AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Jeg utdanner meg til sykepleier, og tidligere i år da jeg var i sykehuspraksis fikk jeg senebetennelse. Den gangen fikk jeg det ut av det blå, det er ingenting jeg kommer på som kan ha hatt en innvirkning. Jeg fikk det før jeg begynte i praksis og hadde det gjennom hele praksisen. Jeg hadde senebetennelse i nesten 3 mnd (fordi hånden ikke fikk hvile), men en ukes tid etter praksis var det bra igjen. Nå har jeg igjen vært i sykehuspraksis. Etter 3 vakter (var på en avdeling med tunge pasienter) begynte jeg å merke det i samme hånd. Jeg måtte jo bare stå på og fortsette for å bestå praksisen, men det ble såklart vondere og vondere. Nå er praksisen over, og jeg kjenner det fortsatt ganske bra i hånden. Har ibux som jeg fikk på resept av legen og ibux-gele, men synes ikke det hjelper noe særlig. Tør heller ikke å ta så mye ibux med tanke på magesår osv... Men det lindrer når jeg tar litt is på! Er det noen som har opplevd det samme? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Finnes det operasjoner for dette? Fysioterapeut? Jeg blir jo veldig bekymret med tanke på fremtiden min. Jeg ønsker jo å kunne arbeide som sykepleier, ihvertfall når jeg bruker så lang tid på utdanningen min. Om 1 år er jeg ferdig, men jeg kan ikke ha denne jobben hvis jeg får senebetennelse så enkelt... Jeg er også litt usikker på om jeg burde kontakte legen. Jeg vet jo behandlingen, men det er kanskje greit å få registrert det, ihvertfall med tanke på at det skjedde på skolen/ i praksis. Anonymous poster hash: 18087...52b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Et legebesøk er kanskje ikke så dumt... Anonymous poster hash: 18087...52b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Senebetennelse kan behandles av fysio/manuellterapeut. Men fullstendig ro er også nødvendig. Når det blir bedre så må du tøye, mye. Og når det er blitt bra så må du trenge opp musklene. Men har man først fått senebetennelse så er sjansen stor for at det kommer tilbake. Anonymous poster hash: 49b07...d4e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Jeg får veldig lett senebetennelse, og med en gang jeg merker de smertene som sier at det KAN sette seg så bandasjerer jeg området. Eller til hendene bruker jeg en sånn skinne/hanske som man får kjøpt på apoteket. Da kan jeg fortsatt bruke armen, men jeg får holdt området der betennelsen sniker seg inn litt i ro. I 4 av 10 tilfeller så greier jeg å stoppe betennelsen der. Og jeg merker stor forskjell på når jeg bruker hansken/bandasjen ved betennelse og når jeg ikke gjør det. Når jeg ikke gjør det vil betennelsa gjerne sitte i veldig mye lenger enn om jeg tar den på med en gang. Anonymous poster hash: 9db6e...138
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå