AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Har veldig sterk allergi og har tidligere brukt telfast, men måtte alltid ta 3 tabletter (skal bare ta 1 for dag) for at det i det hele tatt skal fungere. Er hele tiden helt nedsyltet og øynene er bare gelè og folk skal hele tiden trøste meg da de tror jeg gråter... Den nye legen min var overrasket over at jeg gikk på telfast og at de enda var i produksjon... Så han har skrevet ut resept på noe jeg tror het Aerius eller noe...Anonymous poster hash: ae95f...ebd
Tøytigern Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Spør legen din. (Legen din har jo plikt til å gi deg den infoen du trenger, om behandlingen din. ) Endret 3. mai 2015 av Tøytigern
Invicta Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Ja, du kan få kortison og "vaksine". Anbefaler deg å snakke med legen din. 1
SiMa Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Har du prøvd aerius? Ellers kan jeg anbefale kenacort (kortison som settes som sprøyte) og nesespray og øyedråper.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Hva som er sterkt kommer utelukkende an på hvordan DIN kropp reagerer Anonymous poster hash: b8ebd...eb6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Aerius har gitt meg et helt nytt liv som pollenallergiker, så det er kjempebra at legen din skrev ut de til deg. De er en helt annen og nyere generasjon antihistamin og jeg har enda ikke møtt noen som ikke har blitt kjempefornøyd. Husk å begynne med dem i god tid før pollensesongen starter. Har du øyedråper også? Jeg bruker Zaditen, og det hjelper godt på "gråtingen". Ellers bruker jeg neseskyllehorn med saltvann for å roe ned og klare opp slimhinnene i nesa.Anonymous poster hash: 9b741...d38
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Dette er en legevurdering. Hva som fungerer for andre har ingen verdi for deg. Det må vurderes fra DIN situasjon og anamnese. Snakk med legen din.Anonymous poster hash: 84ceb...8c6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Allergimedisiner finnes ikke i ekstra sterk variant. Styrken er tilpasset barn/voksne. Men allergitabletter har litt ulik virkestoff og virkningsmekanisme derfor kan Aerius virke bedre enn Telfast, men detvet du ikke før du har prøvd i minst 3 uker. Å medisinere seg selv med tredobbel dose Telfast er å spille russisk rullett med egen helse! Telfast har vært av og på fordi de har uønskede bivirkninger, bl.a. "feilfunksjoner i hjerterytmen", så allergimedisiner skal taes slik legen foreskriver dem! Du kan få ulike øyedrååper, og nesesprayer i tillegg til tabletter. Er du mann, kan du få en kraftig kortisonsprøyte som virker i omlag 4 uker. Men heller ikke den er uten bivirkninger, særlig for kvinner i fertil alder. Allergivaksine som noen kaller det, er krevende prosjekt som går over uker og år, men kanvære en løsning. Snakk med legen din. Du bør og melde deg inn i Astma og allergiforbundet for å få tips oghjelp til å leve med allergien din. Mye handler om å tilpasse livsførselen sin og å akseptere sykdommen, særlig når man driver med egenmedisinering på den måten ts beskriver i hi. Anonymous poster hash: f5f9f...e36
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #9 Skrevet 3. mai 2015 Aerius er relativt nytt og virker bra på mange allergikere. I tillegg kan du prøve ut nesespray og øyedråper. Anonymous poster hash: fcd38...9f3
okim Skrevet 3. mai 2015 #10 Skrevet 3. mai 2015 Jeg er allergisk mot gress, har fått kortisonsprøyte de siste 2 årene i tillegg til aerius. Det eneste som fungerer for min del.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #11 Skrevet 4. mai 2015 For meg fungerte ikke aerius i det hele tatt. Jeg tar loratadin, og de årene jeg blir ekstra rammet (min allergi varierer veldig fra år til år) tar jeg kortisonsprøyte® i tillegg. Anonymous poster hash: fec9c...a62
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå