AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg går på Loette, men føler meg veldig "paraonid" for at jeg skal være gravid. Har lest om festeblødninger og tenker hele tida om det er det jeg har istedetfor ekte menstruasjonsblødninger. Stemmer det at festeblødninger er mindre blødninger? Anonymous poster hash: 6d099...253
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Jeg lurer forresten også på hvis man f.eks har hatt ubeskyttet sex/eller glemt en p pille noen dager før mensen også får man mensen til riktig tid. Kan man da stole på at man er trygg? Blir så forvirret av alt som står på nettet. Anonymous poster hash: 6d099...253
Aoede Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Det er dumt at dette er underkommunisert fra helsepersonell og andre, men man har ikke "ekte menstruasjon" når man går på p-piller. Ekte menstruasjon kommer etter en eggløsning der egget ikke har blitt befruktet, og på p-piller skal du normalt ikke ha eggløsning. Derfor kan heller ikke blødningen du har når du tar sukkerpillene avkrefte graviditet. Denne blødningen er en reaksjon på at du ikke tilfører kroppen hormoner på en uke. Er du veldig bekymret for graviditet er det bare å ta en test, tror man kan få kjøpt det ganske billig på nettet. Dessuten kan du være ekstra obs på kroppslige signaler. Føles noe unormalt kan du ta en test for å sjekke. Men uansett så er p-piller en veldig sikker type prevensjon, så lenge du tar pillen hver dag. Så sjansen for å bli gravid er svært liten.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Men på pakningsvedlegget til loette så står det at hvis bortfallsblødningen ikke dukker opp bør man ta en test. Så derfor burde jo blødningen være en bekreftelse på at man ikke er gravid? Men jeg vet at noen kvinner opplever å blø tidlig i svangerskapet? Det jeg lurer på er om man kan se forskjell på en slik blødning og bortfallsblødning/"Mensen"? Anonymous poster hash: 6d099...253
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Festeblødning er bare bittelitt blod på papiret når du tørker deg. At noen få kvinner har lignende normal mens de første månedene er noe helt annet, og det er sjeldent. Anonymous poster hash: e4797...054
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Ok, takk for svar. For jeg har alltid tenkt at hver gang jeg får mensen så er jeg ikke gravid på p-piller. Men når jeg leste om at noen får blødninger tidlig i et svangerskap så tenkte jeg at da må man jo ta gravidietstest hver måned for å sjekke og det kan jo bli rimelig slitsomt. Anonymous poster hash: 6d099...253
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå