Gå til innhold

Hjertestans


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser til stadighet om unge menn som faller om av hjertestans, var to saker om det forrige uke og, og felles for dem er ofte at de spiller fotball/ballspill. Ikke så sunt med sport alikevel? :klo:

http://www.vg.no/sport/fotball/belgisk-fotball/bakengas-naere-venn-doede-etter-hjertestans-skremmende/a/23444567/

http://www.vg.no/sport/haandball/norsk-haandball/haandballspiller-doede-paa-trening/a/23434376/

Og en ting til: har perfekt blodtrykk men hvilepulsen er litt høy om dagen, ikke lenge siden legen lyttet nøye og var fornøyd, men blir stresset av slike artikler i perioder med hjertebank og høy puls. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 6d59d...3ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sannsynlighet for å dø av hjertestans når man er ung er svært, svært liten. Såvidt jeg husker er det da som oftest medfødt hjertefeil eller lignende som forsårsaker det.

Dette kan du ikke gå rundt og uroe deg for. Hva er formålet med det? Hva vil det ha å si - positivt/negativt?



Anonymous poster hash: f67fb...bec
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sannsynlighet for å dø av hjertestans når man er ung er svært, svært liten. Såvidt jeg husker er det da som oftest medfødt hjertefeil eller lignende som forsårsaker det.

Dette kan du ikke gå rundt og uroe deg for. Hva er formålet med det? Hva vil det ha å si - positivt/negativt?

Anonymous poster hash: f67fb...bec

Bruker aldri tenke på det, men tilfeldigvis som hjertebank og høy puls har oppstått så har jeg sett så mange av disse artiklene i media så det setter tanker i spinn ;P

Anonymous poster hash: 6d59d...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...