februarfrøken85 Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 Jeg bruker pr i dag en type som heter Air optix night&day aqua, linser for bruk hele døgnet i 4 uker. Men, jeg må som oftest bytte dem ut etter allerede 2 uker, så jeg tenker på å bytte til en annen variant eller merke. Har prøvd dagslinser før, men den typen jeg hadde kjentes veldig godt når den var på. Jeg kunne føle kanten rundt, så tenker at de var kanskje for tykke. Tar imot alle tips og råd, for jeg merker at jeg heller går rundt med litt dårlig syn enn å orke å bruke brillene mine
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Har du prøvd biofinity? Veldig gode døgnlinser som kan brukes på samme måte som air optix night&day. Acuvue oasys er også gode, men det er 14 dagers linser, og er litt dyrere. Av dagslinse er dailies total1 det beste valget; men de finnes kun i minus. Anonymous poster hash: 3717e...8a7
februarfrøken85 Skrevet 1. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2015 Takk for svar =) Ser at det varierer litt på hvilken basiskurve man får på de forskjellige typene. Noen erfaringer med om det er bedre å velge den som er bittelitt større eller den som er bittelitt mindre?
Frøken.stille Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Jeg bruker Dailies total 1, og syns de er behagelige og gode å ha på. Jeg prøvde Dailies aqua comfort plus, men de måtte jeg ta av etter et par timer da jeg fikk vondt i øynene. Det beste er vel å snakke med en optiker som kan hjelpe deg med å finne en linse som kan passer dine behov
strawberry Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Tar du dem ut om natten? Hvis du har dem på hele tiden varer de bare 2 uker, men om du tar dem ut om natten skal de vare i 4 uker. Selv bruker jeg disse, og fornøyd med de: Bausch & Lomb Softlens (toric pga jeg har astigmatisme). Tar de ut om natten, og kan bruke de en måned og vel så det. http://www.lensstore.no/manedslinser/soflens_toric_-_6_p-45
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Takk for svar =) Ser at det varierer litt på hvilken basiskurve man får på de forskjellige typene. Noen erfaringer med om det er bedre å velge den som er bittelitt større eller den som er bittelitt mindre? Det kommer helt an på hvilke mål du har på egne øyne, om de er mer eller mindre krummet enn normalen. Men det er egentlig bare å prøve seg frem, hvis det ikke funker merker du det i form av at de enten ikke kjennes gode ut på eller du ikke ser så godt med de. Hvis du bestiller på nett så anbefaler jeg en sjekk hos optiker for å sjekke at linsene har tilfredsstillende bevegelse og slipper inn nok oksygen. Tar du dem ut om natten? Hvis du har dem på hele tiden varer de bare 2 uker, men om du tar dem ut om natten skal de vare i 4 uker. Selv bruker jeg disse, og fornøyd med de: Bausch & Lomb Softlens (toric pga jeg har astigmatisme). Tar de ut om natten, og kan bruke de en måned og vel så det. http://www.lensstore.no/manedslinser/soflens_toric_-_6_p-45 Hvis det er Air Optix Night&Day du mener bare varer i to uker om man sover med de, så er det feil. Air Optix Night&Day varer i 30 dager, uavhengig av om man tar de av om natten eller ikke. Samme med Biofinity. Kan være du forveksler med Acuvue Oasys, de varer i to uker hvis man tar de av om natten, og kun én uke hvis man sover med de. Anonymous poster hash: 3717e...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå