Gå til innhold

Tannlegeskrekk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært hos tannlegen på flere år, og føler at jeg burde gå snart. Jeg har en sykdom som gjør meg utsatt for skader på tennene, og derfor frykter jeg at det er mye som må gjøres..

Problemet er at jeg er skikkelig redd, og virkelig ikke klarer tanken på å skulle sette meg i tannlegestolen. Jeg har tidligere prøvd med beroligende, men det har ikke fungert godt nok. Et annet problem er at jeg ikke er spesielt glad i å ligge i narkose, da jeg har dårlige erfaring med dette.

Hvilke alternativer har jeg? Er narkose det beste når jeg er veldig redd? Vil jeg få ekstrautgiftene ifbm det dekket, når jeg i utgangspunktet ville få dekket tannlegebehandling (pga sykdom)? Og hvordan går jeg evt. frem for å be om narkose?

Anonymous poster hash: 2cb53...813
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp denne.

Skrevet

Be om henvisning pga tannlegeskrekk. Mange sykehus har egen poliklinisk behandling for dette. Du kan henvises fra tannlegen eller fastlegen.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har ikke vært hos tannlegen på flere år, og føler at jeg burde gå snart. Jeg har en sykdom som gjør meg utsatt for skader på tennene, og derfor frykter jeg at det er mye som må gjøres.. 

Problemet er at jeg er skikkelig redd, og virkelig ikke klarer tanken på å skulle sette meg i tannlegestolen. Jeg har tidligere prøvd med beroligende, men det har ikke fungert godt nok. Et annet problem er at jeg ikke er spesielt glad i å ligge i narkose, da jeg har dårlige erfaring med dette.

Hvilke alternativer har jeg? Er narkose det beste når jeg er veldig redd? Vil jeg få ekstrautgiftene ifbm det dekket, når jeg i utgangspunktet ville få dekket tannlegebehandling (pga sykdom)? Og hvordan går jeg evt. frem for å be om narkose?

Hvis du er veldig redd og ikke får gjort noe i munnen bør du bare legge deg i narkose. Det er noen tannleger som tilbyr det og du kan få en del støtte fra staten for behandlingen. Sjekk  narkose hos tannlegen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...