Gå til innhold

Trassalder eller dårlig oppdragelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvsagt ikke - barnet skal snakkes til og bli fortalt at dette ikke er ok oppførsel. Dette må gjentas hver eneste gang det skjer, men en forklaring på at man får vondt/au au når hun slår osv. Men hos enkelte så kan det ta lengre tid før dette virkelig går inn enn hos andre - alle barn er ulike og noen tester ut grensene mer enn andre. Jeg har en på 2 år som trasser mye og som kan finne på å slå/sparke. Han får tilsnakk hver eneste gang. I barnehagen hans er det MANGE med samme "problemet". Dette er helt normalt. Du kan ikke la en 2 åring provosere deg, da kan du rett og slett ikke få barn (men det skal du vel kanskje ikke heller). Da hadde du fått et stort problem hvis du skulle fått raserianfall hver gang barnet testet grensene. Dummeste jeg har lest. Fordi du er mamma til 6 barn så er du ekspert på alle andres barn? ALLE barn er forskjellige og har ulik personlighet og temperament! Noen liker å teste grensene gang på gang, selv om de vet godt at de ikke får lov. Er så møkklei folk som har flere barn som anser seg selv som eksperter. Anonymous poster hash: 7c9d0...3ca

Jeg er ikke ekspert på alle andres barn selv om jeg har seks barn, men jeg vet veldig godt at barn er forskjellige. Jeg har seks som alle er veldig forskjellige når det kommer til temperament og personlighet, men felles for de alle er at det ikke har blitt akseptert at de har oppført seg på den måten.

Det er helt greit at du er møkk lei såkalte selværklærte eksperter, men de aller fleste i dette samfunnet er også veldig lei uoppdragne barn uten grenser. Og de er det dessverre mange av.

Barn trenger og vil ha grenser og veiledning.

Anonymous poster hash: 40ad0...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ha for høye forventninger til en 2-åring, det er ganske normalt at de slår og kan være litt "nærgående".. Men: det er viktig at man viser at det ikke er ok oppførsel. Snakk rolig, og evt flytt ungen unna hvis det ikke hjelper.



Anonymous poster hash: b5f75...33d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 2 år som trasser mye og som kan finne på å slå/sparke. Han får tilsnakk hver eneste gang. I barnehagen hans er det MANGE med samme "problemet". Dette er helt normalt. Du kan ikke la en 2 åring provosere deg, da kan du rett og slett ikke få barn (men det skal du vel kanskje ikke heller). Da hadde du fått et stort problem hvis du skulle fått raserianfall hver gang barnet testet grensene.

Anonymous poster hash: 7c9d0...3ca

Hvem har sagt noe om raserianfall? Jeg sier jeg blir provosert, og du som forelder kan IKKE akseptere at ungen din gjør sånn. Jeg har en svært trassig 5åring i familien som gjør sånn, og ett spark eller slag går helt fint, men hvis foreldrene ikke fjerner ungen etter det første sparket eller slaget, blir jeg provosert. Forstår du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Trass". Normalt. Klart det er irriterende! Det er en naturlig del av et barns utvikling, men foreldrene må selvsagt snakke til barnet og korrigere oppførselen.

Har en 2-3 åring selv, og jeg holder jo på å klikke til tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...