skravlus Skrevet 2. mai 2015 #41 Skrevet 2. mai 2015 25 år gammel tørketrommel. Går som ei klokke - den bare piper litt
Million Skrevet 2. mai 2015 #43 Skrevet 2. mai 2015 Vi har en splitter ny oppvaskmaskin, som vi kjøpte som erstatning for en som var 14½ år gammel. Vi valgte å bytte ut den gamle FØR den streiket, ventet på det hvilken dag som helst, så vi kjøpte ny. Den nye er svart og lekker :- ) Kjøleskapet er rundt 8 år gammelt. Vaskemaskinen? 6-7 år, og tørketrommelen 1 år. Svigermor byttet i fjor ut sin gamle sliter av en komfyr. Da var den 43 år (!) gammel, og det begynte å se svidd ut på kontakten... Den trakk noe helvetes med strøm og brukte en times tid på å varme opp steikeovnen. Ellers fungerte den helt greit. Svigermor tilhører en generasjon som bruker ting til de går i stykker og da reparerer og flikker man helst på det, man kjøper ikke nytt før man absolutt, absolutt MÅ.
Lady La-Laa Skrevet 2. mai 2015 #44 Skrevet 2. mai 2015 Vasker med en 28 år gammel vaskemaskin, ikke særlig lønnsomt da den nok drar strøm som et lite kraftverk...
Plotty Skrevet 2. mai 2015 #45 Skrevet 2. mai 2015 (endret) Har en vaskemaskin fra et noe ukjent merke... husker ikke i farta... Kjøpte den brukt for 1000 kr for 10 år siden,.. tror den var en 5-6 år gammel når jeg kjøpte den... og tenkte at jaja... den holder vel noen år så kan jeg jo kjøpe en ny... Den går som en klokke den... lager noen rare lyder innimellom da... og bråker noe sinnsykt når den sentifugerer. og går under kallenavnet "the old lady" men vi går jo å venter på at den skal gå... håper bare inderlig at den ikke går i løpet av dette året da vi planlegger å flytte utenlands for en periode i begynnelsen av neste år. Oppvaskmaskina vet jeg ikke hvor gammel den er, men den har stått her så lenge jeg har bodd her og det er i 10 år Endret 2. mai 2015 av Plotty
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #46 Skrevet 3. mai 2015 På hytten har vi en gammel ovn vi må tenne opp med ved i en luke på siden for å få den varm. Den lager nydelig brød og pizza! Anonymous poster hash: e2820...8a0 1
skruf Skrevet 3. mai 2015 #47 Skrevet 3. mai 2015 Vaffeljernet som jeg arvet etter farfaren min! Det er ca 40 år gammelt vil jeg tro. Jeg arvet det for 20 år siden, og før han døde så hadde han det kjempelenge selv. Fungerer kjempebra og lager veldig gode vafler (det er ikke teflon da, så må ha litt smeltet smør i røra og pensle jernet mellom hver steking). Også er det verdens kuleste med brunt lokk, skikkelig retro.
Gjest Gjesp Skrevet 3. mai 2015 #48 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Alle mine hvitevarer kjøpte jeg nye da jeg flyttet inn i ny bolig for 1,5 år siden så kanskje alt ryker på en gang om 10-12 år Hvitevarer idag er ikke laget for å holde så lenge som de gjorde før - så om det er blitt så veldig mye mer miljøvennlig vet jeg ikke. Har endel småelektrisk som har vart lenge. Blant annet en stavmikser som jeg kjøpte for snart 20 år siden - den funker akkurat like godt idag og det har aldri vært problemer med den. Symaskinen min er så god som ny og den er over 15 år nå, aldri hatt problemer med den. Endret 3. mai 2015 av Gjesp
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #49 Skrevet 3. mai 2015 Hvitevare og hvitevare, fru Blom, men det er i hvert fall et kjøkkenredskap: min miksmaster som er eldre enn meg, og den går som ei klokke! Tror den er fra 1976, men er ikke helt sikker på årstallet. *snip* den miksmasteren din er det en kenwood? innlegg 32<br />min kenwood chef er fra 1976 og senest i går ble den brukt til å kna sammen en stor deig, minuset med den er støyen de tre minuttene det tar<br /> *snip*Anonymous poster hash: c1f82...39a Kjøkkenmaskin fra 1972 :-) Mesteparten av mine hvitevarer er relativt nye (*), men mammas gamle Kenwood Chef var fra før 1973, og overlevde over 40 års iherdig baking (nesten daglig i perioder) før den ble byttet ut. Den ble selvsagt byttet ut med en ny Kenwood Chef, men det spørs om den holder like lenge. *) Når jeg tenker meg om ... Komfyren (Beha) er 7, fant vi ut når den måtte repareres nylig. Det vil si at vaskemaskin og tørketrommel (Whirlpool) er godt over 10, kanskje så mye som 13? Tiden flyr ... ) Anonymous poster hash: 75469...357
mandel92 Skrevet 3. mai 2015 #50 Skrevet 3. mai 2015 På hytta har foreldrene mine en fullt brukbar stekovn fra 1962. Utrolig at den fungerer enda. 1
hjertesukka Skrevet 3. mai 2015 #51 Skrevet 3. mai 2015 Det må være en håndmixer fra 70 tallet, phillips, som fungerer utmerket den dag idag!
Euphorbia Skrevet 3. mai 2015 #52 Skrevet 3. mai 2015 Har noen gamle travere stående i daglig drift her. Zanker vaskemaskin fra 1980. Går som ei klokke, opptil flere ganger i uka. Og et ikke så rent lite kjernekraftverk av en Amana micro fra 1974. Amana kjøleskapet fra 1993 begynner også å dra på årene.
niania Skrevet 3. mai 2015 #53 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Har en Bosch Turbo håndmikser som min mormor fikk i bryllupsgave i 1960, og den går som ei kule enda :-) Hun brukte den ofte, ga den til min mor da hun flyttet hjemmefra - som også brukte den til alt, og nå bruker jeg den flere ganger i uka! Trofast liten sak :-) Endret 3. mai 2015 av niania
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #54 Skrevet 3. mai 2015 Vaskemaskinen min ser ut som den er fra 80-tallet. Anonymous poster hash: 40129...e4c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #55 Skrevet 4. mai 2015 En Electra mikrobølgeovn som vi arvet fra svigermor. Den er 21 år. Den brukes omtrent hver dag, men står heldigvis lite synlig i en kjøkkenbod.Anonymous poster hash: df4a4...c7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå