Gå til innhold

takler ikke livet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg vil ha hjelp, for jeg takler ikke hverdagen, alt er et strev. Jeg har blitt så rar i hodet. Jeg har ikke familie eller venner. Det er ingen som bryr seg om lever eller dør, men jeg vil leve. Et normalt liv. Jeg har ikke vært utenfor døra på 2 uker har heller ikke snakket med noen. Jeg er ekkel og skitten og forstår ikke hvorfor jeg eksisterer. Men eier ikke krefter til å gjøre noe med det. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan bli bedre.

Anonymous poster hash: ea39a...926
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegen din i morgen og få hjelp.

Anonymous poster hash: 913ce...bd6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil i alle fall leve. Det allerede betyr mye.

Anonymous poster hash: 187f5...e26
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegen din i morgen og få hjelp.

Anonymous poster hash: 913ce...bd6

TS

Det innebærer å snakke om føleleser. Det klarer jeg ikke. Jeg har ikke behov for det heller. Det jeg trenger er styre tankene og bare få hodet opp av gjørma. Jeg vet hva jeg må gjøre, men det er så mye. Dessuten hvordan sier du til noen

- Jeg har tannpine og store hull, har ikke vært hos tannlegen 8 år for tanken på at noen skal røre meg er vemmelig

- Jeg store problemer med mat, har derfor en bmi på 41, som igjen fører til angst for mennesker. Jeg er for stor og kan ikke være usynlig i mengden. Det er umulig når man er en vandrende flodhest.

- Jeg har anstrengt forhold til mitt egen underliv etter flere voldtekt fra 5 til 10 klassen. Menstruasjon perioden er ekstremt ubehagelig for blodet trigger minner som jeg ikke vil tenke på og forsterker den ekle følelsen.

- Jeg ødelegg for meg selv. Jeg er for impulsiv når jeg føler meg lit bedre. For eksempel i januar hadde jeg en perioden der jeg følte meg bedre. Begynte å spise sunt og melde meg inne på treningsenter. Den gode perioden varte bare 1 måned, siden da har jeg betalt for trening jeg ikke gjør. Idiotisk

Anonymous poster hash: ea39a...926

AnonymBruker
Skrevet

Tankene er styrt av følelsene, derfor man trenger å snakke om de. Et hvert steg i riktig retning, litt hver dag, slik endrer man livet. Det er en langvarig prosess, og hver gang du om så bare tenker på det, så er du i riktig retning. :hug:

Anonymous poster hash: e199c...c1b
Gjest zzzzz
Skrevet (endret)

Tankene er styrt av følelsene, derfor man trenger å snakke om de. Et hvert steg i riktig retning, litt hver dag, slik endrer man livet. Det er en langvarig prosess, og hver gang du om så bare tenker på det, så er du i riktig retning. :hug:

Anonymous poster hash: e199c...c1b

Dette er en temmelig ukorrekt og utbredt misoppfatning, det er nemlig omvendt - følelsene styres av tankene. Mange ville nok blitt sjokkerte om de visste hvor mange ubevisste tanker et menneske tenker i løpet av en dag.

Derfor TS, trenger du å lære deg å tenke annerledes i første omgang. I tillegg til profesjonell veiledning vet jeg at mange har gode erfaringer med den teoretisk-praktiske selvhjelpsboken "Tenk deg glad" som et supplement ... Kan være verdt å titte på.

Tro meg når jeg sier at jeg vet hvor hardt det kan være å be om hjelp, men hva er alternativet? Du kan ikke fortsette å ha det sånn! Du fortjener ikke noe mindre enn å ha det bra!

Husk å minne deg selv på at endring er en prosess. Alt trenger ikke å være plettfritt hele tiden, med en gang - eller i det hele tatt. Gi deg selv lov til å ta bittesmå skritt, og du kommer dit du vil være til slutt! Det er den lyse siden ved problemer: Det finnes alltid løsninger.

Ønsker deg alt godt. :hug:

Endret av zzzzz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...