AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Er det bare meg, eller er det lenge siden det har vært noe om IS i media? For en stund siden postet de jo ofte filmer på internett hvor de halshugget fanger, brant vantro levende osv. Anonymous poster hash: 1b7a7...fa2
maskineple Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Nei, dette var igår Tyskland; http://www.dw.de/german-police-prevent-terror-attack-paper-reports/a-18420942 Dessuten dreper islamister folk hver eneste dag, så det blir litt kjedelig for pressen til slutt.... Noe som er veldig veldig trist.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Nei, dette var igår Tyskland; http://www.dw.de/german-police-prevent-terror-attack-paper-reports/a-18420942 Dessuten dreper islamister folk hver eneste dag, så det blir litt kjedelig for pressen til slutt.... Noe som er veldig veldig trist. Det skjedde ingenting. Det jeg lurer på er om det ikke har skjedd noe på lang tid. I Midtøsten. Eller andre steder. Anonymous poster hash: 1b7a7...fa2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Tja, det er da ikke mange dagene siden vi leste om hvordan de rev ned enda flere kulturminner og om at flere journalister ble henrettet. Nå har Nepal tatt mye av spalteplassen den siste uken, men IS får da også daglige oppslag. Det er nok mindre enn for noen måneder siden, siden de ikke ekspanderer lenger, men når irakiske og kurdiske styrker skal forsøke å ta tilbake Mosul (en planlagt operasjon) blir det nok mer igjen. I øyeblikket er det status quo, utover at IS taper en og annen landsby til Peshmerga, så da blir det litt roligere på nyhetsfronten også. Men lenge siden det var noe om IS i media er det ikke, bare i dag var det minst to artikler hos Dagbladet alene. Anonymous poster hash: 11a5e...85b 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Det skjedde ingenting. Det jeg lurer på er om det ikke har skjedd noe på lang tid. I Midtøsten. Eller andre steder. Anonymous poster hash: 1b7a7...fa2 Joda, det er nok av trefninger, henrettelser og andre dødsfall hver eneste dag. Det er fortsatt en haug med slag som pågår, både i Syria, Irak og nå i Libya. Boko Haram også, som tross alt er en del av IS-nettverket nå. Det som har skjedd er derimot at IS ikke lenger tar nye landområder, snarere tvert imot, men de er langt fra slått ut. Det bare er ikke mer enn "det vanlige" nå, og det har dessverre kanskje blitt litt rutine. I dag kom forøvrig nyheten om at al-Baghdadi etter sigende blir behandlet for skader i ryggraden, og at han fortsatt er langt fra frisk igjen fra skadene han pådro seg i midten av mars. Synes ikke det er spesielt lite om IS i media, akkurat. Mindre enn da de gikk fra seier til seier og slaktet alle minoriteter de kom over (men nå tar de ikke nye områder, så det er ikke nye minoriteter å slakte), men det er da fortsatt et jevnt trykk av nyheter. Anonymous poster hash: 11a5e...85b 2
Mann 42 Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Det skjedde ingenting. Det jeg lurer på er om det ikke har skjedd noe på lang tid. I Midtøsten. Eller andre steder. Anonymous poster hash: 1b7a7...fa2 Det er i aviser og nyheter det ikke har skjedd noe på lang tid.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Siste uken har 5 journalister blitt drept av IS i Libya. http://www.dagbladet.no/2015/04/27/nyheter/krig_og_konflikter/isil/isil_syria/38899704/ http://journalisten.no/2015/04/bortforte-journalister-drept-i-libya For et par uker siden ble rundt 30 kristne etiopiere likvidert av IS i Libya. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/is-video-viser-drap-paa-kristne-etiopiere-i-libya/a/23437495/ I går kom det frem at IS forsøker å rekruttere svarte demonstranter i USA. http://www.dagbladet.no/2015/05/01/nyheter/is/baltimore/38966730/ I tillegg vil jeg tro at IS, og andre opprørsgrupper i Syria, dreper politiske motstandere, kristne og alawitter. Det er ikke lenger en nyhet siden det har skjedd i over 4 år. Anonymous poster hash: fb4dc...857 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 Dessverre IS vokser mye i Libya, de styrer storbyen Misrata og får penger fra menneskesmugling. Anonymous poster hash: a3800...24f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Dessverre IS vokser mye i Libya, de styrer storbyen Misrata og får penger fra menneskesmugling. Anonymous poster hash: a3800...24f Kanskje ikke så rart at de etablerer seg i Libya siden det er lettere å angripe Europa fra Libya enn fra Syria? Bøddelen i den ene videoen sa at IS skulle erobre Roma med Allahs tillatelse. http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2015/02/20/the-islamic-state-threatens-to-come-to-rome-italians-respond-with-travel-advice/ Anonymous poster hash: fb4dc...857 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 IS i Libya er heller libyske islamistgrupper som har sluttet seg til IS, enn IS-medlemmer som har reist til Libya. Mange libyere reiste til Syria for å delta i borgerkrigen og noen av disse sluttet seg til IS. En del av disse har returnert, men i all hovedsak er det snakk om lokale rekrutter. IS i Irak/Syria har en kjerne av høytstående offiserer fra Saddam Huseins hær og regjeringsaparat. Dette gjør at de har administrativ og militær kompetanse som er skremmende høy og som gjør de så farlige. De IS-asosierte organisasjonene som eksisterer i Libya og andre land har ikke den samme kompetansen. Selv om de er farlige organisasjoner har de ikke det samme fredighetsnivået som IS i Syria/Irak. Anonymous poster hash: a9302...7b6
Gjest Evans Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Det er kanskje lenge siden de har gjorde noe som har vekket vestelig media (?), men de er fullt tilstedeværende i feks Syria, og like aktive og like stor trussel som de har vært tidligere. Jeg vil ikke si at de er et tilbakelagt kapittel.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Synes det er så grusomt at de slakter ned minoriteter jeg, har unngått nyheter i månedsvis pga dette. Jeg prøver å ikke ta det innover meg men så selvfølgelig igår så leste jeg en artikkel. Det ødela Inatt og idag.Anonymous poster hash: 88592...d5b
Gjest Stringfellow1 Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 IS har kanskje ikke halshugget noen nye vestlige journalister den siste tiden ? Det er kanskje derfor media - blant annet i Norge - ikke gidder å skrive så veldig mye om dem lenger. At dem fremdeles knerter kurdere, kristne, og andre minoriteter i disse områdene vekker ikke fullt så mye oppsikt her på berget....
Gjest Ferie Skrevet 3. mai 2015 #14 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Media vet at folk vil gå lei. Leser du dailymail.co.uk får du daglig litt forskjellig stoff. Statsministeren i Storbritania har sagt vi vil slite med dette i tiår. Omkring 25.000 fra hele verden har dratt ned til syria og iran for å kjempe for isis. Skrekk og gru når de kommer hjem. I Norge er handlingsplanen at hver enkelt kommunene er fri til å finne egne løsninger som skal ivareta de hjemvendte hardbarka krigernes mentale helse..... Dette blir bra :-) Endret 3. mai 2015 av Ferie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå