Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år og har fått et stort prolaps i korsryggen. Var innlagt i to dager, der jeg fikk tatt MR. Det er nå snart åtte uker siden skaden skjedde og jeg klarer ikke stå oppreist i mer enn tre minutter om gangen før smerten nedover i høyre fot kommer. Begynner å bli veldig frustrert over å bare kunne gå hjemme i huset, og i tillegg har jeg russereunion nå kommende helg som jeg nok går glipp av. Jeg vet det er bra å holde seg i bevegelse, men er det noen som vet om det er bra å gå selvom det gjør vondt? Eller gjør det bare vondt verre?

Har blitt henvist til WN ryggklinikk, men det er ikke før om en Mnd.

Er det noen som har noen råd til meg angående dette? Setter pris på svar! 😔

Anonymous poster hash: b741a...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke presse deg helt tom nei. At du ikke klarer å gå i mer enn noen få minutter ,før du får smerte i beina. ?

Er det snakk om press på nerver her? Høres slik ut. Google nevropatisk smerte-stemmer dette med hva du har ?

Det finnes ting å gjøre, du er ung og de aller fleste prolapser tørker inn.Men vevet rundt kan bli betent og klemme på nerver.For det finnes det medisiner .

Har selv hatt mange prolapser,noen har gitt permanent nerveskade i S1 .

Her kan du se rygg og hvilke skiver som gir hva av plager.

http://demo.chiromatrix.com/3d_spine/nerve_chart/index.htm

Skrevet

Ja, er isjiasnerven som er i klem og det er den jeg merke smerter av, ikke ryggen. Har fått noen tabletter, men merker ikke noe særlig forbedring med de.

takk for svar!

Skrevet

hva har du fått ? betennelsesdempende og smertestillende kan avhjelpe.

Skrevet

Fått begge deler...

Vet liksom ikke hvor lenge jeg kan gå som dette før jeg eventuelt blir lam eller får nerveskader

Skrevet

Lam blir du nok ikke..

Om smertestillende ikke hjelper,så burde du få ny MRI for å se hva som skjer i ryggen.

om smerten kommer fra rygg- da kan du få nerveskade,men sjangsen er liten

Piriformis kan du tøye slik at isjasnerven får bedre plass.Google det påYoutube.OM det er piriformis som gir smerter, så går det over etter en stund med medsiner og strekking :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...