AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Nå ligger jeg her og får ikke sove, tårene triller av frustrasjon.. Det klør så vanvittig og det gjør så vondt! Har fått mange store rifter.. Har nå gått på antibiotika i nesten 3 uker grunnet en infeksjon, sluttet på onsdag. Nå har jeg fått tidenes soppinfeksjon med ekstrem kløe og svie, og et voldsomt utslett!! Og masse masse ekkel utflod.. Jeg slet mye med sopp før, og canesten funker ikke på meg. Får heller ikke lov av gynekologen min å bruke det fordi jeg fikk andre symptomer av det som var verre. Problemet er at jeg er på reise, og i morgen er fastlegekontoret stengt. Tror dere det er mulig og ringe til legevakten i kommunen min og få dem til å legge inn resept på diflucan (eller hva det heter)? Har legevakten journalen min, slik at de kan se at jeg har slitt med dette og VET at det er sopp? Håper virkelig noen kan svare meg.. Anonymous poster hash: 0e4cd...e50
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Kun legevakten kan svare deg på det. Etterpåklokskap kan være irriterende, men dersom du har slitt med dette tidligere burde du jo ha noe liggende til akutte situasjoner. Det finnes dog andre reseptfrie legemidler enn Canesten. Anonymous poster hash: 5207d...9c7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Kun legevakten kan svare deg på det. Etterpåklokskap kan være irriterende, men dersom du har slitt med dette tidligere burde du jo ha noe liggende til akutte situasjoner. Det finnes dog andre reseptfrie legemidler enn Canesten.Anonymous poster hash: 5207d...9c7 Ja, etterpåklokskap svir bokstavelig talt. Me jeg har, etter flere mnd med behanling sammen med gynekolog, ikke hatt sopp på et år. Så jeg tenkte ikke over det en gang når jeg fikk antibiotikaen.. Ja jeg vet det, men alle jeg har funnet/hørt om er kremer og det får jeg ikke lov å bruke... Får ringe dem å høre i morgenAnonymous poster hash: 0e4cd...e50
boblevann Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Edit 00.17: får foresten ikke bruke vagitorier heller, så det begrenser de reseptfrie mulighetene..
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Edit 00.17: får foresten ikke bruke vagitorier heller, så det begrenser de reseptfrie mulighetene.. Hvorfor i all verden ikke?? Anonymous poster hash: 0c9cd...956
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Edit 00.17: får foresten ikke bruke vagitorier heller, så det begrenser de reseptfrie mulighetene.. Hva er det du får av legen da? Spør kun fordi jeg tror jeg trenger nå. Anonymous poster hash: 51587...616
skruf Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Du burde ha forebygget ved å bruke melkesyrebakteriekapsler. De kan du dytte inn med fingeren. I din situasjon så hadde jeg prøvd å ringe legevakt som du foreslår selv. I verste fall så får du et nei. Det du bør gjøre i morgen er å stikke på butikken å kjøpe deg yoghurt naturell, og innom apotek å kjøpe ei engangsprøyte. Ta ca 2ml yoghurt og sprut den opp i skjeden, pass på å smøre rundt skjedeåpningen og generelt området rundt. Gjenta regelmessig. Blir litt kliss, men det fungerer veldig godt. Slet selv mye med soppinfeksjoner, men etter at jeg fikk dette tipset fra en kollega som er sykepleier så har jeg så og si ikke soppinfeksjoner lengre. Hvis jeg merker antydning så stikker jeg på butikken og kjøper yoghurt 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Er du i Norge eller i utlandet? Har legevakt gitt def den kuren du slutta på på onsdag? Anonymous poster hash: 01e30...493
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Hva er det du får av legen da? Spør kun fordi jeg tror jeg trenger nå. Anonymous poster hash: 51587...616 Jeg tror det heter diflucan eller noe lignende. Det er en ganske sterk engangsdose, som svelges, og alt er borte innen 3 dager! Anonymous poster hash: 0e4cd...e50
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Du burde ha forebygget ved å bruke melkesyrebakteriekapsler. De kan du dytte inn med fingeren. I din situasjon så hadde jeg prøvd å ringe legevakt som du foreslår selv. I verste fall så får du et nei. Det du bør gjøre i morgen er å stikke på butikken å kjøpe deg yoghurt naturell, og innom apotek å kjøpe ei engangsprøyte. Ta ca 2ml yoghurt og sprut den opp i skjeden, pass på å smøre rundt skjedeåpningen og generelt området rundt. Gjenta regelmessig. Blir litt kliss, men det fungerer veldig godt. Slet selv mye med soppinfeksjoner, men etter at jeg fikk dette tipset fra en kollega som er sykepleier så har jeg så og si ikke soppinfeksjoner lengre. Hvis jeg merker antydning så stikker jeg på butikken og kjøper yoghurt Jeg tenkte det, men det stod i pakningsvedlegget at det ikke var vits å bruke dem under antibiotikakur siden det ville hindre nye melkesyrebakterier i å dannes, så da orket jeg ikke å bruke dem opp til ingen nytte! Skal prøve det med yoghurt, tusen takk for tips! Anonymous poster hash: 0e4cd...e50
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/diflucan-pfizer-547967 Som du ser nederst kan du få 1 stk Diflucan kapsel til å svelge/spise uten resept, dersom du er i Norge og med tilgang til apotek. Er du frarådet å bruke Canesten eller annen behandling i skjeden, så skal du heller ikke bruke youghurt eller andre ting velvillige hjelpsomme sjeler gir deg råd om. Men dette vet du nok selv. Alternativet er å oppsøke legevakt der du er. Anonymous poster hash: 01e30...493 1
Chizue Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 Du burde ha forebygget ved å bruke melkesyrebakteriekapsler. De kan du dytte inn med fingeren. I din situasjon så hadde jeg prøvd å ringe legevakt som du foreslår selv. I verste fall så får du et nei. Det du bør gjøre i morgen er å stikke på butikken å kjøpe deg yoghurt naturell, og innom apotek å kjøpe ei engangsprøyte. Ta ca 2ml yoghurt og sprut den opp i skjeden, pass på å smøre rundt skjedeåpningen og generelt området rundt. Gjenta regelmessig. Blir litt kliss, men det fungerer veldig godt. Slet selv mye med soppinfeksjoner, men etter at jeg fikk dette tipset fra en kollega som er sykepleier så har jeg så og si ikke soppinfeksjoner lengre. Hvis jeg merker antydning så stikker jeg på butikken og kjøper yoghurt Jepp, dette fungerer bedre enn canesten eller andre soppmidler! Og det beste: Den lindrer kløen og svien
skruf Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Jeg tenkte det, men det stod i pakningsvedlegget at det ikke var vits å bruke dem under antibiotikakur siden det ville hindre nye melkesyrebakterier i å dannes, så da orket jeg ikke å bruke dem opp til ingen nytte! Skal prøve det med yoghurt, tusen takk for tips!Anonymous poster hash: 0e4cd...e50 Jeg har lært at det lønner seg å forebygge soppinfeksjon ved å bruke melkesyrebakteriekapsler under antibiotikakurer pga antibiotika dreper alle bakterier, også de gode som vi trenger for å holde systemet i balanse. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 Hvorfor i all verden ikke??Anonymous poster hash: 0c9cd...956 Fordi jeg brukte soppmidler med vagitorier og krem så mye før, at nervene i underlivet ble overfølsome som gjorde at sex, ja til og med å bruke tampong gjorde umenneskelig vondt. Kunne ikke sitte en gang når det var på det værste. Derfor har jeg fått streng beskjed om å ikke, under noen omstendigheter, bruke legemidler "der nede"... Anonymous poster hash: 0e4cd...e50
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 Det du kan gjøre nå for å lindre kløen: Dusj underlivet så varmt som du orker, uten hard stråle. Tørk så forsiktig med rent håndkle/klut. Dette kan du gjøre 2 ganger om dagen, men husk å tørke. Bruk kjole eller morgenkåpe uten truse, og det klør og svir bare mer om du klør, la være. Dette hjalp for meg hvertfall. God bedring!Anonymous poster hash: 21bcf...b64
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #16 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har lært at det lønner seg å forebygge soppinfeksjon ved å bruke melkesyrebakteriekapsler under antibiotikakurer pga antibiotika dreper alle bakterier, også de gode som vi trenger for å holde systemet i balanse. Ja, jeg trodde det først, før jeg leste pakningsvedlegget :oAnonymous poster hash: 0e4cd...e50
skruf Skrevet 1. mai 2015 #17 Skrevet 1. mai 2015 Jepp, dette fungerer bedre enn canesten eller andre soppmidler! Og det beste: Den lindrer kløen og svien Yoghurt er supert (fungerer på solbrenthet også!)
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #18 Skrevet 1. mai 2015 Er du i Norge eller i utlandet? Har legevakt gitt def den kuren du slutta på på onsdag? Anonymous poster hash: 01e30...493 Jeg er i Norge. Den kuren jeg slutta med på onsdag var en antibiotikakur gitt etter infeksjon i et operasjonssår - så den var gitt av fastlegeAnonymous poster hash: 0e4cd...e50
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #19 Skrevet 1. mai 2015 Du kan ringe leggevakt i morgen, men du må belage deg på å møt opp til konsultasjon for å få resept.Anonymous poster hash: 97543...3f2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #20 Skrevet 2. mai 2015 Du kan få en tablett Diflucan på apotek uten resept.Anonymous poster hash: ed2fa...5e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå