Kakaoen Skrevet 30. november 2016 #321 Del Skrevet 30. november 2016 Nr 3??? Ler så jeg faller ut av sofan (egentlig ikke for jeg er kav alvorlig i trynet ) Har nettopp brukt 2 timer på å få lillebror til å sove. Om ikke det er god prevensjon så vet ikke jeg Men ja, jeg har en rar magefølelse for slike ting altså Veldig veldig gøy når det slår til. Hvorfan føler du deg da? Føler du deg tryggere på at alt kommer til å gå bra? Husker jeg slet litt selv med "hva om hvis atte det og det skjer" tanker, spes med førstemann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #322 Del Skrevet 3. desember 2016 På 11/30/2016 den 20.44, Kakaoen skrev: Nr 3??? Ler så jeg faller ut av sofan (egentlig ikke for jeg er kav alvorlig i trynet ) Har nettopp brukt 2 timer på å få lillebror til å sove. Om ikke det er god prevensjon så vet ikke jeg Men ja, jeg har en rar magefølelse for slike ting altså Veldig veldig gøy når det slår til. Hvorfan føler du deg da? Føler du deg tryggere på at alt kommer til å gå bra? Husker jeg slet litt selv med "hva om hvis atte det og det skjer" tanker, spes med førstemann Jeg føler meg fin nå, men sliter enda litt med å akseptere at dette går bra. Istedet for SA og MA bekymrer jeg meg nå for at noe skal skje med babyen i magen (navlesnor rundt halsen, etc). Det har blitt bedre i det siste og det hjelper veldig å kjenne daglige spark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #323 Del Skrevet 8. desember 2016 Det blir lite innlegg fra meg om dagen Føler dagene flyr forbi og kjenner meg ikke så veldig gravid for tiden. Well well! Idag våkna jeg av at mannen og lille hadde en "samtale" på morgenkvisten; han snakket og hun sparket tilbake. Noe sånt trodde jeg at jeg aldri skulle få oppleve Tenk at om en fire måneders tid er jeg mamma! Over til noe litt gladere Update uke 24! Termin: 6. April! På vei: 23+3 Igjen til termin: 118 dager () Kjønn: Neste kontroll: neste uke hos fastlegen! Ultralyd: ingen, med mindre jeg overtaler mannen til 3D Liv i magen: mye liv! Jeg merker stor forskjell fra bare ei uke siden. Hun blir sterkere og sterkere og er mer våken enn før. Kjenner veldig godt når hun flytter på seg også. Vektøkning: det tør jeg nesten ikke tenke på. Det blir vel veiing igjen i neste uke på kontroll Plager: klarer ikke å slutte å spise (teller det som en plage? ) Cravings: Sjokolade. Kjeks. Boller. Iskrem. Trenger jeg fortsette? Søvn: sover fortsatt godt, men må nok gå til innkjøpt av litt flere puter til avlastning. Humør: veldig hormonell Utålmodig: har faktisk vært det litt i det siste, men det er jo alt for tidlig Synes tiden går kjempefort og utrolig sakte på samme tid. Innkjøp: nå har vi vogn, babynest, stelleveske, sengetøy og masse (arvede) klær. Har hørt rykter om at vi skal få arve vognpose også så venter i spenning på det. Stresser ikke med mer innkjøp før etter jul nå tror jeg! Barnerom: hun skal sove med oss! Når tiden kommer for henne til å ha sitt eget rom tror/håper jeg at vi har flyttet. Sykehusbagen: ikke tenkt noe på den enda. Tanker om fødselen: gleder meg faktisk (men regner med at det endrer seg etterhvert ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 8. desember 2016 #324 Del Skrevet 8. desember 2016 Det er helt utrolig hvor fort tiden går! Synes ikke det er lenge siden du (og også forsåvidt jeg) sto der med den etterlengta positive testen, og hvertfall ikke lenge siden de 12 første skumle ukene sneglet seg forbi, men nå er du plutselig i uke 24!! Det er dobbelt så mye som 12 det! Dette går unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. desember 2016 #325 Del Skrevet 8. desember 2016 Så koselig å lese en oppdatering fra deg Hva slags vogn har du kjøpt? Hilsen vogndilla som alltid har lyst på ny vogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #326 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) 19 timer siden, Marimba skrev: Det er helt utrolig hvor fort tiden går! Synes ikke det er lenge siden du (og også forsåvidt jeg) sto der med den etterlengta positive testen, og hvertfall ikke lenge siden de 12 første skumle ukene sneglet seg forbi, men nå er du plutselig i uke 24!! Det er dobbelt så mye som 12 det! Dette går unna Hehe, jeg tenkte akkurat det samme da jeg leste dagboka di for noen dager siden. Ikke bare er vi gravide, men vi har passert de store milepælene som er TUL, uke 12 og OUL Hva skjer nå da? Plutselig er det fødsel Planlegger dere noen flere UL forresten? 17 timer siden, Kakaoen skrev: Så koselig å lese en oppdatering fra deg Hva slags vogn har du kjøpt? Hilsen vogndilla som alltid har lyst på ny vogn Vi endte opp med å kjøpe BabyJogger City Elite! Kjenner flere som er veldig fornøyd med den også er den jo testvinner i tillegg. Gleder meg veldig til å ta den i bruk (P.S Jeg er dødsfrista til å kjøpe enda en vogn. Vet ikke helt hva som går av meg altså ) -- Idag er en sånn dag der jeg bare synes synd på meg selv Trodde det var nok at jeg sliter med halsbrann om natten, men nå har jeg jammen meg begynt å få det om dagen også. Jippi I tillegg har jeg en del blodtrykksfall og det er litt ekkelt synes jeg. Og jeg er øm på sidene av magen, tipper det er fordi livmoren vokser? Nå ble det mye klaging her altså Dette blir en superkjedelig helg, for jeg skal på jobb og mannen skal på julebord både idag og imorgen Planene mine består altså bare av jobb, lesing til eksamen og lufting av hunden. Sistnevnte ligger forresten med hodet oppå magen min og sover Jeg får vel løpe av gårde nå og lage istand middag. Idag blir det komler Endret 9. desember 2016 av Sapphira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 14. desember 2016 Forfatter #327 Del Skrevet 14. desember 2016 Hurra, nå er jeg ferdig med både jobb og skole for dette året! Nå gleder jeg meg til å starte julegavehandlingen (Jeg er vel den eneste som enda ikke har begynt ) I tillegg klarte jeg å strikke begynnelsen på en sokk idag. Håper jeg får nok motivasjon til å lage noe mer til baby. Hun beveger seg så mye nå, spesielt om morgenen og kvelden. Mannen blir med meg på kontroll på fredag og jeg gleder meg til han får høre hjertelyden Han blir så rørt av alt som har med lille å gjøre, så kan tenke meg at han kommer til å like det også. Jeg derimot kjenner at jeg gruer meg litt til veiing Var i grenseland av undervektig før graviditeten så jeg må jo legge på meg, men kjenner godt på kroppen at det har blitt litt vel mye usunn mat i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 16. desember 2016 #328 Del Skrevet 16. desember 2016 Hvordan gikk det på kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #329 Del Skrevet 16. desember 2016 Det gikk fint @LilleMy1989 Jeg hadde visst litt utslag på urin, men fikk beskjed om at det var normalt Og babyen vokser visst som bare det for mammaen har jaggu lagt på seg Hele 4 kilo opp siden kontrollen i uke 18! For noen som har hatt problemer med å legge på seg hele livet var det både sjokkerende og morsomt. Legen var veldig happy da! Siden alt var OK idag håper jeg at jeg kan ta resten av kontrollene mine hos jordmor. Gleder meg faktisk til jeg skal der igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 16. desember 2016 #330 Del Skrevet 16. desember 2016 Hurra! Så flott Jordmor er mye koseligere enn lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 19. desember 2016 #331 Del Skrevet 19. desember 2016 Hurra for en fin kontroll Er det innafor med et magebilde snart eller? Så gøy med strikking Hva mer vil du lage? Jeg elsker å strikke til nyfødte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 2. januar 2017 #332 Del Skrevet 2. januar 2017 Hallo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #333 Del Skrevet 3. januar 2017 Uke 28! Termin: 6. April! På vei: 27+1 (!!) Igjen til termin: 93 dager? (talte i hodet så kan godt være det ikke stemmer ) Kjønn: Neste kontroll: skal til jordmor på torsdag Ultralyd: tror vi har bestemt oss for å ikke ha flere. Det er dyrt å få barn og vi må prioritere pengene på noe annet Liv i magen: kjenner mye liv hver dag, spesielt om morgenen og kvelden. Hun reagerer veldig på mannen sin stemme og våkner opp med en gang han snakker (enten det er til henne eller ikke ). Vektøkning: 6,5 kilo i uke 24. Garantert mer nå etter jula Plager: tja.. Tungpustet, hovne ankler, magen klør veldig og de siste dagene har jeg hatt en del ligamentsmerter. Likevel nyter jeg å være gravid og synes det er verdt hvert eneste ubehag Cravings: ikke noen spesielle egentlig. Har hatt lyst på vannmelon i det siste, men finner det ingen steder Søvn: våkner en del i løpet av natten, men klarer som regel å sovne til slutt Humør: veldig hormonell Utålmodig: både og. Har hatt litt panikk for de siste ukene har gått så fort Innkjøp: av de "store" (aka dyre) tingene mangler vi bare seng. Bilstol, babynest, stelleveske og vognpose har vi vært så heldige å arve. Vogna kjøpte vi for lenge siden på tilbud Barnerom: hun skal sove med oss! Mest sannsynligvis i vår seng, men skal kjøpe en sprinkelseng der den ene siden kan tas av just in case. Sykehusbagen: ikke tenkt noe på den enda. Tanker om fødselen: i det siste har jeg fått for meg at jeg vil føde i vann! Har lest mye om det, men mannen er kjempeskeptisk. Vil i det minste bruke det som smertelindring om vi får lov. Ellers gleder jeg meg til fødselen enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #334 Del Skrevet 3. januar 2017 Håper alle som leser her har hatt en kjempefin jul- og nyttårsfeiring! Vi har holdt oss hjemme og det har vært SÅ deilig å ha noen fridager med mannen Jeg har også jobbet en del i julen og kjenner det begynner å ta på. Dette er mest sannsynlig den siste måneden på jobb og det skal bli godt for meg å slutte. Jobben er fysisk krevende og jeg har dessverre ikke like forståelsesfulle kollegaer. Om jeg jobber ut januar har jeg krav på foreldrepenger, så håper jeg at alt ordner seg etter det. Jeg får heller ikke så mange vakter lenger ettersom jobben ikke vil tilrettelegge for meg.. Kjenner alt dette stresser meg veldig! På torsdag skal jeg til jordmor da og det gleder jeg meg til. Det blir første gangen mannen er med der også. Kanskje jeg får lurt han med på en liten shoppingtur også Vi har enda ikke handlet inn noe selv (utenom vogn) til jenta vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 4. januar 2017 #335 Del Skrevet 4. januar 2017 Det høres litt travelt og tungt ut Du vet at sykemelding gir foreldrepenger? Er det en periode i livet man skal ta hensyn så er det nå Teite kolleger Babyshopping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sille4 Skrevet 4. januar 2017 #336 Del Skrevet 4. januar 2017 Godt nyttår, Sapphira! Tenk hvor spennende dette året blir tenk at du har kommet så langt i svangerskapet allerede. Husker jeg syns det var en ordentlig milepæl å kun ha 100 dager igjen. Syns også det gikk fort nedover til 50, og da var det jo bare 10 dager igjen til man kunne kalle seg høygravid og plutselig noen uker til termin bare. Så nå går det fort til dere får møte prinsessa kan hende du alt har skrivd det, men har dere blitt enige om navn enda da? Så leit med jobben og kollegaene, men da blir det nok godt å snart være ferdig der. Og dette ordner seg! Det er jeg helt sikker på Spennende med jordmortime som mannen skal være med på da og evt shopping til lille! Er jo så mye fint på salg nå også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 4. januar 2017 Forfatter #337 Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) 11 timer siden, LilleMy1989 skrev: Det høres litt travelt og tungt ut Du vet at sykemelding gir foreldrepenger? Er det en periode i livet man skal ta hensyn så er det nå Teite kolleger Babyshopping