Gå til innhold

Sykemelding


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg startet i en ny jobb i februar, og nå kjenner jeg at jeg er skikkelig deprimert pga noe som har skjedd meg meg personlig.. Og jeg ønsker å få sykemelding.

Er det dumt å ta sykemelding når jeg ikke startet for så lenge siden? Og får de vite grunnen til at jeg blir sykemeldt?



Anonymous poster hash: 52909...42a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal en si.. Det erjo kjedelig å havne uti sykemelding når du nettopp har starta, men er man syk, så er man syk. Er man ikke mere syk enn at man klarer å jobbe lengre, er det bedre å klare å jobbe. Evt spørre om en ukes permisjon/fri pga personlige problemer, og ta tak i ting da.

Jeg jobbet ca et halvt år før jeg ble sykemeldt. Jobben fikk vite om depresjonen. Nå for tiden er det en lite god følelse rundt det, og jeg føler jeg tøyer tålmodigheten deres når jeg enda ikke er blitt ordentlig frisk. Fæl følelse.

Det har mye med hvordan sjefen din er..



Anonymous poster hash: 19c5b...552
Gjest Cevita
Skrevet

Arbeidsgiver har ikke rett til å vite hvorfor du blir sykemeldt, og hvor lenge du har jobbet et sted bør heller ikke ha noe å si ang sykemelding.

Når det er sagt så er det jo ikke sånn at du kan bestemme deg for å sykemelde deg, det er det vel legen som bestemmer?

Og så ville jeg også tenkt over om det å gå hjemme uten noe å gjøre er det beste i en situasjon hvor man er deprimert. Jeg vet hvertfall med meg selv at dette er nok noe jeg bare ville blitt dårligere av, da jeg trenger å komme meg opp om morgenen og få noe ut av dagen.

Det lureste du kan gjøre er nok å snakke med legen din.

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver har ikke krav til å vite grunnen til sykemelding, og det står ikke på sykemeldingen du sender dem.



Anonymous poster hash: 8d223...ba1
AnonymBruker
Skrevet

Okei. Jeg vet liksom ikke. For jeg jobber i en bransje hvor det er veldig vanskelig å få jobber, så jeg er heldig som har fått denne. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Men føler det hadde hjulpet med en uke vekke fra jobben..

Anonymous poster hash: 52909...42a

AnonymBruker
Skrevet

TS her.. Jeg som skrev den over også.. Okei, ja, jeg må høre med legen. Men jeg er veldig deprimert for tiden. Og ja, enig med at det å gå hjemme ville gjort det verre, så jeg vil være med familie for å få det til å bli litt bedre.. Da vi bor i forskjellige byer..

Anonymous poster hash: 52909...42a

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var deprimert var jeg 50 % sykemeldt. Det hjalp mye å ha noe å gjøre, men også nok tid til å slappe av.



Anonymous poster hash: 94665...eb6
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var deprimert var jeg 50 % sykemeldt. Det hjalp mye å ha noe å gjøre, men også nok tid til å slappe av.

Anonymous poster hash: 94665...eb6

Okei. Var det legen som tok det valget? Jeg tror jeg skal høre med legen min på mandag

Anonymous poster hash: 52909...42a

AnonymBruker
Skrevet

Er du deprimert eller nedfor? Depresjon er jo en diagnose og krever kanskje mer enn 1 uke sykemelding. Jeg har vært sykemeldt 1 uke grunnet samlivsbrudd. Da var jeg jo svært nedfor, men kanskje ikke deprimert. Men da stod det psykisk belastning på sykemeldingen eller noe. Sjefen kan ikke kreve å vite, men jeg har et godt forhold til sjefen og det var naturlig å ha en dialog på det. Du må nesten selv kjenne på det hva som føles naturlig.

Jeg har også slitt en del med angst. Da var det faktisk bedre å gå på jobb, enn å sitte hjemme med alle tankene. Det var ikke enkelt å være på jobb, men tror ikke jeg hadde blitt bedre av å ligge hjemme. Var åpen om det på jobb, noe som også kanskje gjør det enklere.



Anonymous poster hash: 2a5b0...851
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du deprimert eller nedfor? Depresjon er jo en diagnose og krever kanskje mer enn 1 uke sykemelding. Jeg har vært sykemeldt 1 uke grunnet samlivsbrudd. Da var jeg jo svært nedfor, men kanskje ikke deprimert. Men da stod det psykisk belastning på sykemeldingen eller noe. Sjefen kan ikke kreve å vite, men jeg har et godt forhold til sjefen og det var naturlig å ha en dialog på det. Du må nesten selv kjenne på det hva som føles naturlig.

Jeg har også slitt en del med angst. Da var det faktisk bedre å gå på jobb, enn å sitte hjemme med alle tankene. Det var ikke enkelt å være på jobb, men tror ikke jeg hadde blitt bedre av å ligge hjemme. Var åpen om det på jobb, noe som også kanskje gjør det enklere.

Anonymous poster hash: 2a5b0...851

Ja, blir vell kanskje mer riktig å si nedfor da... Jeg var skikkelig deprimert de forrige ukene, la meg når jeg kom hjem fra jobb og bare sov resten av dagen.. Men nå prøver jeg å gjøre andre ting. Men nedfor blir kanskje mer riktig!

Anonymous poster hash: 52909...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...