Gå til innhold

Bruk av GB - kan noen forklare?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er altså litt amøbe når det kommer til dette med bruk av internett og målemengde. Jeg ser jo på internett og mobilplaner at de har oppgitt ulike mengder GB som er inkludert - 3, 5 osv.

Spørsmålet mitt er om noen kan gjøre et forsøk på å "oversette" dette til reellt bruk?
Hva man faktisk bruker når man sjekker epost, sjekker instagram, chatter på whatsapp til litt større konsum som å se youtube-videoer eller Netflix?
Et slags anslag for hva en aktiv mobilbruker bruker på en måned, så godt det lar seg gjøre...?

Anonymous poster hash: f6f03...04c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

har du ikke en tabell om forbruk når du går på mobildata instillingene?

Endret av bobler
Skrevet (endret)

Jeg er altså litt amøbe når det kommer til dette med bruk av internett og målemengde. Jeg ser jo på internett og mobilplaner at de har oppgitt ulike mengder GB som er inkludert - 3, 5 osv.

Spørsmålet mitt er om noen kan gjøre et forsøk på å "oversette" dette til reellt bruk?

Hva man faktisk bruker når man sjekker epost, sjekker instagram, chatter på whatsapp til litt større konsum som å se youtube-videoer eller Netflix?

Et slags anslag for hva en aktiv mobilbruker bruker på en måned, så godt det lar seg gjøre...?

Anonymous poster hash: f6f03...04c

Skal du se på Youtube-videoer og Netflix kan GBene gå fort. Dropper du det, vil 3 GB holde fint, det er kanskje til og med for mye. Jeg har 406 MB igjen for denne måneden, neste fakturaperiode starter på onsdag eller torsdag. Jeg har sett noe på Youtube på mobilnett, og da forsvant det ganske fort altså. Det kommer jo også an på hva slags kvalitet du har på videoene. HD tar f.eks. mer av mobildataen din enn det en video av dårligere kvalitet vil.

Endret av drue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...