Alvea Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 (endret) Jeg hadde eggløsning den helgen for ca to uker siden. Jeg husker ikke sist menstruasjon, men det var vel et par uker før der igjen. I går blødde jeg bittelitt og trodde mensen kom. Men "blodet" var lysere og ikke slimete som det normalt er ved mens. Det var kun en liten blødning og så stopp. I dag har det ikke vært noe og jeg begynner å uroe meg litt. Hva kan det være? (Auu, hadde egentlig planer om å være anonym på denne.. men jeg er vel anonym nok her fra før likevel håper jeg) Endret 30. april 2015 av Alvea
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Festeblødning. Ta en test. Anonymous poster hash: 68081...cc1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 Festeblødning. Ta en test. Anonymous poster hash: 68081...cc1 Hva er det? Anonymous poster hash: cd426...c70
Alvea Skrevet 30. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2015 Hvor lenge etter en såkalt festeblødning vises det normalt på en test da? Hva annet kan det være?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Hvor lenge etter en såkalt festeblødning vises det normalt på en test da? Hva annet kan det være? Du er sikkert gravid. Ta en test du, hvis det er to uker siden du hadde eggløsning vil dette slå ut på en teste. Anonymous poster hash: 68081...cc1
Alvea Skrevet 30. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2015 Men om det var en festeblødning så ville det vel ikke vises på en test? Hmm. Og jeg har heller ingen symptomer i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Men om det var en festeblødning så ville det vel ikke vises på en test? Hmm. Og jeg har heller ingen symptomer i det hele tatt. Festeblødning kan du oppleve 5-12 dager etter befruktning og du skriver jo selv at du hadde EL for cirka to uker siden og mensen for cirka fire uker siden. Tidspunktet for EL kan jo variere veldig, selv om man har stabile sykluser. Om du vil vente noen dager før du tar en test gjør du det. Da kan det jo hende du får mensen og at dette var en mellomblødning, eller du får et positivt svar på testen og dette var kanskje en festeblødning. Slimhinnene blir også skjørere når man er gravid, dette kan også gi små blødninger. Du vil neppe kunne fastslå akkurat hva dette var, men ting an jo tyde på at det var en festeblødning hvis det viser seg at du er gravid. Prøver du å bli gravid? Har du hatt ubeskyttet sex i perioden rundt forventet eggløsning? Anonymous poster hash: 68081...cc1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 De færreste har sterke symptomer så tidlig i graviditeten uansett, så at du ikke har symptomer i uke fire-fem har veldig lite å si. Anonymous poster hash: 68081...cc1
Alvea Skrevet 30. april 2015 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2015 Tusen takk for utfyllende svar Prøver ikke å bli gravid, men prøver heller ikke å ungå det om du skjønner hva jeg mener. Bruker ikke prevensjon, men "hopper av i svingen". Jeg er fullstendig klar over lystdråper og alt det der. Venter noen dager til før jeg tar test tror jeg.
Alvea Skrevet 30. april 2015 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2015 (endret) De færreste har sterke symptomer så tidlig i graviditeten uansett, så at du ikke har symptomer i uke fire-fem har veldig lite å si. Anonymous poster hash: 68081...cc1 Uke fire-fem? OM det var festeblødning i går er jeg vel 1 dag? Jeg har virkelig null peiling, men synes det høres rart ut Edit.. Fikk en åpenbaring her. 2 uker ville jeg ha tippet at jeg er. Pga. at det var da jeg hadde eggløsning. Endret 30. april 2015 av Alvea
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 Uke fire-fem? OM det var festeblødning i går er jeg vel 1 dag? Jeg har virkelig null peiling, men synes det høres rart ut Nei, festeblødning kan som sagt skje mellom dag 5 og 12 etter EL og du kan ikke vite med sikkerhet når du hadde EL. Du kan gjette, men har du ikke tatt EL-tester kan du ha hatt eggløsning alt fra like etter menstruasjonen og frem til nå. Selv om man sier man som regel har det to uker før menstruasjonen er dette bare et gjennomsnitt og de færreste kropper følger dette snittet på dagen. Uke fire-fem skrev jeg fordi du sier at det er fire uker siden din menstruasjon. Da kan du faktisk allerede være i uke fire eller fem hvis du er gravid. Anonymous poster hash: 68081...cc1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #12 Skrevet 30. april 2015 Selv om dette var en festeblødning som forekom på dag 5 (forutsatt at det ikke bare er en mellomblødning eller blod fra slimhinnene) vil du være gravid i tredje uke. For å si det sånn. Anonymous poster hash: 68081...cc1
Alvea Skrevet 30. april 2015 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2015 Er rimelig sikker på at det var eggløsning. Pleier å få små smerter i den ene eggstokken når jeg går, gjennomsiktig slim + ekstra våt.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #14 Skrevet 30. april 2015 Er rimelig sikker på at det var eggløsning. Pleier å få små smerter i den ene eggstokken når jeg går, gjennomsiktig slim + ekstra våt. Ok. Da kan du ta en test nå. 14-18 dager etter EL får de aller fleste positivt utslag hvis de er gravide. Anonymous poster hash: 68081...cc1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #15 Skrevet 30. april 2015 Hoppe av i svingen hørtes innmari risikabelt ut.. Bruk prevensjon! Anonymous poster hash: d7fec...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #16 Skrevet 30. april 2015 Uke fire-fem? OM det var festeblødning i går er jeg vel 1 dag? Jeg har virkelig null peiling, men synes det høres rart ut Edit.. Fikk en åpenbaring her. 2 uker ville jeg ha tippet at jeg er. Pga. at det var da jeg hadde eggløsning. Er det to uker eller mer siden EL og du er gravid er du i uke fire eller begynnelsen av uke fem. Anonymous poster hash: 68081...cc1
Alvea Skrevet 30. april 2015 Forfatter #17 Skrevet 30. april 2015 Hoppe av i svingen hørtes innmari risikabelt ut.. Bruk prevensjon! Anonymous poster hash: d7fec...6cf Som nevnt så prøvde vi ikke, men har ikke prøvd å unngå det heller. Vi har begge snakket om risikoen og vi begge er enige om at det ikke er krise
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #18 Skrevet 30. april 2015 Som nevnt så prøvde vi ikke, men har ikke prøvd å unngå det heller. Vi har begge snakket om risikoen og vi begge er enige om at det ikke er krise Ok, da så Er dere i et fast forhold? Anonymous poster hash: d7fec...6cf
Alvea Skrevet 30. april 2015 Forfatter #19 Skrevet 30. april 2015 Ok, da så Er dere i et fast forhold? Anonymous poster hash: d7fec...6cf Ja
Alvea Skrevet 1. mai 2015 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2015 Jeg tok en negativ test i dag morges, kan jeg da gå ut i fra at jeg ikke er gravid i og med at jeg hadde eggløsning for +/- 2 uker siden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå