AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Del Skrevet 1. mai 2015 Byttet til Cocosa kokosolje for ett par år siden da jeg leste rundt på forskjellige treningsforaer at det skulle være så sunt. Idag ser jeg at vektklubb går ut og advarer mot det grunnet mye mettet fett. Burde jeg kutte ut bruken av Cocosa? https://www.vektklubb.no/artikkel/matspaneren/kokosfett-er-verre-enn-palmeolje-23443335 Anonymous poster hash: 59cd0...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Del Skrevet 1. mai 2015 Byttet til Cocosa kokosolje for ett par år siden da jeg leste rundt på forskjellige treningsforaer at det skulle være så sunt. Idag ser jeg at vektklubb går ut og advarer mot det grunnet mye mettet fett. Burde jeg kutte ut bruken av Cocosa? https://www.vektklubb.no/artikkel/matspaneren/kokosfett-er-verre-enn-palmeolje-23443335 Anonymous poster hash: 59cd0...13a Har lest at det er sundt selv om det er mettet fett. Det er en feil at alt mettet fett er ususnt. Det finnes forskjellig mettet fett, og det i organic extra virgin coconut oil er sundt for kroppen. Ta ei-to spiseskjeer hver dag. Anonymous poster hash: 8ce2d...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 1. mai 2015 #3 Del Skrevet 1. mai 2015 Mettet fett er ikke usunt. Det handler om kontekst. Artiklene i det siste som har vært negative mot spesielt kokosolje og mettet fett i den siste tiden er oppgulp fra den kontroversielle legen Kjetil Retterstøl som driver en klinikk som kjører så hardt på fetthypotesen at det ble pinlig for dem nå som hypotesen slår sprekker. Det blir for snevert å kategorisere fettsyrer kun etter om de er mettet eller ikke. Det meste av det mettede fettet i kokosolje er av mellomlange fettsyrekjeder. Disse må brukes som energi og kan ikke lagres i fettvev. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Del Skrevet 1. mai 2015 Så lenge du holder deg unna kokosFETT, så..Anonymous poster hash: 28341...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Del Skrevet 1. mai 2015 Så lenge du holder deg unna kokosFETT, så..Anonymous poster hash: 28341...c5d Er ikke dette 100% fett av kokos, da? Anonymous poster hash: ab977...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Del Skrevet 1. mai 2015 Haha, enda en søppelartikkel fra VGs vektklubb. Det kommer så mye feilinformasjon derfra at det burde ikke være lov... Anonymous poster hash: 87087...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Del Skrevet 1. mai 2015 De har ved flere anledninger slått hardt ned på at kokosolje IKKE er så usunt som de skal ha det til i den artikkelen. Tøv og pølsevev! Anonymous poster hash: 31b2e...ecc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caress Skrevet 1. mai 2015 #8 Del Skrevet 1. mai 2015 Kan ikke folk bare begynne å høre litt mer på kroppen sin, da? Om en eller annen ekspert har funnet ut at kokosolje er usunt forandrer ikke de positive effektene jeg har hatt av det. Kanskje jeg bare er en fjollete hippie, men kroppen vår vet stort sett hva den gjør om vi bare hører etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå