Gå til innhold

Sandberg kobles med Hitler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Skrevet (endret)

Nå følger jeg ikke med på twitter, men hvem VAR det som sa

"Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn"

Var det Sandberg, Fjordman eller Hitler?

Sjekk denne linken med FrP-sitater, og se om du kan finne disse ordene her

http://www.sos-rasisme.no/sentralt/view/140

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Nå følger jeg ikke med på twitter, men hvem VAR det som sa

"Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn"

Var det Sandberg, Fjordman eller Hitler?

Jeg tok å sjekket

så vit jeg kunne se så var det Sandberg som sa det.

Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 3
Skrevet

Hvis folk har problemer med å avgjøre om det var Hitler, Fjordman eller Sandberg som sa at forskjellige raser, religioner og kulturer ikke må blandes, hvordan sverter dette da Sandberg?

• Liker 4
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Dette har alt med Helga Pedersen å gjøre, hun oppfordret gjengen sin til å sverte den sittende regjeringen ved å bruke alle midler de har tilgjengelig. Og da er det helt greit at jeg poster link.

Ja for Sandberg og resten av FRP og de andre partiene i opposisjon prøvde selvsagt aldri å sverte de rød-grønne.

Jeg er så dritt lei av og høre på denne sytinga om at de prøver og sverte regjeringen. De gjør nøyaktig det samme som det FRP gjorde da de var i opposisjon.

Eller er det slik at dere kan fint drive på med svartmaling osv. Men når det skjer med dere så syter dere som en gjeng unger.

Heldigivs har vi høyre som ihvertfall ikke er så sytete som FRP\FRPere.

Det faktum at FRPere presterer og syte mer og bedre en AP folk og SVere. Er ikke annet en så imponerende at jeg kan ikke annet en å bøye meg i støvet for dem.

• Liker 4
Gjest Jean Valjean
Skrevet

La oss kutte tullet da,

Flerkultur har vel aldri fungert sånn .

Merkel sier det har feilet

Sarkozy har sagt at det har feilet

Og her kan man se at det ikke fungerer med å blande religioner som islam og vestlig syn.

Han sier sannheten, gjør det ham til Hitler?

Ta og sjekk hva jeg skrev etter dette "Nå jeg har ikke noe særlig sansen for Sandberg."

Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 1
Skrevet

Venstresidens trumf kort når noen skal svertes, hetses og mobbes til taushet. Kall alle for rasister og hitlerister. Så kjedelig.

• Liker 3
Skrevet

Nå har ikke FrP oppfordret til sverting på landsmøtet da.

Du holder AP til en lavere standard enn FrP.

OnTopic;

Et museum bør ikke blande seg inn i politikken.

Denne saken til side, et museum (herunder kunst i seg selv) bør og skal blande seg i politikken. Det er etter min mening en av grunnpilarene i kunst.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
  • Liker 1
Skrevet

Nei, kunstnere kan fint blande seg i politikken, et museum skal ikke blande seg i politikken.

Et museum viser frem kunst. Begynner man å legge føringer på det begynner man å snakke om sensur.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Et museum viser frem kunst. Begynner man å legge føringer på det begynner man å snakke om sensur.

Jeg vet ikke riktig om en twittermelding kan gjelde som kunst. Men kanskje det kan være satire? Da blir selvsagt spørsmålet: "Kan et museum befatte seg med satire?" og "Gjelder ytringsfriheten når det er en FrP-politikers utsagn som blir harsellert med?"

Det er jo ingen tvil om at Sandberg faktisk sa at man ikke kan blande forskjellige raser, religioner og kulturer og fortsatt ha et harmonisk land.

I så fall var vi vel dømt i det øyeblikk vi inkorporerte samene og kvenene i det norske storsamfunnet.

Endret av Mann 42
Skrevet

Jeg vet ikke riktig om en twittermelding kan gjelde som kunst. Men kanskje det kan være satire? Da blir selvsagt spørsmålet: "Kan et museum befatte seg med satire?" og "Gjelder ytringsfriheten når det er en FrP-politikers utsagn som blir harsellert med?"

Det er jo ingen tvil om at Sandberg faktisk sa at man ikke kan blande forskjellige raser, religioner og kulturer og fortsatt ha et harmonisk land.

I så fall var vi vel dømt i det øyeblikk vi inkorporerte samene og kvenene i det norske storsamfunnet.

«I dag ble Twitter-quiz installert i utstillingen Alt for Norge. Klarer du å koble riktig uttalelse til rett persons Twitter-konto?»

Det ser ut som at dette er en del av en større utstilling og twitter-meldingen kan vel da regnes som et utdrag for å skape blest om utstillingen. Og Jeg tror på ingen måte det var tilfeldig at det var Sandberg-Hitler koblingen som ble publisert - de vet nok hva som skaper reaksjoner. Men det skal likefullt ikke sensureres og museet er i sin fulle rett til å ytre seg her.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Skrevet

Nei, kunsten som blir vist fram kan det, Når du går på Kino feks, kommer de ikke med uttallelser som " Helga vil ha deg med på sverting! ".

Man kan forvente det samme av museumet også, spesielt om de får penger fra staten. ( Som jeg tror de får )

Du mener ikke seriøst at en kulturinstitusjon skal avstå fra å kritisere den sittende makt fordi de mottar økonomisk støtte? Den SKAL være uavhengig og fri til å kritisere det den vil. Så får vi heller svelge noen kameler i ytringsfrihetens navn. Det har aldri skadet noen å bli litt fornærmet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...