Gå til innhold

Hypokonder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil innrømme at dem er det? 👍

Anonymous poster hash: 5151f...1a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svoger som er åpen hypokonder.

Han trodde han hadde fått kreft i binnevevet i lårene, helt til han kom på at han hadde vært på sats :).

Men det er ikke bare morsomt, han reiser mye med jobben og er blitt nekta på legevakta i Stavanger-er det du igjen sa de når han kom.

Han har masse selvironi ift dette.

Anonymous poster hash: 1d150...331
Skrevet

Jeg er hypokonder. Tror ofte jeg har en begynnende blodpropp eller hjerteinfarkt på gang. Får jeg vondt i nakke, øvre rygg eller brystregionen tror jeg alltid det er hjerteinfarkt/hjerneslag. Jeg har også genuint tenkt at jeg har kreft i bukspyttkjertelen, livmoren, brystene og er ofte redd for at jeg skal dø. Særlig på kveldene inntreffer dette. Er mye alene, så det hjelper jo ikke på. Jeg liker å være alene, men er jo ingen som kan hjelpe meg om jeg putselig skulle få et illebefinnende. Er derfor redd for å dø og at ingen kan hjelpe meg, samt at barnet mitt skal finne meg livløs når han våkner. Mareritt.

Tror også jeg er HIV-positiv ganske ofte. Små irriterende.

Hypokondrien min er ikke alltid veldig ekstrem, men til tider nokså plagsom. Har gode og litt dårligere perioder. Er bevisst på dette, åpen om dette(utenom til legen min så klart!), og har masse selvironi ift dette samtidig som jeg på en måte er blodig alvorlig. hårfine grenser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har masse "sykdommer"selv. Er syk akkurat nå. Kreft flere steder😕Veldig slitsomt å være redd hele tiden.

Anonymous poster hash: 5151f...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en periode trodd jeg var hypokonder. Var jo på legevakta 1 gang i mnd og til fastlegen ofte. Men så var det i grunn alltid noe som feilet meg og god grunn til å dra til lege og legevakt. Og siden jeg ikke går rundt og tror jeg har kreft eller har sykdommer jeg ikke har så er jeg vel kanskje ikke hypokonder

Anonymous poster hash: 4f50a...404
AnonymBruker
Skrevet

Hypokondri er faktisk en sykdom. Hypokondere innbiller seg ofte ikke at de er syke. De er livredde FOR å bli syke

Anonymous poster hash: 849c5...5d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...