Takk for støtten Det er tunge og lange dager akkurat nå. Har tenkt litt på sykemelding, men er vel ikke bare bare å få det heller tenker jeg.. Prøver å fokusere på å "holde ut" denne måneden også ser jeg hva jeg gjør videre. Håper også på noen gode råd fra jordmor imorgen 10 timer siden, Sille4 skrev: Godt nyttår, Sapphira! Tenk hvor spennende dette året blir tenk at du har kommet så langt i svangerskapet allerede. Husker jeg syns det var en ordentlig milepæl å kun ha 100 dager igjen. Syns også det gikk fort nedover til 50, og da var det jo bare 10 dager igjen til man kunne kalle seg høygravid og plutselig noen uker til termin bare. Så nå går det fort til dere får møte prinsessa kan hende du alt har skrivd det, men har dere blitt enige om navn enda da? Så leit med jobben og kollegaene, men da blir det nok godt å snart være ferdig der. Og dette ordner seg! Det er jeg helt sikker på Spennende med jordmortime som mannen skal være med på da og evt shopping til lille! Er jo så mye fint på salg nå også Så koselig å høre fra deg Jeg synes tiden begynner å gå fryktelig fort nå! Vi er ikke helt enige om navn, men har to-tre vi begge liker. Regner med at vi ikke bestemmer noe 100% før vi har sett henne -- Og jeg er enig med dere begge to at babyshopping er Kan dere tro at det eneste vi har kjøpt så langt er vogna? Lillemor har ikke en gang fått et plagg av oss Det forandrer seg nok i morgen Håper jeg er i bedre form til da. Etter jobb idag har jeg bare ligget på sofaen med kvalme og svimmelhet.. Appetitten er for en gang skyld langt borte! Heldigvis har jeg fått smoothiemaskin av svigers, så blir mye av det istedenfor Endret 4. januar 2017 av Sapphira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. januar 2017 #338 Del Skrevet 13. januar 2017 Så koselig å lese update. Men du.. Om jobben ikke kan tilrettelegge for deg har du faktisk krav på svangerskapspenger!! Fastlegen eller jordmor hjelper deg og søke og arbeidsgiver må signere på at de ikke kan tilrettelegge. Jeg er ikke tilhenger av at du skal slite deg ut før fødselen. Og å ikke jobbe og få noe inntekt i det hele tatt er jo ikke veldig lurt det heller. Hadde ikke gått her Jeg synes du skal ta det opp med legen/jordmor. Ta den du føler deg mest hørt hos. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 14. januar 2017 Forfatter #339 Del Skrevet 14. januar 2017 På 1/13/2017 den 14.52, Kakaoen skrev: Så koselig å lese update. Men du.. Om jobben ikke kan tilrettelegge for deg har du faktisk krav på svangerskapspenger!! Fastlegen eller jordmor hjelper deg og søke og arbeidsgiver må signere på at de ikke kan tilrettelegge. Jeg er ikke tilhenger av at du skal slite deg ut før fødselen. Og å ikke jobbe og få noe inntekt i det hele tatt er jo ikke veldig lurt det heller. Hadde ikke gått her Jeg synes du skal ta det opp med legen/jordmor. Ta den du føler deg mest hørt hos. God helg Jeg skal ta det opp med sjefen igjen på mandag Om de ikke tilrettelegger får jeg vel spørre ang. svangerskapspenger. Synes både jobben og sjefen er veldig lite villig til å gi meg noe som helst informasjon, de har mer en sånn "du har ikke krav på noen verdens ting" attitude. Kjenner jeg begynner å bli veldig lei av alt egentlig.. Jordmor sa at jeg SKAL ha tilrettelegging, men jobben kommer bare med all slags unnskyldninger til at jeg ikke skal få det God helg til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 16. januar 2017 Forfatter #340 Del Skrevet 16. januar 2017 Wihoo, snakket med sjefen idag og det ser ut til at jeg får en eller annen form for tilrettelegging. Hun sa egentlig nei i utgangspunktet, men ringte likevel til NAV og dobbeltsjekket. De hadde visst sagt at jeg hadde krav på det og at jobben er pliktig til å gi meg det. Så nå er jeg rimelig letta og håper at jeg kan holde meg i jobb til permisjonsstart 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå