Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3

Sapphira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 11/4/2016 den 17.41, LilleMy1989 skrev:

Så utrolig gøy :) Deilig at alt stod bra til :strix:  Liten :babyjente: 

På 11/5/2016 den 6.42, BeKind skrev:

Hurra for prinsesse i magen :strix: 

På 11/6/2016 den 0.35, toneeee_ skrev:

:hoppe: Jippi! Frisk og fin liten jentebaby :hjerte: 

Tusen takk! :strix::hjerte: Prøvde å legge ut ett bilde av tulla vår, men det var visst enklere sagt enn gjort :fnise: Får se om det kanskje funker senere om jeg bruker mobilen. Men tenk at vi venter ei lita prinsesse, da! Vi trodde jo begge at det kom til å bli gutt (selv om jeg innerst inne tenkte det kunne være jente, men lot ikke meg selv tenke det i frykt for å bli skuffet).Jeg hadde jo som tidligere sagt ingen magefølelse, men alle kjerringråd, symptomer, etc sa gutt. I tillegg trodde alle rundt oss at det var en gutt, så ble nok litt påvirket av det :ler:  Mannen spurte på forhånd om han kunne se om han klarte å se kjønnet og det fikk han lov til. Vi fikk se rett mellom beina og jeg bare :vetikke: Plutselig sier mannen "er det ei jente?" og akkurat idet jeg skal til å si "hvordan i huleste ser du det?!" svarer jordmora "ja, det ser sånn ut " :ler: . Fikk litt bakoversveis der og da, men er selvfølgelig veldig glad og takknemlig. Nå må vi bare begynne å tenke jentenavn og så langt ser det ut som det kommer til å bli lekende lett å bli enige. Om det hadde vært gutt (som vi trodde) hadde han nok blitt navnløs, tror jeg :fnise: 

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 20 idag, så på tide med en update :rodmer: 

Termin: ny termin er 6. April!

På vei: 19+0

Igjen til termin: *sjekker app* 149 dager!

Kjønn: :babyjente::hjerte: 

Neste kontroll: det blir i desember en gang, skal være rundt 24+0 da.

Ultralyd: nå er det vel ingen flere med mindre jeg kan overtale mannen til 3D :fnise: 

Liv i magen: ja, nå kjenner jeg henne titt og ofte. Hun er som regel våken på morgenen når jeg står opp og om kvelden når jeg legger meg. Deilig å kjenne henne bevege seg :rodmer: 

Vektøkning: 2 kilo Aner ikke! Veier meg kun hos lege/jordmor. Men kan tenke meg det er rundt 5 kilo nå :fnise: 

Plager: fortsatt sulten hele tiden og får lett vondt i ryggen/korsryggen. Roer seg som regel etter en varm dusj og/eller massasje av mannen :sleep: Brekker meg også lett om jeg pusser tenner f.eks.

Cravings: er blitt hekta på frukt i det siste. Spesielt klementiner og druer!

Søvn: sover godt foreløpig.

Humør: mer emosjonell enn før og tar lett til tårene. Gråt omtrent hele dagen da jeg hørte at familehunden vår var blitt påkjørt og avlivd for noen dager siden :( 

Utålmodig: igrunn ikke.

Innkjøp: har kjøpt vogn! Planlegger ikke å kjøpe noe mer enda. Vi er heldige og arver både klær, stelleveske, vognpose, dyner, etc.

Barnerom: babyen skal sove inne med oss det første året.

Sykehusbagen: ikke tenkt noe på den enda.

Tanker om fødselen: gleder meg faktisk (men regner med at det endrer seg etterhvert ;) )

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11/11/2016 den 11.33, fridr skrev:

Hvordan går det, @Sapphira? :) 

Hei, det går veldig fint! Kjenner liv hver dag og har endelig begynt å se for meg at graviditeten ender i baby, hehe :hoppe: Hvordan går det med deg? Du har kommet langt på vei nå!! :gravid: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! 12+2 idølge UL! Men vi får se, synes det er litt langt ifht mensen. Endrer seg nok etterhvert :)

Men vekdig gøy. Håper det går bra og t jeg og kommer dit at jeg tror det blir baby! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :vinke: Har ikke så veldig mye interessant å oppdatere om dagen så jeg sniker for det meste rundt i andres dagbøker :fnise: Endelig er jeg over halvveis (!!) i svangerskapet og lille i magen vokser og er aktiv. Mannen klarte å kjenne spark for noen dager siden og det var noe av det mest rørende jeg har sett :rodmer: Noe av det jeg gleder meg mest til er å se den store, sterke mannen min sammen med baby. Jeg kjøpte et billig bæresjal her om dagen og han spurte om det var til han, for selvsagt skal han også bære jenta vår. Jeg var helt:strix::grine:  :hjerter: 

Ellers har vi (jepp, fikk overtalt mannen til å bli med!) vært på shopping idag og jeg har kjøpt inn tre lange, myke strikkegensere som magen kan vokse i. Sjekket ut gravidtilbudet, men syntes det var veldig begrenset så jeg endte med å kjøpe vanlige klær i en størrelse større :sjenert: Kjøpte meg en tights også, men venter med å handle inn mer til jeg får mage :tongue: Jeg er lang og slank fra før og alle vi møter på skal kommentere "ja, hvor er magen da?". Litt småirriterende synes hormonella :dry:

Også føler jeg meg litt rådvill siden det ikke blir noen flere UL etter OUL. Lurer litt på om jeg skal bestille en 3D UL, men mannen synes det er for dyrt. Kaaaanskje om jeg ønsker meg til jul :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Her vil jeg følge med! :nigo: 

Gratulerer så mye med jente i magen! :strix: Jeg har time til OUL om to uker og jeg klarer nesten ikke vente med å finne ut hvilket kjønn det er. Har litt samme følelse som sist, så mulig det blir enda ei jente på oss :) Selv om alle her også sier det blir gutt :fnise: 

Så herlig at mannen din er så engasjert! :rodmer: Og ang. gravidklær så har jeg gitt opp, det er så mye stygt?! :ler: Strekker meg til å kjøpe gravidbukser, ellers kjøper jeg ikke strømpebukser for gravide enn gang. Holder å kjøpe noe mer romslig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg til å kjøpe gravidklær, men som Leviora sier, det er veldig mye rart ute og går :ohmy: Så det har gått mye i lange singleter og lange gensere :tongue:

Jeg smelter tusen prosent når mannemannen min en gang omtrent hvert skuddår viser en myk side. Herregud, det er så fint :rodmer:

JA, kanskje du ønsker deg 3D til jul! Det stemmer jeg for :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: @Leviora! Ja, synes det var veldig kjedelig utvalg i gravidklær altså :fnise: I tillegg var det veldig overpriced. Nå må jeg lese meg opp i dagboka di også. Ser vi er omtrent på samme alder :jepp: 

Tipper du ser mange myke sider fra mannen nå når lille-Weebs er her @Weebs? :nigo:  Og jeg skal hinte alt jeg kan om den 3D'en altså :fnise: 

-

Igår var jeg 21+0 og feiret med å ta det første magebildet! Skal prøve å ta hver uke nå, selv om jeg sikkert kommer til å glemme det ut :fnise: Må ta meg litt i skinnet, for jeg skulle gjerne sett noen bilder av min mamma fra da hun ventet meg. Det finnes altså ikke et eneste! Her om dagen lagde jeg også et sånt regneskjema i excel for foreldrepenger. Manger fortsatt litt på pengegrensa, men regner med at jeg er over den i løpet av desember. Har blitt en del mindre vakter nå etter jeg ble gravid, for jeg kjenner det er innmari tungt :trene:

Håper virkelig jeg får begynt på julegaver snart også! Får besøk av søsteren min i helgen og sammen skal vi sjekke ut disse "Black Friday" tilbudene! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update uke 22 (21+1)

Termin: 6. April!

På vei: 21+1

Igjen til termin: *sjekker app* 135 dager igjen! Synes det høres mye ut, men har visst allerede passert 148 dager i graviditeten. Hvor ble de av? :hakeslepp:

Kjønn: :babyjente::hjerte: 

Neste kontroll: det blir hos fastlegen i uke 24

Ultralyd: hååååper på å overtale mannen til en 3D :fnise: 

Liv i magen: Lille er meget aktiv og jeg har kjent stor forskjell bare denne siste uken. Mannen kjenner henne også godt og har begynt å ha små samtaler med henne:lillesky:

Vektøkning: 2 kilo Aner ikke! Veier meg kun hos lege/jordmor. Men med de cravingsene jeg har hatt i det siste kan jeg tenke meg det er en 5-6 kilo, minst :fnise: 

Plager: ganske lite faktisk. Sliter litt med, kremt, fordøyelsen :sjenert: 

Cravings: ALT som er søtt. Sjokolade, kaker, kjeks, frukt..

Søvn: sover godt foreløpig.

Humør: er veldig glad om dagen og superforelska i mannen :rodmer: 

Utålmodig: igrunn ikke.

Innkjøp: har kjøpt vogn! Planlegger ikke å kjøpe noe mer enda. Vi er heldige og arver både klær, stelleveske, vognpose, dyner, etc.

Barnerom: babyen skal sove inne med oss det første året.

Sykehusbagen: ikke tenkt noe på den enda.

Tanker om fødselen: gleder meg faktisk (men regner med at det endrer seg etterhvert ;) )

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+1 idag og jeg har blitt SYK :grine: Jeg er altså pottetett i nesa og har skikkelig feberfølelse i hele kroppen. Håper det ikke er noe influensagreier som begynner :sjokkbla: Nå kikker jeg rundt etter julegaver på nettet og håper jeg i det minste får kommet i gang med det. Kan ikke fordra å gå på kjøpesenter, spesielt i disse juletider :nisse:

Jeg er forsåvidt superhekta på klementiner om dagen! Heldigvis er det lett å få tak i nå. Kollegaen min, som også var gravid på vinteren, fortalte meg at hun hadde blitt gal etter moreller og gråt hver gang de ikke fant noen :fnise: Glad det ikke er tilfelle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg er godt over halvveis tenkte det var på tide å hive i stand en utstyrsliste :hoppe: Siden jeg er førstegangsfødende (aka har-ikke-peiling) blir nok mye lagt til etterhvert :fnise: 

Vi trenger....

• Sprinkelseng
  • Madrass
  • Dyne
  • Sengetøy
  • Vogn
  • Vognpose (tror vi arver. Om ikke vurderer jeg Easygrow Grandma)
  • Lammeskinn 
  • Babynest
  • Flasker (bruker de vi får i babybox foreløpig)
  • Smokker  (kjøper ikke inn på forhånd allikevel etter tips fra jordmor)
  • Babycall
  • Bleier
  • Gulpekluter
  • Stellebord
  • Badebalje
  • Bilsete (maxi-cosi)
  • Mor Signes babyteppe (lillesøster er i gang!)
  • Strikket vognteppe (tror det blir et sikk-sakk-teppe fra Pickles)

Klær:

• Hentesett 
  • 1-2 tynne ulluer (strikker selv)
  • 1-2 luer i bomull
  • X bodyer i bomull
  • X bodyer i ull
  • Pysjamas
  • Sparkebukser
  • Tykk heldress
  • Bukser (har allerede 2-3 hjemmestrikkede i ull)
  • Sokker (strikker 2-3 par selv i bomull/ull også kjøper vi noen par i bomull)

Til mor:

• Amme BH'er (har kjøpt noen billige på Ebay som virker OK. Investerer i "skikkelige" når melken er kommet!)
  • Ammetopper
  • Ammeinnlegg (ull)
  • Ammeinnlegg (engangs)
  • Ammesalve 
  • Myke klær som jeg kan bruke i barseltiden
  • Stelleveske

Fødebag:

• Toalettsaker
  • Amme BH og ammetopper
  • Ammeinnlegg
  • Morgenkåpe
  • Slippers
  • Myke klær (joggetøy?)
  • Nettingtruser (får visst ikke dette på føden i følge jordmor.. Hmm)
  • Mobil, iPad, kamera og ladere
  • Ørepropper
  • Vannflaske, energidrikk, kjeks og andre ting jeg kan småspise under fødselen
  • Klær til babyen 
Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt å være syk! Får håpe det bare er ei drittforkjølelse som går over etter noen dager :) Jeg sitter med potte tett nese selv og føler virkelig med deg. God bedring! :blomst: 

