Elli21 Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Hei. Jeg har blitt veldig bekymret. Jeg har i noen måneder nå hatt plager med det ene brystet. Det klør, det kiler inni puppen på en måte, murringer og puppen føles rar ut. Det klør ikke så kraftig at jeg må klø, men klør fordet. Og den ene brystvorta mi har blitt litt mindre og peker litt mere ned enn på den andre puppen. Slik har det vært i en del månender. Det med brystvorta vet jeg ikke om alltid har vært sånn eller om den hat blitt sånn, la bare pluttelig merke til det. Og så googlet jeg disse symptomene, og da kom det brystkreft opp. Og nå er jeg veldig redd for at jeg har det! Hilsen en skremt 21 åring
Havbris Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Sannsynligvis er dette helt ufarlig, men jeg synes du skal gå til fastlege og be om henvisning til mammografi, eventuelt ultralyd og biopsi. Å gå med slike bekymringer suger energien ut av deg, og det beste du kan gjøre er å få brystet undersøkt. Og et råd til - slutt å google dette. Det gjør deg bare mer redd og lager masse fantasier i hodet ditt. 2
Elli21 Skrevet 30. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2015 Takk for svar.. Skal ta en tur til fastlegen min igjen .. Var hos fastlegen min når dette problemet startet også, men da sa hun at det ikke var noe galt og jeg var alt for ung til dette. Hun går veldig etter alder.Noe som jeg syntes er helt teit. Selv om det er lite sannsynlig så skal man sjekke det uansett, ellers går msn å tenker på det hele tilden og blir sliten som du sier..
Stråbærry Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Gå til fastlege. Og så sier du at du vet at bare 1- 3% av brystkreftrammede er i din aldersgruppe. Men du kan jo faktisk tilhøre den %andelen. Sannsynligvis er det ikke noe, vanligvis blir en veldig bevisst på slike forandringer og de blir veldig fremtredene frem til man blir sjekket og får bekreftet at ingen ting er galt. Jeg hadde en klump som var dritskummel, legen kjente deg og. Ble sendt til Mammografi, og den dagen rett før jeg skulle inn, forsvant hele klumpen.
Cata Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Sannsynligvis helt ufarlig, men du må få det sjekket. Har hatt noe som likner og ble rimelig skremt, men det viste seg at det var noe helt ufarlig. Fikk ikke helt med meg hva det var, men mener det var noe slags betennelse eller noe slikt. Det gikk over av seg selv, men tok faktisk flere måneder. Ble sjekket med både mammografi og ultralyd. (Biopsi var ikke aktuelt siden de ikke fant noen kul.) 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 Cata, on 30 Apr 2015 - 20:36, said: Sannsynligvis helt ufarlig, men du må få det sjekket. Har hatt noe som likner og ble rimelig skremt, men det viste seg at det var noe helt ufarlig. Fikk ikke helt med meg hva det var, men mener det var noe slags betennelse eller noe slikt. Det gikk over av seg selv, men tok faktisk flere måneder. Ble sjekket med både mammografi og ultralyd. (Biopsi var ikke aktuelt siden de ikver man må be om. Få nøyaktig med deg hva det var. Hvordan vet du at betennelsen har gått helt over Fikk du behandling med antibiotika? Se for øvrig det som står under madame Mimosa.Det settes fokus på at betennelser ofte, men ikke alltid går over av seg selv og hva man bør være oppmerksom på. Anonymous poster hash: ea0a7...630
Cata Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Anonymous poster hash: ea0a7...630 Er det meg du svarer? *litt forvirret av innleggets utseende* Aner ikke hva det virkelig var eller om det var betennelse for den del, men siden jeg er i live enda (dette var i 2010) så regner jeg med at det var ufarlig. Fikk ingen behandling i det hele tatt og jeg slet i dagesvis med å få noenlunde rede på hva konklusjonen var utover det at det ikke var kreft. Helsevesenet er ikke videre meddelsomme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå