Gå til innhold

Bonusbarn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som grøsser av uttrykket? Hvorfor er ikke stebarn godt nok?

Anonymous poster hash: f257a...f10
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal man grøsse av uttrykket bonusbarn? Det er de ekstra barna man har sammen med sine egne. De(n) voksne er også bonusmamma eller bonuspappa. Stebarn, stemamma og stepappa er ikke pene ord. Bonus er jo mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg grøsser også av det. Eller, jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men jeg synes det er et merkelig uttrykk. Som om det er noe de fleste oppriktig har ønsket seg. Klart det kan være hyggelig og vellykket, for all del, men det er jo ikke noe man alltid har siktet på. Skjønner at hele poenget er å gi uttrykk for at det ikke er negativt, men "ste-" virker jo nøytralt. "Bonus-" virker så påtatt positivt på meg.

Anonymous poster hash: f5186...45f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg grøsser også av det. Eller, jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men jeg synes det er et merkelig uttrykk. Som om det er noe de fleste oppriktig har ønsket seg. Klart det kan være hyggelig og vellykket, for all del, men det er jo ikke noe man alltid har siktet på. Skjønner at hele poenget er å gi uttrykk for at det ikke er negativt, men "ste-" virker jo nøytralt. "Bonus-" virker så påtatt positivt på meg.

Anonymous poster hash: f5186...45f

Det er sarkasme.

Anonymous poster hash: 50ddf...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere som grøsser av uttrykket? Hvorfor er ikke stebarn godt nok?

Anonymous poster hash: f257a...f10

Fordi i dagens samfunn er mange ikke gift med sin partner, og da er det ikke stebarn, men man har ikke noe begrep for det. Jeg synes i grunnen bonusbarn er fint.

Anonymous poster hash: d20e2...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...