Gå til innhold

Psykisk sykt barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer du som forelder hvis du oppdager/før vite at barnet ditt har en psykisk sykdom (spiseforstyrrelse, depresjon, angst ol), og hva gjør du for å hjelpe?

Anonymous poster hash: 200f3...09c

Videoannonse
Annonse
Gjest Vevila
Skrevet

Jeg hadde vist støtte og omsorg, og prøvd å få h*n i behandling.

AnonymBruker
Skrevet

Vis støtte og omsorg tidlig. Si fra at du ser at barnet ikke har det greit. Søk hjelp hos fastlege som kan henvise til BUP eller få hjelp av kommunal psykiatritjeneste.

Ikke la det gå så langt at barnet må havne på sykehus før du tør å vise at du "aksepterer" psykiske lidelser.

Hilsen en som skulle ønske mine foreldre tok tak i problemene tidligere....

Anonymous poster hash: 5552d...07c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leser så mye om det som jeg finner på internett. leter etter forum som handler om sykdommen, gjern epå engelsk. Spør kanskje på disse forumene om hvordan barndommen var eller hva som hadde gjort ting enklere for dem da de var små.

Anonymous poster hash: 2155b...364
Skrevet (endret)

Jeg har et sånt barn og jeg gjør alt jeg kan for å være en støtteperson, gi omsorg når det blir vanskelig, og snakke med barnet. Vi har vært i behandling hos fastlege og psykolog, og akkurat nå går det veldig fint. Men skulle barnet ønske det igjen, så søker vi oss inn igjen på behandling. Vi var også i dialog med skolen for noen år siden. Da var det i begynnelsen av sykdommen. Med hjelp fra skolen, så klarte barnet å være tilstede på skolen :) Og viktigst av alt: Aldri gi opp når ting blir vanskelig. Det er da barnet trenger deg mest :jepp:

Endret av Kittykat
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...