Gå til innhold

nudiststrand

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å kalle det trakassering å irettesette påkledde er å sette ting helt på hode. Det er de som er påkledd som reduserer andre til objekter for egne behov. Det er trakassering! Det er å opptre som om andre er en severdighet!

Anonymous poster hash: 674b3...f6e

Du er jo syk i hodet dersom du tror at dette er greit. Herregud, vi er da ikke unger, og tåler at folk er forskjellige, vel? Naturiststrand betyr bare at man kan kle helt av seg dersom man ønsker, ikke at man .

Jeg drar dit for å være naken selv, men har aldri hatt problemer med at andre velger å bare være toppløse eller ha vanlig badetøy på. Mange trenger litt tid på å varme opp, noen vil bare stikke på stranda sammen med naturistvennene sine, og noen synes det var litt kaldt den dagen. No problem.

Hvilken strand er det egentlig du regjerer på? For jeg bor på Huk på sommeren, og kjenner meg heldigvis ikke igjen i den galskapen du beskriver her.

Anonymous poster hash: adf70...c6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne i og for seg tenkt meg å være på en naturiststrand, men hadde syns det var veldig ubehagelig om noen var påkledde og tydelig (eller i allefall tilsynelatende) var der for å kikke. Har også hørt historier om menn som lusker i utkanten av stranda og tar bilder med mobilen (på huk). Sånne ting gjør at jeg trolig ikke kommer til å gå på en slik strand.

Anonymous poster hash: b3b1b...680
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo syk i hodet dersom du tror at dette er greit. Herregud, vi er da ikke unger, og tåler at folk er forskjellige, vel? Naturiststrand betyr bare at man kan kle helt av seg dersom man ønsker, ikke at man .

Jeg drar dit for å være naken selv, men har aldri hatt problemer med at andre velger å bare være toppløse eller ha vanlig badetøy på. Mange trenger litt tid på å varme opp, noen vil bare stikke på stranda sammen med naturistvennene sine, og noen synes det var litt kaldt den dagen. No problem.

Hvilken strand er det egentlig du regjerer på? For jeg bor på Huk på sommeren, og kjenner meg heldigvis ikke igjen i den galskapen du beskriver her.

Du behøver ikke reagerere så sterkt mot en meningsmotstander med et ganske vanlig syn. Blandt naturister er det to leirer: de som vil ha naturiststrender og de som vil ha fristrender (clothes optional). På naturisstrendenene er nakenhet påbudt (når været tillater det) og det er mye strengere med fotografering, vakter o.s.v. På fristrendene er det valgfritt. Det er ingen offentlige naturiststrender i Norge, bare fristrender. (Kalvøya er vel det nærmeste man kommer en offentlig naturiststrand men selv ikke den er det fullt og helt.)

Når man har vært naken på stranda hundre ganger så klarer de fleste å nyte å være der selv om det finnes folk med solbriller og shorts. Men for nye så er det skremmende og holder mange borte. Jeg har flere ganger vært på Huk med venninner som har hatt intensjon om å sole seg nakne. Når de kommer ned og ser enkelte sitter med badebukse og solbriller så ombestemmer de seg. Det er faktisk flere venninner som har ombestemt seg av den grunn enn som har valgt å fullføre. Det er også barnefamilier som ikke besøker fristrender i Norge men som heller besøker naturiststrender i utlandet av samme grunn. Noen få påkledde barn gjør det kunstig og problematisk for alle de andre.

Dessverre er det ingen naturiststrender i Oslo. Hadde man hatt det ville tilstrømmingen, spesielt av unge og kvinner vært noe helt annet enn den er nå. Snikfotografering og påkledde kikkere er selvfølgelig først og fremst en belastning for unge kvinner. Mangelen på trygge naturiststrender er den største trusselen for naturismen i Norge.

Om en strand skal være fristrand eller naturiststrand er egentlig valget mellom om man skal ta hensyn til påkledde folk som kanskje vil kle av seg en gang eller folk som er klar til å kle av seg hvis man gjør det trygt og fjerner de påkledde. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg sympatiserer med.

Anonymous poster hash: ef282...b88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer at alle naturiststrendene her er fristrender, men jeg ser ikke helt poenget med å gå på nakenstrand hvis man ikke har tenkt å kle av seg der. Da er det åpenbart for å kikke, og det er en uting.

Anonymous poster hash: 9d513...097

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Er på Huk om sommeren hvis jeg er i Oslo. Mange pensjonister og homofile menn der. Så egentlig ikke så spennende.

Handler det ikke om å sole seg og bade naken ?, ikke hvem som er der ? Eller er du der for å se ?

Skrevet

Handler det ikke om å sole seg og bade naken ?, ikke hvem som er der ? Eller er du der for å se ?

Morsomt at du drar fram en kommentar jeg skrev for over 12 dager siden :laugh: Kjeder du deg? :fnise:

Jeg drar gjerne på naturiststrender fordi der er det større plass og folk har større respekt for "sonen" du har rundt deg. Dersom det finnes naturiststrender med flotte nakne kvinner som er pene som modeller hadde jeg selvfølgelig dratt ditt for å kikke på jentene, samtidig som jeg får sol på kroppen. Ville ikke du :danse:

Gjest Coolaid
Skrevet

Morsomt at du drar fram en kommentar jeg skrev for over 12 dager siden :laugh: Kjeder du deg? :fnise:

Jeg drar gjerne på naturiststrender fordi der er det større plass og folk har større respekt for "sonen" du har rundt deg. Dersom det finnes naturiststrender med flotte nakne kvinner som er pene som modeller hadde jeg selvfølgelig dratt ditt for å kikke på jentene, samtidig som jeg får sol på kroppen. Ville ikke du :danse:

Kommentarer går vel ikke ut på dato ? Eller gjør de det? Hvor gammel kan den bli før det ikke er passende å svare ?

Men nei, jeg drar ikke på strand for å se på damer, men jeg er jo en voksen mann da. Jeg tenker at folk alle helst vil være i fred, spesielt på naturiststrand. Når jeg går på strand er det for å slappe av og være i fred, og behandler folk på samme måten som jeg ønsker å bli behandlet.

AnonymBruker
Skrevet

Skal på nakenstrand selv i dag.

Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å besøke en naturiststrand, og ikke for å kikke. Trives generelt godt uten klær, men det er et par ting som hilder meg igjen. Det ene er at jeg er usikker på hva som skjer/hvordan abdre reagerer om man skulle bli opphisset/hard? Skjer det i våken tilstand er det jo greit, ligge på magen skjuler jo tilstanden. Men om man sovner/ligger og halvsover i solen lever jo kroppen litt sitt eget liv...

Jeg vil virkelig ikke støte noen, eller gjøre noe som virker ødeleggende for andre som er på stranden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å besøke en naturiststrand, og ikke for å kikke. Trives generelt godt uten klær, men det er et par ting som hilder meg igjen. Det ene er at jeg er usikker på hva som skjer/hvordan abdre reagerer om man skulle bli opphisset/hard? Skjer det i våken tilstand er det jo greit, ligge på magen skjuler jo tilstanden. Men om man sovner/ligger og halvsover i solen lever jo kroppen litt sitt eget liv...

Jeg vil virkelig ikke støte noen, eller gjøre noe som virker ødeleggende for andre som er på stranden.

Ingen vil si noe dersom du sovner og får en hard/halvhard. Men når du våkner og oppdager det, eller får det i våken tilstand, så forventes det at man ikke vifter med det og ikke legger det til utstilling. Å legge seg på magen er da lurt.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hørte det er nudiststrand på Gressholmen. Noen som har vært der? Hvor på øya ligger det?

AnonymBruker
Skrevet

Hørte det er nudiststrand på Gressholmen. Noen som har vært der? Hvor på øya ligger det?

Ligger på motsatt side av der båten kommer inn, mot leia, liksom. Er ikke en strand, bare en liten steinete bukt, men det er helt greit der. Litt mindre folk enn andre steder så man får ofte stranda for seg selv, og mer frilynt. 

Uansett er det bare offentlige strender som er eller ikke er nakenstrender, alle andre badeplasser styres av førstemann til mølla, så det er strengt tatt bare å finne en bukt for deg selv og kle av deg. Spesielt ute på øyene, men også langs alle skogsvann er det alltid mulig å finne en flekk for seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på motsatt side av der båten kommer inn, mot leia, liksom. Er ikke en strand, bare en liten steinete bukt, men det er helt greit der. Litt mindre folk enn andre steder så man får ofte stranda for seg selv, og mer frilynt.

Uansett er det bare offentlige strender som er eller ikke er nakenstrender, alle andre badeplasser styres av førstemann til mølla, så det er strengt tatt bare å finne en bukt for deg selv og kle av deg. Spesielt ute på øyene, men også langs alle skogsvann er det alltid mulig å finne en flekk for seg selv.

Takk!

Skrevet

Prøvde i fjor men da kun med kjente mennesker enn viss plass i Oslomarka.

Det gav absolutt mersmak,den ubeskrivelig deilige følelsen av å bade/sole naken

vil jeg gjerne oppleve igjen.Om noe vet om SERIØSE steder der det er lovlig å svinse rund i nettoen og føle havbris i musa så send meg gjerne en PM.

AnonymBruker
Skrevet

Huk er jo ikke nudiststrand. Jeg syns det er utrolig krenkende og ekkelt at folk drar på nudiststrand for å se mus, folk som er nudister er det for å være naturlige, ikke sexye. Vil man se nakne mennesker for å runke så dra heller til sognsvann eller sexhibition! Jeg ville gjerne vært nudist men har lest for mange forumtråder fra menn som spør hvor det er yngst "klientell" å runke til bak en busk og sett bilder som ekle griser har tatt av intetanende uskyldige mennesker.

Anonymous poster hash: 6b33d...a82

Slike bilder må man vel lete etter! Din gris!

Anonymous poster hash: 10b1d...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...