikke til deg, men til en annen her som kicka på at noen skrev "spagetti" uten h.

Den fine, elektriske gaffelen var imidlertid til deg. :spise:

Skrevet

Som en gris, haha. Bruker bare gaffel

AnonymBruker
Skrevet

Er så morsomt når de mest uskyldige temaene her inne ender opp i krangling. :fnise:

Uansett, de skje-greiene har jeg aldri skjønt meg på, så jeg bruker bare gaffel. Jeg er ikke spesielt elegant når jeg spiser spagetti, så jeg prøver å unngå å bestille det, dersom jeg skal på litt finere restaurant ;)

Altså, jeg skjønner hva en skje er, men ikke hvordan jeg skal bruke den til å spise spagetti med :P

Du prøver å unngå å bestille det...?

Er det vanskelig å la være? Sitter på en fin restaurant: FAEN, jeg bestilte spaghetti IGJEN....

Herregud...

Anonymous poster hash: c2ba6...601

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...