Utstyrsliste er lurt å ha liggende :jepp: Som førstegangs er det lett å ta med både for mye og for lite :fnise: Lurt å forhøre seg litt rundt :) Angående Vugge/Moseskurv så er det sikkert nok med bare den ene siden dere skal ha babynest :) Det er umulig å vite hvor babyen foretrekker å sove, så jeg ville uansett ventet med å se om det evt. er nødvendig med en ekstra vugge/seng på dagtid (det er jo ganske dyrt). Noen (blant annet vi) tenker at det er lurt å bruke soveplassen på soverommet kun til soving på natten slik at den blir forbundet med nattesøvn med en gang. Det fungerte som tiltenkt, men nå hadde vi en baby som klarte å sove alene også, da. Det er det ikke alle som gjør :) Jeg har skrevet egen utstyrsliste og mener jeg har tatt med alt, kanskje du finner noe der? http://forum.kvinneguiden.no/topic/1040112-leviora-blir-mamma-til-2/?do=findComment&comment=18837049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Sapphira skrev:

Nå som jeg er godt over halvveis tenkte det var på tide å hive i stand en utstyrsliste :hoppe: Siden jeg er førstegangsfødende (aka har-ikke-peiling) blir nok mye lagt til etterhvert :fnise: 

Vi trenger....

• Sprinkelseng
  • Madrass
  • Dyne
  • Sengetøy
  • Vugge/Moseskurv (er det vits å ha begge deler? Vi bor i en ganske liten leilighet) :tongue: Jeg ville droppet det. Her sove det i nest på sofa eller seng. 
  • Vogn
  • Vognpose
  • Lammeskinn 
  • Babynest
  • Flasker Ikke vits i å kjøpe før du vet du treber.  Fulgte også med i en av baby boksene.
  • Smokker Følger også med i baby boks ;) 
  • Babycall
  • Bleier
  • Stellemadrass
  • Bilsete (maxi-cosi)
  • Mor Signes babyteppe (håper på å få overtalt lillesøster til å strikke, mister motivasjonen selv når det er frem-og-tilbakestrikk :fnise: )
  • Strikket vognteppe (tror det blir et sikk-sakk-teppe fra Pickles)

Klær:

• Hentesett (strikker selv! Tror kanskje det blir "hentesettet" fra ministrikk)
  • 1-2 tynne ulluer (strikker selv)
  • 1-2 luer i bomull 
  • X bodyer i bomull
  • 3 bodyer i ull
  • Sparkebukser
  • Tykk heldress
  • Bukser (har allerede 2-3 hjemmestrikkede i ull)
  • Sokker (strikker 2-3 par selv i bomull/ull også kjøper vi noen par i bomull) Vi har kun brukt ullsokker omtrent :P Safa/Sparkjøp har noen tynne vi brukte om sommeren og nå om natten. Ellers går det i tykkere ullsokker eller fotposer i ull. De tynne sitter på foten og sklir ikke av ;) 

Til mor:

• Amme BH'er
  • Ammeinnlegg
  • Myke klær som jeg kan bruke i barseltiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet du venter jo ei jente :strix: Gud så herlig å se at det går så bra :jepp: Har ikke vært her inne på noen måneder så dette var gøy lesning.

Innkjøpt og forberedelser. Kjenner jeg blir bittegrann misunnelig :sjenert::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Leviora! Heldigvis følte jeg meg mye bedre idag. Jeg kommer nok til å snike på listen din, det var overraskende vanskelig å lage sammen den jeg har nå og jeg er sikker på at jeg mangler en god del :fnise: Du må også lage liste @Marimba så kan vi sammenligne :nigo: Takk for tips @LilleMy1989 :5:

5 timer siden, Kakaoen skrev:

Herlighet du venter jo ei jente :strix: Gud så herlig å se at det går så bra :jepp: Har ikke vært her inne på noen måneder så dette var gøy lesning.

Innkjøpt og forberedelser. Kjenner jeg blir bittegrann misunnelig :sjenert::ler: 

Kakaoen :strix: Ja, du sa jo i begynnelsen at du hadde følelse på at det kom til å gå bra denne gangen og du hadde nok rett i det :nigo: Om du er misunnelig kan du jo alltids begynne å planlegge #3? :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...