Mikely123 Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Var akkurat å dusjet, men ble skikkelig svimmel og føltes ut som jeg måtte kaste opp, klarte heller omtrent ikke å puste. Jeg åpnet raskt dusjdøren og måtte legge meg ned på gulvet, hørte en skikkelig høy tromme lyd. Noen som vet årsaken til dette? har aldri hendt før
absinthia Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Høres ut som du har hatt blodtrykksfall. Jeg pleide å bli slik da jeg var gravid med det første barnet og innimellom med det andre, derfor begynte jeg å sitte når jeg skulle dusje. Er ekkelt, men ikke farlig.
Noope Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Blir ofte svimmel i dusjen. Det er varmt så blodårene utvider seg, mye vanndamp, sikkert lite oksygen etterhvert. Men om det aldri har skjedd før kan det jo være hundrevis av andre ting. Alt fra begynnende forkjølelse til epilepsi til angst, ingen her kan vite hva det var... 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Det er jammen ikke godt å si. Min beste forslag er blodtrykksfall eller pannikkangstanfall. Har du vært syk i det siste? Stressa? Spist lite? Vært på fylla? Anonymous poster hash: fed88...c73
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Blir ofte svimmel i dusjen. Det er varmt så blodårene utvider seg, mye vanndamp, sikkert lite oksygen etterhvert. Men om det aldri har skjedd før kan det jo være hundrevis av andre ting. Alt fra begynnende forkjølelse til epilepsi til angst, ingen her kan vite hva det var... Pleier å bli veldig sliten av å dusje, men har aldri vært så ille som i dag. Anonymous poster hash: 9917d...64d
Gjest Uhumskheter Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Blodtrykksfall, skjer med meg i dusjen om jeg har for varmt vann.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Jøss, dere må dusje veldig varmt! Har selv opplevd å bli litt utmatta av en varm dusj, men ikke så volsomt. Men kan jo hende at det var noe i tillegg som gjorde at du ikke tålte varmen. Anonymous poster hash: fed88...c73
Sharinx Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Høres veldig ut som noe som skjedde meg for ett år sia.. Jeg sto i dusjen og vaska håret. Ble veldig svimmel og måtte sette meg ned. Da jeg skulle sette meg ned gikk alt plutselig rundt, jeg mista faktisk både hørselen og synet.. Det var skremmende og jeg ble livredd. Jeg fikk krabba meg bort til kjøkkenet, og da fikk jeg heldigvis hørselen og synet tilbake.. Varte vel i en 15-20 mins tid
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Blodtrykksfall som følge av at blodårene utvider seg pga varmen fra vannet. Jo varmere dusj man tar, jo større sjanse for at det skal skje. Anonymous poster hash: 30d52...928
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 Var akkurat å dusjet, men ble skikkelig svimmel og føltes ut som jeg måtte kaste opp, klarte heller omtrent ikke å puste. Jeg åpnet raskt dusjdøren og måtte legge meg ned på gulvet, hørte en skikkelig høy tromme lyd. Noen som vet årsaken til dette? har aldri hendt før Blodtrykksfall. Er du gravid? Kanskje du har veldig lav blodprosent eller tomme jernlagre? Du kan jo ta en prat med legen og sjekke at alt er i orden. Anonymous poster hash: d73d1...483
Kamikatze Skrevet 3. mai 2015 #11 Skrevet 3. mai 2015 Begynn å drikke et stort glass vann et kvarter før du går i dusjen. Skjer det flere ganger stikker du en tur til legen din. Hvordan er fysikken ellers? Går det i sofa eller jogging? Blir du lett andpusten av enkle ting som å gå opp et par trappetrinn, eller av å gå litt fortere enn vanlig? Svimler du når du reiser deg? Bruker du mye kunstig søtstoff, lettbrus etc?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #12 Skrevet 3. mai 2015 Dette skjer veldig ofte når jeg dusjer, derfor bruker jeg badekar. Legen finner ingenting galt, men har sagt jeg kan få en dusjstol fra hjelpemiddelsentralen.... Bruker badekaret, jeg Må legge til at jeg sliter med ting som kan påvirke balansen da, men skulle ikke vært en logisk slutning at jeg skulle besvime av den grunn. Anonymous poster hash: 66cb9...c99
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #13 Skrevet 3. mai 2015 Det høres ut som blodtrykksfall, ja. Du bør ta deg en tur til legen, for det kan være ganske alvorlig (hvis en besvimer og slår hodet). Anonymous poster hash: 8b0ac...4ca
Jeane Skrevet 3. mai 2015 #14 Skrevet 3. mai 2015 Jeg opplever dette dersom jeg dusjer etter å ha sovet. Det må gå minimum 1 time mellom soving og dusjing, hvis ikke blir jeg svimmel og må legge meg ned på gulvet. Jeg er misunnelig på de som klarer å dusje på morgenen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå